Zaloguj się

WIEDZA

Konstrukcja indeksu zmian kosztów jednostkowych wozokilometra z tytułu wprowadzenia systemu elektronicznej opłaty za przejazd po drogach krajowych w krajowym i międzynarodowym transporcie ładunków

Celem artykułu jest prezentacja metodyki konstrukcji wskaźnika zmian kosztów jednostkowych w transporcie drogowym ładunków na skutek wprowadzenia z dniem 1 lipca 2011 r. systemu elektronicznej opłaty za przejazd. W wyniku wprowadzenia w dniu 1 lipca 2011 r.

Transmisja danych w systemie ecall przy użyciu metody in-band

W artykule przedstawiono najważniejsze informacje dotyczące techniki transmisji danych w kanale głosowym GSM, tzw. in-band modem opracowanej z myślą o systemie automatycznego powiadamiania o wypadkach drogowych - eCall. Technika ta została opracowana przez amerykańską firmę Qualcomm i umożliwia realizację transmisji tzw.

Włókien polipropylenowych poddanego oddziaływaniu

W artykule przedstawiono charakterystykę oraz wybrane kierunki zastosowań włókien polipropylenowych stosowanych m.in. jako rozwiązanie technologiczne ograniczające ryzyko termicznego odpryskiwania betonu narażonego na oddziaływanie temperatur występujących w pożarze. Zamieszczono również analizę wybranych właściwości palnych trzech rodzajów włókien polipropylenowych (PP), stosowanych jako dodatek do mieszanek betonowych. Przeprowadzono badania wytrzymałościowe, których celem była analiza oddziaływania wysokich temperatur występujących podczas pożaru na wytrzymałość fibrobetonu z włóknami polipropylenowymi oraz oszacowanie wielkości spadku wytrzymałości na ściskanie w porównaniu z betonem tej samej klasy bez dodatku włókien.

Wnioskowanie abdukcyjne w procesie planowania strategii zrównoważonego rozwoju

Streszczenie: W artykule przedstawiono tezę o celowości zastosowania wnioskowania abdukcyjnego w procesie planowania strategii zrównoważonego rozwoju. Podkreślono, że złożoność problematyki planowania przyszłości wymaga zastosowania niemonotonicznej metody wnioskowania, umożliwiającej znajdowanie przyczyn założonych (lub znanych) skutków. Wskazano, że systemy abdukcyjnego programowania logicznego stanowią odpowiednie narzędzie w badaniach procesu planowania zrównoważonego rozwoju.

Wpływ sterowania sprzęgiem hydrostatycznym na możliwości trakcyjne pojazdu wysokiej mobilności

W referacie przedstawiono koncepcje dwuczłonowej bezzałogowej platformy lądowej (BPL) wysokiej mobilności wyposażony w hydrostatycznie sterowany sprzęg. Sprzęg ten jest odpowiedzialny za realizację procesu skrętu oraz poprawę stateczności pojazdu podczas pokonywania przeszkód terenowych i pracy zainstalowanymi na nim osprzętami. Główną ideą przy opracowaniu tego zespołu było zapewnienie uzyskania przez BPL wysokiej zdolności pokonywania przeszkód terenowych i dużej zwrotności. W referacie zwrócono uwagę na problem mobilności w aspekcie pokonywania przeszkód pionowych.

Development of the iho universal hydrographic data model

AS PART OF THE DEVELOPMENT OF E-NAVIGATION STRATEGY e-Navigation is the future, digital concept for the maritime sector, being developed under the auspices of the United Nations International Maritime Organization (IMO) to bring about increased safety and security in commercial shipping through better organisation of data on ships and onshore, and better data exchange and communication between the two. The International Hydrographic Organization (IHO) is involved in the development of the e-Navigation concept to ensure that any underpinning hydrographic standards, products or services are in place from the beginning.

Niskie poziomy wody w ujściowym odcinku Odry

Uwarunkowania hydrologiczne rzeki mają bezpośredni wpływ na możliwości prowadzenia żeglugi śródlądowej i uprawiania sportów wodnych. Dla żeglugi śródlądowej oprócz charakterystyki hydrologicznej rzeki i stosunków batymetrycznych ważna jest znajomość ekstremalnych poziomów wód, w tym poziomów minimalnych, które mogą wystąpić z określonym prawdopodobieństwem.

Ocena narażenia pilota samolotu turystycznego na drgania i hałas

Na podstawie pomiaru drgań i hałasu wykonanego w kabinie samolotu Cessna 152, dokonano oceny narażenia pilota na powyższe procesy w warunkach lotu samolotu. W pracy dokonano analizy zmian parametrów ilościowych definiujących stopień i zakres narażenia pilota na powyższe oddziaływanie od strony procesów resztkowych wraz z zaznaczeniem profilu użytkowania samolotu Cessna 152. Ponadto przedstawiono skutki narażenia człowieka na hałas i drgania w środowisku pracy oraz metody zwalczania i ochrony przed rozważanymi czynnikami.

Wpływ pasażerskiego ruchu promowego na rozwój miasta na przykładzie linii promowej Gdynia-Karlskrona

Wprowadzenie Żegluga promowa jest jednym z rodzajów żeglugi regularnej. Jej specyfiką jest jednoczesny przewóz pasażerów i ładunków tworzących jeden rynek. Łączny transport dwóch różnych segmentów wymaga zastosowania wyspecjalizowanych statków - promów. W związku z powyższym na jednostkach promowych wyodrębniona jest część pasażerska oraz część towarowa dla pojazdów.
Subskrybuj to źródło RSS