Zaloguj się

WIEDZA

Wyniki dotychczasowych badań nad planami awaryjnymi realizowanych w ramach projektu CHEMSEA - Amunicja chemiczna zatopiona w Morzu Bałtyckim - poszukiwania i ocena ryzyka

Na podstawie postanowień Porozumienia Poczdamskiego (podpisanego w sierpniu 1945 r.), które między innymi mówiło, że: „wszelka broń, amunicja i środki prowadzenia wojny oraz wszystkie obiekty wyspecjalizowane w jej produkcji będą oddane do dyspozycji państw alianckich lub zostaną zniszczone. Podjęte zostanę środki zapobiegawcze, aby nie dopuścić do produkcji wszelkich rodzajów samolotów, broni, amunicji oraz środków prowadzenia wojny” państwa koalicji antyhitlerowskiej przystąpiły do niszczenia nadmiaru zdobyczy wojennych, w tym również broni chemicznej. Przeprowadzona po wielu latach analiza udostępnionej dokumentacji, wykazała, że oficjalnie na dnie Morza Bałtyckiego zostało zdeponowane od 42 000 do 65 000 ton amunicji chemicznej wyprodukowanej w Niemczech do zakończenia II Wojny Światowej. Niepotwierdzone zeznania świadków świadczą, iż ilości te mogą być jednak znacznie większe.

Projekt - „Pętla Żuławska” elementem rozwoju infrastruktury logistyki małych portów żeglarskich Zatoki Gdańskiej

Turystyka wodna jest samodzielnym produktem turystycznym, który obejmuje swym zasięgiem trasy krótkie - lokalne i trasy długie - międzynarodowe, o charakterze rejsów: żeglarskich i motorowodnych, żeglugę pasażerską, rejsy barkami, spływy kajakowe itp. 1. Turystyka wodna jest jedną z form turystyki wypoczynkowej. 2. Turystyka morska dzieli się na właściwą oraz nadmorską i jest coraz częściej postrzegana jako ruch turystyczny, jaki odbywa się poprzez zastosowanie różnych środków transportu morskiego.

Koszty zewnętrzne zanieczyszczenia powietrza - polityka UE wobec transportu drogowego

Transport warunkuje funkcjonowanie i rozwój cywilizacyjny dzisiejszego świata. Jednak niezależnie od zalet transportu, z jego funkcjonowaniem wiąże się wiele niedogodności. W ujęciu ekonomicznym jedną z nich jest występowanie kosztów zewnętrznych, które można ogólnie określić jako szkody wyrządzane społeczeństwu lub poszczególnym obywatelom, za które nie płacą producenci ani bezpośredni użytkownicy transportu. Szacuje się, iż koszty zewnętrzne generowane przez transport w obszarze Unii Europejskiej sięgają nawet 5-7% jej PKB. Obecnie ze względu na swą specyfikę techniczną transport drogowy jest jednym z największych generatorów kosztów zewnętrznych transportu.

Funkcje gospodarcze żeglugi promowej na przykładzie linii promowych z portów Trójmiasta

Wstęp Żegluga promowa jest jednym z rodzajów żeglugi regularnej. Jej specyfiką jest jednoczesny przewóz pasażerów i ładunków tworzących jeden rynek. Morze Bałtyckie stanowi jeden z podstawowych akwenów funkcjonowania żeglugi promowej, która obsługuje pasażerów podróżujących w krótkich i średnich relacjach. Jest także, obok towarowej żeglugi roro, formą transportu ładunków tocznych między krajami położonymi w obrębie Regionu Morza Bałtyckiego. Działalność przewoźników promowych, wysokość przewozów kształtowana jest przez otoczeniem rynkowe. Ich wielkość determinowana jest również przez samych operatorów, którzy podejmują różnego rodzaju działania w celu zwiększenia ruchu pasażerskiego i towarowego. Żegluga promowa spełnia szereg funkcji, jak funkcje transportowe, handlowe, turystyczne, dochodotwórcze, miastotwórcze oraz regionotwórcze. Nadrzędne zadania wynikają z realizowanych przewozów, pozostałe są pochodną funkcji transportowych. Celem artykułu jest przedstawienie podmiotów obsługujących ruch promowy w Gdyni i Gdańsku oraz próba identyfikacji oddziaływania serwisów promowych na region.

Media społecznościowe w branży logistyczno-spedycyjnej na przykładzie Niemiec

Media społecznościowe dawniej i dziś Przypomnijmy, że media społecznościowe, a dokładniej serwisy społecznościowe, o których tu mowa, istnieją w oparciu o zgromadzoną wokół siebie społeczność. Pierwsze strony internetowe tego typu, których zadaniem było umożliwić utrzymanie kontaktu z byłymi kolegami i koleżankami z klasy czy rodziną i znajomymi powstały w Stanach Zjednoczonych już w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Użytkownik miał możliwość stworzenia własnego profilu, wysyłania wiadomości do ludzi ze swojej "listy znajomych" oraz wyszukiwania wśród pozostałych użytkowników ludzi o podobnych zainteresowaniach. Dziś do najważniejszych i najpopularniejszych serwisów społecznościowych należą Facebook, Twitter, Linkedin i Google +. W tabeli nr 1 zaprezentowano podstawowe dane dotyczące tych serwisów.

Logistyka zaopatrzenia Gdyni w wodę

Woda jest wszechobecna w naszym życiu, wynika to nie tylko z faktu, iż organizm człowieka z 70-80% składa się z wody, a ponad 75% powierzchni naszej planety jest nią pokryta w różnych stanach skupienia, ale przede wszystkim dlatego, że obok powietrza jest elementem warunkującym życie na Ziemi. Różne formy życia biologicznego spotkać można w ekstremalnych warunkach środowiskowych (np. na ekstremalnie dużych głębokościach, na najwyższych szczytach górskich, w rejonach podbiegunowych przy temperaturze - 80°C czy na pustyni gdzie w Słońcu panują temperatury blisko 60°C). Nie jest jednak ono możliwe w żadnej strefie naszej planety bez wody.

Współczesne okręty logistyczne

Konieczność zwiększenia niezależności okrętów od brzegowego systemu logistycznego spowodowała wzrost roli okrętów logistycznych na współczesnym morskim teatrze działań. Realizowane przez jednostki logistyczne odtwarzanie gotowości bojowej okrętów traktowane jest jako wsparcie działań sił bojowych wyznaczonych do wykonania zadań operacyjnych. Różnorodność zadań wynikających z zabezpieczenia logistycznego działań na morzu spowodowała specjalizację oraz rozwój licznych klas tych okrętów. Wymagania stawiane współczesnym flotom wojennym obejmują przystosowanie ich do realizacji zadań w różnych rejonach świata. Jednocześnie nowe tendencje w organizowaniu zabezpieczenia logistycznego sił morskich lub grup taktycznych doprowadziły do rozwoju nowych klas szybkich, uniwersalnych okrętów logistycznych.

Działania sił morskich. Okręty wsparcia logistycznego.

Zdolność do wspólnego, efektywnego i skutecznego działania, okrętów wchodzących w skład wielonarodowych sił, na współczesnym Morskim Teatrze Działań Wojennych, decyduje o możliwości osiągnięcia założonych sojuszniczych celów z poziomu strategicznego, operacyjnego i taktycznego.

Konsekwencje planowania sprzedaży w ujęciu gospodarki magazynowej i planowania produkcji na podstawie koncernu międzynarodowego firmy Viessmann

Artykuł powstał na bazie wieloletniego doświadczenia jednego ze współautorów, który w początkowej fazie zatrudnienia był współodpowiedzialny za planowanie produkcji, a następnie za dział zakupów w jedynym na terenie Polski zakładzie produkcyjnym firmy Viessmann, znajdującym się na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Stanowi on wyraz praktycznego doświadczenia i odzwierciedla procesy zachodzące w przedsiębiorstwie oraz przedstawia jego reakcję jako wielowymiarowe konsekwencje planowania sprzedaży.

Działalność innowacyjna w sektorze MSP

Szybko zmieniające się warunki otoczenia, w jakich funkcjonują współczesne firmy, wymuszają na zarządzających opracowanie i ciągłe modyfikowanie strategii działania. Opracowywanie kierunków działania dla osiągania celów jest zadaniem trudnym i charakteryzującym się niepewnością, co wynika przede wszystkim z szybkiego postępu technicznego. To głównie otoczenie wymusza na firmach podejmowanie działalności innowacyjne. Jeśli innowacyjne zamierzenia są wpisane w strategie firmy to pracownicy mogą skuteczniej realizować swoje działania.
Subskrybuj to źródło RSS