Zaloguj się

WIEDZA

Analiza oceny niezawodności eksploatacyjnej autostradowego systemu poboru opłat

Autostradowe systemy poboru opłat pracują w zróżnicowanych warunkach eksploatacyjnych gdzie ich poprawne funkcjonowanie uwarunkowane jest między innymi niezawodnością poszczególnych elementów elektromechanicznych. Każdy przestój związany z awarią w działaniu systemu powoduje straty w postaci zwiększonych kosztów czasu podróży wraz ze społecznymi kosztami zanieczyszczenia środowiska. W artykule przedstawiono strukturę metody oceny niezawodności eksploatacyjnej autostradowego systemu poboru opłat wraz z jej analizą w ujęciu procesu eksploatacji systemu z uwzględnieniem niezawodności jego elementów.

Analiza zakłóceń w wybranym ogniwie łańcucha dostaw branży motoryzacyjnej

Złożone procesy produkcyjne w zakresie obróbki detali i podzespołów w branży motoryzacyjnej skłaniają dostawców do budowania relacji sieciowych z przedsiębiorstwami konkurencyjnymi. W artykule podjęto próbę analizy zakłóceń pojawiających się na etapie dostarczania podzespołów w łańcuchu dostaw branży motoryzacyjnej. Wśród czynników wzmacniających zakłócenia w sieciowym łańcuchu dostaw uwzględniono między innymi wahania popytu, zdolności produkcyjne, a także typy uczestników procesu odpowiedzialnych za powstające zakłócenia.

Rozwiązania ITS we wspomaganiu kierowcy podczas długiej jazdy i niekorzystnych warunków atmosferycznych

W artykule zwrócono uwagę na problem dużej liczby wypadków drogowych w Polsce, szczególnie na tle innych krajów Unii Europejskiej. Podkreślono znaczenie czynnika ludzkiego w zdarzeniach drogowych oraz wpływ kondycji psychofizycznej kierowców. Zaprezentowano również, często lekceważony lub wręcz pomijany, wpływ warunków atmosferycznych na sprawność kierowania pojazdem. Zamieszczono i przeanalizowano dane pozwalające na identyfikację zależności między warunkami atmosferycznymi i kondycją kierowców. Całość pracy uzupełniono koncepcją rozwiązania ITS mającego za zadanie wspomaganie kierowców podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych, szczególnie podczas długiej jazy.

Sztuczne sieci neuronowe w zastosowaniu do modelowania fazy zniżania samolotu

W pracy przedstawiono wykorzystanie sztucznej sieci neuronowej do modelowania fazy zniżania samolotu. Dokonano tego poprzez analizę zapisu danych, pochodzących z pokładowego rejestratora eksploatacyjnego. W celu określenia wpływu struktury sztucznej sieci neuronowej, na precyzję odtworzenia rzeczywistego przebiegu lotu, przetestowano kilka różnych konfiguracji sieci. Spośród otrzymanych wyników wyselekcjonowano te, które najdokładniej odwzorowały rzeczywisty przebieg fazy zniżania samolotu. Tak sporządzony model charakteryzuje się dużą dokładnością odwzorowania rzeczywistego obiektu i może zostać wykorzystany m.in. do badań symulacyjnych ruchu lotniczego.

Optymalizacja sieci logistycznej skoncentrowanej wokół przedsiębiorstwa produkcyjnego

Przedmiotem artykułu jest przedstawienie metody optymalizacji sieci logistycznej skoncentrowanej wokół przedsiębiorstwa produkcyjnego. Problemem jest wyznaczenie optymalnej liczby obiektów magazynowych oraz przyporządkowanie do nich przedsiębiorstw produkcyjnych, w taki sposób aby koszty obsługi obszaru były minimalne, a przy tym spełnione były z jednej strony wymagania przedsiębiorstwa produkcyjnego, zaś z drugiej strony możliwości techniczno-ekonomiczne dostawców usług logistycznych.

Jakość systemu logistycznego

Proces internacjonalizacji, globalizacji oraz agresywna konkurencja stawiają podmiotom na rynku coraz to nowe wyzwania. Tylko efektywny i skuteczny system logistyczny daje mu gwarancję funkcjonowania na takim rynku pozwalając jednocześnie osiągnąć korzyści w skali.

Ocena logistycznej obsługi klienta na rynku B2B

W artykule podjęto próbę oceny logistycznej obsługi klienta na rynku B2B przy wykorzystaniu operatorów logistycznych. Została pokazana obsługa klienta realizowana w logistycznym łańcuchu dostaw, w którym dostawy dokonywane są przez operatorów logistycznych. Proces obsługi klienta został podzielony na pięć faz, przy czym ocenę logistycznej obsługi klienta oparto na badaniach w zależności od zasięgu, sektora i wielkości przedsiębiorstwa. Dokonano analizy wskaźników CRM oraz oceny działań przy współpracy z operatorami logistycznymi opierając się na elementach logistyki dystrybucji. W zależności od zasięgu, sektora oraz wielkości występują odchylenia dotyczące wskaźników realizacji działań CRM przez operatorów logistycznych.

Zarządzanie projektami badawczymi systemów logistycznych w transporcie miejskim

Zatory komunikacyjne w miastach są dużym wyzwaniem dla nauki, ponieważ istnieją w nich „wąskie gardła” i inne bariery, które negatywnie wpływają na kwestię dostępności komunikacyjnej. Celem prowadzonych badań jest określenie wpływu harmonijnego funkcjonowania systemów transportowych w dużych aglomeracjach miejskich na zrównoważony rozwój tych obszarów oraz nawiązanie współpracy pomiędzy władzami samorządowymi, instytucjami naukowo-badawczymi oraz instytucjami otoczenia biznesu, w celu aktywizacji obszarów miejskich i wzrostu ich konkurencyjności, przy poprawie mobilności społeczeństw, w kontekście dokumentów i zaleceń polityki transportowej UE. W artykule poruszono problemy związane z metodologią racjonalnego zarządzania projektami badawczymi rozwoju systemów logistycznych w transporcie.

Zastosowanie metody Data Envelopment Analysis do badania efektywności portów

W artykule zastosowano metodę DEA do określenia efektywności portów morskich. Metoda DEA jest wielowymiarowym narzędziem badania efektywności umożliwiającym porównanie wielu efektów z wieloma nakładami. W obliczonych modelach DEA jako efekty uwzględniono: liczbę statków wpływających do portów, wielkość obrotów ładunkowych w poszczególnych portach zaś jako nakłady uwzględniono długość nabrzeża, powierzchnię składowania oraz sprzęt do obsługi ładunków. Obliczono modele DEA przy założeniu stałych i zmiennych efektów skali. Otrzymane wyniki wskazują, że w zależności od modelu od 7 do 9 portów z 22 badanych było w pełni efektywnych.
Subskrybuj to źródło RSS