Zaloguj się

WIEDZA

Organizacja procesu magazynowego a efektywność wykorzystania zasobów pracy

Proces magazynowy generuje koszty związane m.in. z utrzymaniem zapasu oraz utrzymaniem systemów transportu wewnętrznego. Poprawna identyfikacja tego procesu poprzez wydzielenie i opis poszczególnych zadań i środków ich realizacji, umożliwia zastosowanie programowania matematycznego jako narzędzia jego organizacji. W artykule przedstawiono zadanie optymalizacyjne organizacji procesu magazynowego z funkcją kryterium opisującą równomierność wykorzystania dysponowanych zasobów pracy. Odpowiedni dobór zasobów pracy i ich równomierne obciążanie są warunkiem efektywności pracy obiektów magazynowych.

Nowatorskie podejście do sterowania ruchem na liniach kolejowych o małym natężeniu w polsce

Brakuje w Europie i w Polsce systemów sterowania ruchem kolejowym, które odpowiadałyby potrzebom linii małoobciążonych. Niezawodność i podatność utrzymaniowa takich systemów powinna gwarantować niskie koszty ich eksploatacji. PKP PLK S.A. chcą wyposażyć w adekwatne do potrzeb kompleksowe rozwiązania zarządzania ruchem kolejowym, włącznie z radiołącznością oraz infrastrukturą dodatkową, dedykowane dla linii o małym natężeniu ruchu. PLK wytypowały cztery poligony doświadczalne (fragmenty linii kolejowych: 191, 27, 68, 203), na których będą testowane nowe rozwiązania technologiczne.

Analiza stanu nieustalonego w obwodzie zawierającym silną nieliniowość

Opisano wyniki analizy, których celem było wyznaczenie wartości maksymalnych funkcji napięcia uW(t) na silniku indukcyjnym (jedna faza) (reprezentowanym przez rezystancję, indukcyjność, pojemność i źródło napięciowe) z równolegle połączonym silnie nieliniowym obwodem, po wyłączeniu źródła zasilania. Element nieliniowywarystor (opisany modelem z jedną nieliniową rezystancją, pojemnością i indukcyjnością) pełni funkcję ograniczania przepięć pokomutacyjnych. Ze względu na charakter rozwiązania uw(t) złożonego z członów wolno i szybkozmiennych oraz silnej nieliniowości nie udaje się wyznaczyć zadowalających postaci końcowych metodami symulacyjnymi. Przedstawiono analizę metodami matematycznymi a wyniki porównano z przebiegami wyznaczonymi na drodze symulacyjnej. Opisano wpływ nieliniowości oraz pojemności na wartości przepięć pokomutacyjnych.

Ocena funkcjonalna systemu regulacji ciśnienia powietrza kół platformy mobilnej

W referacie zawarto ocenę funkcjonalną systemu regulacji ciśnienia powietrza, który został zamontowany w podwoziu platformy o kołach pneumatycznych z własnym napędem. Badania eksperymentalne prowadzono na torze przeszkód o odpowiednio dobranym profilu terenu oraz podłożu. Zamieszczone rysunki ilustrują cechy systemu regulacji powietrza oraz sposób rozmieszczenia poszczególnych elementów systemu w podwoziu i nadwoziu platformy kołowej. Wnioski końcowe wskazują na koncepcję dalszych badań w kierunku rozwoju systemów regulacji ciśnienia powietrza dla kół platform mobilnych.

Zastosowanie widma piersona-moskowitza do rozwiązania równania różniczkowego wielokadłubowej jednostki pływającej

Ruch układu dynamicznego może być wywołany przez różne czynniki pochodzenia zewnętrznego lub wewnętrznego. Przy modelowaniu matematycznym wybieramy zewnętrzne czynniki wymuszające, których wpływ na układ jest najbardziej znaczący. Takie czynniki zewnętrzne są zazwyczaj nazywane wymuszeniami. Reakcja układu na zadane wymuszenia jest scharakteryzowana matematycznie przez określoną transformację zwaną operatorem układu. Dla szerokiej klasy rzeczywistych układów dynamicznych związek między wymuszeniami a reakcja jest scharakteryzowany przez równania różniczkowe ruchu. Dynamiczne układy mechaniczne reprezentujące obiekty pływające są ściśle związane z procesami stochastycznymi. Zmienne stanu i parametry wejścia w tych modelach mają charakter probabilistyczny. Modele matematyczne takich układów są reprezentowane przez układy stochastycznych równań różniczkowych tworząc układy równań Itoˆ .

Ekologistyka w systemie bezpieczeństwa komunikacyjnego państwa

Praca rozważa tylko niektóre istotne aspekty funkcji, miejsca i aplikacji ekologistyki w zapewnianiu bezpieczeństwa komunikacyjnego państwa. W szczególności analizowane są następujące kwestie: (1) podstawowe problemy współczesnych zagrożeń ekologicznych; (2) polska polityka bezpieczeństwa ekologicznego państwa; (3) krąg znaczeniowy ekologistyki komunikacyjnej; (4) aksjologia i fikcja bezpieczeństwa; (5) afirmacja wiktymizacji na polskich drogach; (6) niektóre dylematy chaosu (eko)logistycznego w systemach infrastrukturalnych i operacyjnych komunikacji lądowej w Polsce.

Wykorzystanie zbiorów rozmytych do oceny skuteczności dostawcy materiałów budowlanych w procesie logistycznym

Na skuteczność dostawcy materiałów budowlanych wpływają różne czynniki, powodujące zakłócenia w procesie logistycznym. Modelowanie i określenie czynników zakłócających oraz ich skutków jest zagadnieniem istotnym dla wszystkich uczestników procesu logistycznego. Dostawcom pozwala na optymalizację ich działań, umożliwiając prawidłowe zarządzanie procesem. Natomiast, odbiorcom umożliwia prowadzenie analizy porównawczej dla wyboru dostawców, najbardziej odpowiadającym ich oczekiwaniom. W referacie przedstawiono metodę oceny skuteczności dostawcy z wykorzystaniem logiki rozmytej i wnioskowania rozmytego. Jako kryteria oceny przyjęto terminowość dostawy i całkowity koszt dostawy.

I ograniczenia w analizie przebiegu wypadku drogowego

Jednym z podstawowych zadań rekonstrukcji wypadku jest określenie wartości parametrów ruchu uczestników zdarzenia przed jego wystąpieniem. Na ich podstawie dokonuje się oceny prawidłowości zachowań, a sąd podejmuje decyzję o winie uczestników zdarzenia, bądź jej braku. Jednym z coraz częściej spotykanych narzędzi pomocnych do określenia wspomnianych wartości są urządzenia rejestrujące wybrane parametry ruchu samochodu. Są to tzw.
Subskrybuj to źródło RSS