Zaloguj się

WIEDZA

Region radomski, bezpieczeństwo ruchu drogowego, wypadki drogowe, ofiary wypadków drogowych,

W artykule przedstawiono analizę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd) w regionie radomskim na tle województwa mazowieckiego oraz całej Polski za okres ostatnich dziesięciu lat. Wyznaczono wartości wybranych wskaźników opisujących stan bezpieczeństwa ruchu drogowego dla wskazanych obszarów i porównano je ze wskaźnikami bezpieczeństwa ruchu drogowego dla analizowanego okresu.

Badania symulacyjne wytrzymałości płyty wewnętrznej przejazdu kolejowego przejazd kolejowy, płyta wewnętrzna,, symulacja wytrzymałości, wibroizolacja

W pracy przedstawiono badania symulacyjne wytrzymałości płyt wewnętrznych stosowanych w wibroizolowanych przejazdach kolejowo - samochodowych, którego koncepcję przedstawiono na rys.1. Badania te prowadzone były w funkcji rodzaju betonu, średnicy drutu zbrojeniowego i obciążenia płyty.

Stan graniczny, olej silnikowy, badania eksploatacyjne

W artykule dokonano analizy możliwości wykorzystania nowego kryterium do oceny stanu granicznego silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym. Zaproponowane kryterium poszerza możliwości decydenta odnośnie wyboru właściwego - optymalnego kryterium, na etapie oceny stanu granicznego silnika - samochodu. W pracy przedstawiono problemy wynikające z poprawnego doboru wskaźników i ich wartości granicznych dla zaproponowanego kryterium, wskazując jednocześnie metody ich rozwiązania.

Wpływ kształtowania struktury przestrzennej miasta na planowanie systemu transportu zbiorowego - analiza przypadku

Planowanie struktury przestrzennej miasta powinno wpływać na przeciwdziałanie zatłoczeniu motoryzacyjnemu. Proces ten powinien brać pod uwagę zrównoważoną formę zagospodarowania przestrzennego, ale także konieczność dostosowania układu transportu zbiorowego w obszarze lub i osiedlu do zabudowy mieszkaniowej. Zarówno forma urbanistyczna jak i transportowa muszą ze sobą współgrać i być planowane równocześnie. Obecność atrakcyjnej formy transportu zbiorowego w obszarze o dużej gęstości zaludnienia, może wpływać na zmianę zachowań komunikacyjnych mieszkańców, w kierunku zwiększenia się udziału transportu zbiorowego w codziennych podróżach.

Podtorze kolejowe z zastosowaniem warstw asfaltowych

W Polsce trwają przygotowania do budowy Kolei Dużych Prędkości (KDP). Dyskusje w środowisku fachowców i w mediach dotyczą przede wszystkim odpowiedniego taboru kolejowego, przebiegu linii kolejowych, terminu rozpoczęcia i zakończenia budowy oraz oczywiście finansowania. Autor nie jest specjalistą w tej dziedzinie. Jego polem działania są nawierzchnie drogowe, a zwłaszcza asfaltowe. W artykule przedstawiono szczególne zagadnienie, nie poruszane w dyskusjach medialnych, a istotne dla trwałości budowanych linii kolejowych - zastosowania warstw asfaltowych w konstrukcji nawierzchni kolejowej.

Transport miejski ,komunikacja trolejbusowa

Rozwój komunikacji trolejbusowej rozpoczął się na początku XX w. i podlegał wahaniom. Etapy rozwoju trakcji trolejbusowej w miastach europejskich i polskich przebiegały analogicznie. Obecnie wszystkie kraje europejskie, w tym Polska, uwzględniając wytyczne polityki zrównoważonego rozwoju transportu w miastach, dążą do poprawy wizerunku komunikacji trolejbusowej, tak by możliwa stała się wizja rozwoju trolejbusów w miastach, w których one już funkcjonują a także kolejnych. Przykładem polskiego miasta, które realizuje właśnie taką politykę względem komunikacji trolejbusowej jest Gdynia, stąd wyniki badań marketingowych dotyczących stosunku mieszkańców do trolejbusów przeprowadzonych w tym mieście w latach1996-2010. wykorzystano do określenia kierunków rozwoju komunikacji trolejbusowej.

Logistyka, Obsługa klienta,

Imperatywem realizacji, wdrożenia i skutecznego rozwoju kosztowo efektywnej obsługi klienta w logistyce przedsiębiorstw jest stosowanie i konsekwentne przestrzeganie formalnie uporządkowanych obszarów zadaniowych w dziedzinie opracowania i wdrożenia polityki przedsiębiorstwa w tym zakresie. Główne założenia polityki logistycznej obsługi klienta zaprezentowane zostały w części 1 i 2 artykułu.

Inteligentne systemy transportowe (ITS), interoperacyjność, mandat M/453, dyrektywa 2010/40/UE

W referacie przedstawiono problematykę dotyczącą implementacji zintegrowanych inteligentnych systemów transportowych (ITS) w Unii Europejskiej. Zdaniem Komisji Europejskiej autonomiczne inteligentne systemy transportowe wdrożone w państwach członkowskich Unii Europejskiej nie są interoperacyjne z różnych powodów, m.in. ze względu na niezgodności w zakresie interpretacji przepisów prawnych, standardów technologicznych (specyfikacje) oraz brak możliwości ich współpracy.

Koleje Dużych Prędkości w Polsce - praktyczne elementy logistyki

Koleje dużych prędkości to najbardziej dynamicznie rozwijający sie segment transportu zbiorowego, nie tylko w zaawansowanych technologicznie krajach Europy Zachodniej takich jak Francja, Hiszpania, Niemcy, czy Włochy, ale i w krajach rozwijających się, takich jak choćby Chiny, Turcja, Maroko, Argentyna. Koleje dużych prędkości stanowią ważną alternatywę dla indywidualnego transportu drogowego, który w wielu przypadkach jest na już na granicy swojej zdolności przewozowej, nie zaspokajając potrzeb wynikających z rosnącej mobilności społeczeństwa oraz ograniczeń infrastruktury transportowej.

Dobór systemu intuicyjnego sterowania robotem wsparcia inżynieryjnego platformy mobilne, zdalne sterowanie, magistrala CAN

W referacie przedstawiono autorskie rozwiązanie systemu intuicyjnego sterowania robotem wsparcia inżynieryjnego. Zaproponowano podział funkcji sterujących elementami wykonawczymi pojazdu i systemem wizyjnym. Opisano interfejs użytkownika i zaprezentowano wybrane zrzuty ekranowe wizualizacji graficznej sterowania silnikiem napędowym pojazdu, kamerami systemu wizyjnego i układu zawieszenia pojazdu.
Subskrybuj to źródło RSS