Zaloguj się

WIEDZA

The method of damaged warship’s compartments permeability determining

The paper presents research on damage stability and unsinkability. In the paper, the method of calculation a volume of damaged compartments is presented. On the basic of the built computer program, a simulation model of the damaged compartments ship’s type 888 was shown. To calculate a real quantity of the water, the permeability of flooding compartment µ is used. Permeability of damaged compartments was estimated on the basis of preliminary research presented in the paper. Its value depends on the height of the water inside the compartment. The results of the experiments can be a base to define general rules to make proper decisions during the process of damage control.

Znaczenie stosowania oprogramowania cad-cam w projektowaniu tłoczenia elementów bryłowych

Tłoczenie elementów brylowych to technologia obróbki plastycznej, służąca do wytwarzania różnych wyrobów mających często bardzo skomplikowany kształt. O końcowej jakości decyduje wiele czynników, a w tym związanych z oprzyrządowaniem oraz zjawiskami zachodzącymi podczas odkształcania materiału. Zastosowane programy komputerowe CAD/CAM/CAE w procesach tłoczenia pozwalają na znaczne uproszczenie procesu projektowania. W artykule pokazano zalety projektowania technologii tłoczenia za pomocą programów komputerowych CAD-CAM wspomagających projektowanie oraz symulujące przebieg procesu. Wskazano korzyści jakie wnosi system wspomagania projektowania tłoczenia w obszarze zapewniania jakości wyrobu oraz diagnozowania procesów tłoczenia.

Kompleksowy system sterowania ruchem kolejowym na obszarze katowickiego węzła kolejowego

W artykule przedstawiono prace podjęte przez PKP PLK S.A. dotyczące modernizacji i rozbudowy Katowickiego Węzła Kolejowego. Podstawowym efektem tego projektu ma być dostosowanie tych linii do standardów obowiązujących dla linii objętych umowami AGC i AGTC oraz linii spełniających wymagania interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych.

Zintegrowany system kontrolno-monitorujący dla obiektów inżynierskich - koncepcja i wyniki testów

Postęp w dziedzinie precyzji wyznaczania pozycji powoduje, iż dzięki zaawansowanych technologicznie instrumentom pomiarowym jesteśmy w stanie w dniu dzisiejszym wyznaczać przemieszczenia lub deformacje konstrukcji inżynierskich z dokładnością centymetrową. Jednak w pełni wiarygodną informację można uzyskać jedynie tworząc systemy zintegrowane, składające się z niezależnych czujników przemieszczenia.

Ocena obciążenia operatorów komputerowych systemów sterowania ruchem

W artykule podano czynniki wpływające na obciążenie, w tym psychiczne, operatorów komputerowych systemów sterowania ruchem. Omówiono mechanizmy odbioru, przetwarzania i zapamiętywania informacji, oszacowania ilości informacji wyrażonej w bit/s, których źródłem są systemy zdalnego sterowania i inne elementy nierozłącznie związane ze środowiskiem pracy personelu sterowania ruchem.

Wizyjne sterowanie robotami mobilnymi podążającymi za liderem

W pracy przedstawiono koncepcję zastosowania techniki rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality) w sterowaniu robotami mobilnymi. Przeprowadzono analizę doboru kamer wideo względem stabilności algorytmu sterowania. Zbadano również wpływ na sterowanie w zależności od zmiany odległości między znacznikiem a kamerą. Badania przeprowadzono w oparciu o testową aplikację z wykorzystaniem NyARToolkit dla realizacji zagadnień związanych z techniką Augmented Reality. Sterowanie robotem zrealizowano w oparciu o symulator robotów mobilnych Simbad.

Ocena jakości systemu informatycznego

Ocena jakości systemu informatycznego, pomimo, że w dużej mierze zależy od wielu atrybutów mierzalnych, jest również oceną subiektywną. Celem pracy jest podkreślenie znaczenia oceny jakości wewnętrznej wytwarzanego systemu informatycznego oraz konieczności przeprowadzania testów i weryfikowania zgodności wytwarzanych produktów z wymaganiami i z założonymi celami począwszy od analizy i specyfikacji wymagań.

Współczesne metody organizacji przewozów kolejami dużych prędkości (kdp) na przykładzie kolei chińskich

System KDP na świecie rozwija się dynamicznie. Niekwestionowanym liderem w tym względzie stały się Koleje Chińskie, przewożące dziennie pociągami CRH około 1 miliona podróżnych i dysponujące 7,5 tysiącami km linii szybkiego ruchu, co stanowi połowę sieci światowej. W referacie dokonano analizy metod organizacji masowych przewozów w Chinach na podstawie szeregu publikacji oraz doświadczeń autora zebranych w trakcie wizyty w ChRL.

Modelowanie procesów logistycznych w przestrzeni stanu

Nacisk położono na opis zjawisk związanych z obiegiem informacji (zamówienia generowane w dyskretnych chwilach czasu, np. jeden raz dziennie) oraz odnoszących się do właściwego przepływu dóbr między ogniwami łańcucha dostaw.
Subskrybuj to źródło RSS