Zaloguj się

WIEDZA

Problemy eksploatacji obiektów technicznych

W referacie przedstawiono problemy działania nowoczesnych systemu eksploatacji w powiązaniu nauką. Poruszono zagadnienia ekonomii, niezawodności eksploatacyjnej, badań diagnostycznych i ich organizacji, zbierania i przetwarzania danych oraz prawidłowego wnioskowania. Omówiono również zagadnienie potrzeby, konieczności i efektu prowadzenia badań eksploatacyjnych w aspekcie czynnika ludzkiego.

Algorytm priorytetowy alokacji buforów dla problemu harmonogramowania projektu ze zdefiniowanymi kamieniami milowymi

Artykuł prezentuje model harmonogramowania projektu z ograniczoną dostępnością zasobów (ang. RCPSP - Resource-Constrained Project Scheduling Problem) ze zdefiniowanymi terminami realizacji kamieni milowych projektu. Dla tego modelu proponowany jest priorytetowy algorytm alokacji buforów. Skuteczność opisanego algorytmu jest testowana przy użyciu zbioru instancji J i J z biblioteki PSPLIB (ang. Project Scheduling Problem LIBrary).

Koszty i stawki przewozowe

W referacie przedstawiono sposób wyznaczania kosztów funkcjonowania systemu przewozowego przypadających średnio na jednostkę czasu oraz na jeden środek transportowy. Koszty te zostały wyliczone z punktu widzenia właściciela systemu przewozowego z uwzględnieniem procesu eksploatacji środków transportowych. Zaproponowano dwa sposoby przybliżania tych kosztów jako funkcji intensywności użytkowania środków transportowych. Przedstawiono oszacowania dolne opłacalnych stawek przewozowych dla klientów zewnętrznych w zależności od przyjętego sposobu ustalania taryfy przewozowej. Całość rozważań przeprowadzono przy założeniu stacjonarności oraz deterministycznego charakteru procesów przewozowych.

Optymalizacja dostaw drewna w relacji nadleśnictwo - zakład produkcyjny z wykorzystaniem pakietu oot

W artykule przedstawiono problem optymalizacji dostaw bezpośrednich w relacji nadleśnictwozakłady meblarskie. Sformułowano wieloasortymentowe zadanie optymalizacyjne przy kryterium minimalizacji kosztu dostawy drewna. Aby umożliwić dokładne wyznaczenie planu przewozów dla różnych środków transportu opracowano aplikację komputerową OOT dedykowaną pod kątem rozwiązywania zadań związanych z tzw. wieloasortymentowym problemem transportowym. Program OOT stanowi istotne narzędzie wspomagające decyzję w rozwiązaniu rzeczywistych problemów planowania dostaw w relacji nadawca - odbiorca.

Uniwersytet Łódzki

Przeniesienie jako jedna z metod postępowania wobec ryzyka pojawiającego się w relacjach dostawca - odbiorca na rynku przedsiębiorstw wanych przez nią celów. Koncepcja zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie rozwinęła się w połowie XX wieku i obejmowała przede wszystkim ochronę ubezpieczeniową. Oznacza to, iż przedsiębiorstwa koncentrowały się głównie na konieczności identyfikowania zakłóceń, od których skutków można było się ubezpieczyć. Tego typu działania zalicza się dzisiaj do metod przenoszenia (inaczej transferu) ryzyka. Mimo upływu czasu, ochrona ubezpieczeniowa oraz inne sposoby transferowania ryzyka są nadal jednymi z najczęściej stosowanymi działaniami w ramach zapewniania bezpieczeństwa procesów w przedsiębiorstwie. Między innymi dlatego zagadnienie to wymaga nieustannych rozważań. Celem artykułu jest wyjaśnienie zasady funkcjonowania metody przenoszenia na tle innych metod postępowania wobec oszacowanego ryzyka, wskazanie podstawowych rodzajów transferu oraz próba odpowiedzenia na pytanie, czy rzeczywiście ogranicza on wielkość ryzyka, a także jakie problemy podczas jego stosoGlobalna gospodarka, oddawanie procesów w outsourcing, wania należy dostrzegać. powstawanie skomplikowanych sieci dostaw, w których ogniwa powiązane są licznymi zależnościami, ciągłe wahania popytu, a także tendencje do obniżania poziomów zapasów, sta- Istota transferu i sposoby przeniesienia ryzyka nowią dla wielu firm źródło dużej niepewności.

Selected aspects of international project management

Managing of the international project is a complex process that brings into play objective as well as subjective factors, referring to ethnic differences. People differ in their perception and evaluation processes. In the article the investment process related to the implementation of construction works by an international team served as an example of a process in which the clash of different concepts, which in turn can be complementary. The investment project is typically carried out under conditions of strong turbulence, which is linked to external and internal factors creating these conditions.
Subskrybuj to źródło RSS