Zaloguj się

WIEDZA

Metodologia doboru wózków dis-2 z uwzględnieniem energochłonności

Omówiono problematykę doboru elementów techniki składowania drive-in na przykładzie DIS-2 (www.jungheinrich.com), zawierającą elementy optymalizacji z uwzględnieniem energochłonności systemów transportu bliskiego i składowania. Opisano model pozwalający tę analizę przeprowadzać. Zaprezentowano wyniki obliczeń dla rzeczywistych systemów magazynowych.

Zmiana geometrii kanału przepływowego sprężarki osiowej a parametry pracy okrętowego silnika turbinowego

W artykule zaprezentowana została analiza teoretyczna zjawiska nieprawidłowego funkcjonowania systemu zmiany ustawienia regulowanych łopatek sprężarki osiowej okrętowego silnika turbinowego oraz przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych na obiekcie rzeczywistym. Następnie na bazie przeprowadzonych badań określone zostały równania matematyczne opisujące zależności pomiędzy wartościami rozpatrywanych parametrów pracy silnika a kątem ustawienia regulowanych łopatek. Równania te posłużyły do zasymulowania zmian wartości parametrów dla zakresu zmian kąta regulowanych łopatek nieosiągalnego podczas badań na obiekcie rzeczywistym.

Południowo-Wschodniej

Większość potoków towarowych w Europie koncentruje się wokół Europy Zachodniej oraz Włoch jako największych i najbogatszych rynków zbytu. Jednak akcesja do UE oraz rozwój krajów zlokalizowanych w południowo-wschodniej części kontynentu spowodowała pojawienie się nowych rynków i wyłonienie nowych potoków towarowych.

Operatorzy logistyczni a efekt byczego bicza w łańcuchu dostaw

Funkcjonowanie przedsiębiorstw w obecnych uwarunkowaniach gospodarki międzynarodowej jest trudne. Szybkie zmiany, jakie dokonują się na rynkach, wymuszają na przedsiębiorstwach wysoką elastyczność ich systemów logistycznych. Również działanie w łańcuchach dostaw powoduje konieczność dobrej współpracy pomiędzy partnerami, w taki sposób, aby różne elementy łańcucha dostaw były efektywne ekonomicznie. Dotyczy to również zapasów utrzymywanych przez poszczególne ogniwa łańcucha dostaw, zwłaszcza, że obserwuje się niekorzystny efekt byczego bicza. Dlatego też, poszukuje się rozwiązań, które mogłyby ten efekt wyeliminować, jednym z rozwiązań możliwych do zastosowania jest wykorzystywanie operatorów logistycznych, którzy staja się odpowiedzialni za optymalizację przepływów w łańcuchu.

One-dimensional rheological models of asphalt-aggregate mixtures

Asphalt-aggregate mixtures constitute basic component for the road pavements construction. The fundamental problem in the procedure of pavement design is to elaborate the appropriate constitutive model suited for the structuaral behavior modeling within wide range of mechanical and environmental loadings. This paper deals with the analysis of one-dimensional rheological models of asphalt aggregatemixtures. We have begun with classical viscoelastic Burgers scheme along with its alternative variants. Then the proposal of an original rheological model including plasticity was given. The differential constitutive relationships of such a model are presented in the paper. The results of computer simulations are also visualized.
Subskrybuj to źródło RSS