Zaloguj się

WIEDZA

Wykorzystanie informatycznych systemów wspomagania w monitorowaniu stanu technicznego środków transportu

W niniejszej pracy dokonano oceny przydatności programów ewidencjonowania zużycia materiałów eksploatacyjnych i paliw do monitorowania stanu technicznego środków transportu. Na podstawie przeprowadzonej analizy zużycia paliw stwierdzono, że zastosowanie programów ewidencjonowania zużycia materiałów eksploatacyjnych i paliw pozwala na efektywniejsze zarządzanie procesem logistycznym oraz bieżące podejmowanie działań w celu zapobiegania wystąpieniu awarii.

Algorytm dla problemu losowego przydziału personelu

Artykuł prezentuje problem losowego przydziału personelu, który występuje w rzeczywistej firmie. Sformułowano model matematyczny dla tego zagadnienia. Następnie zaproponowano algorytm priorytetowy rozwiązujący problem losowej alokacji personelu. Na koniec przedstawiono przykład ilustrujący działanie algorytmu.

Naziemny system detekcji pasów startowych i dróg kołowania - asde - a bezpieczeństwo w ruchu lotniczym

Streszczenie: W czasie nieustającego wzrostu ruchu lotniczego, bezpieczeństwo określa się jako szczególnie ważne. Ryzyko i zagrożenie nieustannie występują w systemie bezpieczeństwa lotów, a kryteria budowy urządzeń technicznych oraz działania na rzecz bezpieczeństwa zwykle zaostrzone są dopiero po wypadku czy poważnym incydencie lotniczym. Odwołując się do statystyk, uwagę należy zwrócić zwłaszcza na bezpieczeństwo na polu ruchu naziemnego. Jest to możliwe między innymi dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu elementów radiolokacji.

Transport sadzonek drzewek leśnych w kontenerach chronionych agrotkaninami stradomagro

PIMR od szeregu lat prowadzi prace związane m.in. z poprawą warunków transportu sadzonek na tereny przeznaczone do zalesiania. W Polsce zazwyczaj niewielkie firmy zajmują się przewozem sadzonek drzewek leśnych przy użyciu samochodów, ciągników oraz różnego typu przyczep. Niewłaściwe warunki transportu sadzonek mogą mieć istotny wpływ na prawidłowy wzrost drzew nie tylko bezpośrednio po ich zasadzeniu, ale także w kolejnych latach. W artykule przedstawiono wyniki dwuletnich badań różnokolorowych agrotkanin, które po raz pierwszy w Polsce użyto do ochrony kontenerów z sadzonkami drzewek leśnych umieszczonych w styropianowych kasetach. W wyniku przeprowadzonych badań oceniono wpływ koloru agrotkaniny na warunki transportu i krótkotrwałego magazynowania sadzonek drzewek leśnych w kontenerach.

Wybrane problemy projektowania obiektów i procesów w systemach logistycznych

Streszczenie: W referacie omówiono cztery różne zagadnienia wykraczające poza rutynowe projektowanie obiektów logistycznych (problem czwarty), budzą kontrowersje (problem trzeci) lub nie zostały jeszcze opracowane (problem pierwszy i drugi). Pierwsze zagadnienie dotyczy wzbogacenia funkcji magazynowych o konfekcjonowanie wyrobów w wyniku jego decentralizacji. Podano schematy graficzne wariantowej lokalizacji konfekcjonowania oraz formułę obliczeniową dla sprawdzenia efektów decentralizacji.

Infrastruktura jako czynnik rozwoju lokalnego i regionalnego

W artykule dokonano przeglądu literatury za względu na czynniki, które decydują o rozwoju oraz mają wpływ na charakter i przebieg procesów rozwojowych. Przedstawiono podejścia badawcze prezentowane w literaturze przez różnych autorów i zgłaszane w różnym czasie. Szczególną uwagę skoncentrowano na czynniku w postaci infrastruktury. Wskazano na funkcje jakie spełnia w przestrzeni, przedstawiono jej cechy charakterystyczne oraz określono znaczenie infrastruktury w rozwoju.

Wpływ stylu jazdy kierowcy na ekologiczność pojazdu

W artykule przedstawiono rezultaty z badań emisyjnych samochodu osobowego z silnikiem ZS w warunkach drogowych - w takich warunkach można uzyskać informację o rzeczywistej jego emisji. Testy wykonywano na odcinku kilkudziesięciu kilometrów podczas jazdy na odcinkach o różnej charakterystyce. Do pomiarów stężenia związków toksycznych wykorzystano mobilny analizator do badań toksyczności SEMTECH DS firmy SENSORS. Analizator umożliwiał pomiar stężenia związków szkodliwych, mierząc jednocześnie masowe natężenie spalin. Uzyskane dane posłużyły do opracowania zależności charakteryzujących wpływ stylu jazdy kierowcy na emisję związków szkodliwych. Dynamiczne właściwości silnika uwzględniono w sposób pośredni, wykorzystując podział całego zakresu prędkości oraz zakresu obliczonego przyspieszenia w ruchu miejskim do wykonania macierzy natężenia emisji. Wykorzystane dane uśredniono w ramach poszczególnych przedziałów prędkości i przyspieszeń otrzymując charakterystykę udziału pracy pojazdu i silnika w poszczególnych przedziałach oraz charakterystyki macierzy emisji poszczególnych związków szkodliwych. Powyższe wyniki posłużyły do określenia wpływu stylu jazdy kierowcy na emisję związków toksycznych i zużycie paliwa.
Subskrybuj to źródło RSS