Zaloguj się

WIEDZA

Badania możliwości wykorzystania elektrycznego układu kierowniczego do poprawy własności jezdnych samochodu ciężarowego w krytycznych sytuacjach drogowych

Zastosowanie elektrycznego układu kierowniczego do sterowania samochodem ciężarowym daje nowe możliwości wpływania na pożądany i bezpieczny tor ruchu samochodu w chwili zaistnienia krytycznej sytuacji drogowej. Analiza możliwości wykorzystania elektrycznego układu kierowniczego do poprawy własności jezdnych samochodu ciężarowego zostanie przeprowadzona na podstawie wyników badań modelowych. W referacie opisano model samochodu wykorzystywany w badaniach symulacyjnych oraz przedstawiono metodykę i oczekiwane efekty badań. Planowane badania zostaną przeprowadzone w ramach realizacji projektu badawczego własnego nr N N509 568439, którego kierownikiem jest autor referatu.

Analiza stanu wdrożeń aplikacji informatycznych w obszarze zarządzania jakością w małych i średnich firmach

Wśród ważnych czynników wpływających na konkurencyjność systemów informacyjnych oraz ich skuteczność są prostota instalacji i konserwacji, niezawodność, szybkość działania. Nie wszystkie przedsiębiorstwa są w stanie przestrzegać tych zasad w praktyce codziennych działań. Zróżnicowanie firm pod tym względem, stanowiło odstawę zainteresowań autora.

Współczesne piractwo a transport morski

Rozwój gospodarki światowej w coraz większym stopniu jest uzależniony od dynamiki wymiany handlowej w skali globalnej, a ta z kolei od postępu w zakresie liberalizacji rynków towarowych i transportowych oraz sprawności i efektywności funkcjonowania transportu morskiego. Transport morski pozostaje „rdzeniem” międzynarodowego handlu i globalizacji, obsługując ponad 80% światowego wolumenu obrotu towarowego. Można również dodać, że stanowi on główne arterie w międzynarodowych łańcuchach dostaw i każde zakłócenie równowagi jego funkcjonowania pociąga za sobą skutki, bardziej lub mniej odczuwalne, zarówno przez branżę żeglugową, jak i zwykłych konsumentów. Trudno oszacować wartość światowego handlu morskiego w ujęciu pieniężnym, gdyż dotyczące go dane podawane są w tonach lub tonomilach, a zatem nie są porównywalne ze statystykami opartymi na systemie monetarnym.

Castle wspiera politykę regionalną w obszarze logistyki

Nowe trendy w ekonomii i zarządzaniu otwierają przed administracją publiczną i światem biznesu nowe pola współpracy oraz systemy. Logistyka jest jednym z tych pól, a Centra Kompetencji w Logistyce (LoCC) stanowić mogą innowacyjny system współpracy i koordynacji między organami publicznymi i prywatnymi. Współpraca bowiem między sferami prywatną i publiczną nie jest wolna od problemów. Centrum Kompetencji w Logistyce może być konkretnym rozwiązaniem, które ułatwi wspólne, publiczno - prywatne, działania w dziedzinie transportu i logistyki. LoCC może być głównym organem skupiającym się na logistyce regionalnej, ponieważ działa na szczeblu regionalnym, między władzami publicznymi a operatorami prywatnymi.

Aspekty implementacyjne systemu do wspomagania decyzji

W artykule przedstawiono założenia i podstawowe struktury systemu wspomagania decyzji w postaci dodatkowych warstw zintegrowanego systemu zarządzania klasy ERP/SCM. Każda decyzja systemu może być interpretowana jako odpowiedź na odpowiednio sformułowania pytanie, które spełnia ograniczenia. Innowacyjnym mechanizmem zastosowanym w proponowanym podejściu jest automatyczna generacja zapytań w postaci predykatów CLP lub modeli MIP.

Zawarta w dokumentach strategicznych

ocena stanu infrastruktury drogowej w Polsce, oparta na analizach podstawowych danych statystycznych, wskazuje na relatywnie wysoką i proporcjonalną do zaludnienia gęstość szlaków komunikacji drogowej. Jednak uszczegółowione badania potencjalnej dostępności komunikacyjnej Polski w UE, mierzonej na podstawie wskaźnika gęstości dróg szybkiego ruchu w stosunku do powierzchni i liczby ludności w kraju wskazują, iż jest ona niska lub bardzo niska. Podkreśla się także nierównomierne rozłożenie ważnych szlaków drogowych w stosunku do powierzchni kraju i województw oraz ich jakość nieadekwatną do potrzeb.

F-16 virtual cockpit - project of computer-aided learning application - weapon system power on procedure

Author, in this article, describes project of computer-aided learning F-16 aircraft maintenance application. This project consists of technical manuals and computer application. First part of the article contains general brief about purpose of the project. Second part is about operation of the computer application. Conclusions end the publication.

Metodyka projektowania drogowego amortyzatora uderzeń tma 80

Przedstawiono metodę projektowania struktury rozpraszającej energię w amortyzatorach drogowych TMA (Truck Mounted Attenuator) w odniesieniu do Raportu Amerykańskiego Ministerstwa Transportu „NCHRP 350”. Przedstawiono kolejne kroki począwszy od opisu wymagań, poprzez obliczenia analityczne, kończąc na doborze elementów zgniatanych na podstawie zadanego przebiegu siły zgniatającej. W celu doboru tej charakterystyki posłużono się programem MSC Adams. Dokonano podziału dla każdej sekcji poduszek pod względem ilości energii, jaka miała zostać rozproszona.
Subskrybuj to źródło RSS