Zaloguj się

WIEDZA

Analiza infrastruktury drogowej w kontekście organizacji dostaw zaopatrzenia do kluczowych miejscowości turystycznych województwa zachodniopomorskiego

Celem opracowania jest dokonanie analizy infrastruktury drogowej wybranych miejscowości turystycznych województwa zachodniopomorskiego w kontekście realizacji dostaw zaopatrzenia z uwzględnieniem wzrastającego zapotrzebowania na nie w sezonie letnim. Przedstawiono układ połączeń drogowych regionu i badanych miejscowości, a także główne problemy wynikające z braku odpowiednio rozwiniętej infrastruktury drogowej oraz specyfiki samych miejscowości.

Koncepcja korytarzy transportowych dla transportu ładunków ponadnormatywnych w regionie południowego bałtyku

W referacie przedstawiona zostanie koncepcja korytarzy transportowych dla ładunków ponadnormatywnych (ŁPN) w Regionie Południowego Bałtyku, która została wypracowana w ramach międzynarodowego programu „Oversize Baltic”. W artykule przedstawiona została metodologia wyznaczania korytarzy tego typu, a także ich planowany przebieg dla obszaru Polski.

Koncepcja zrównoważonego rozwoju u operatorów logistycznych

W artykule przedstawiono ogólne założenia koncepcji zrównoważonego rozwoju. Mechanizm funkcjonowania zrównoważonego rozwoju odniesiono do działalności logistycznej, zwracając szczególną uwagę na środowiskowe technologie logistyczne, których celem jest sprzyjanie zrównoważonemu rozwojowi. Przedstawiono również przykłady wdrożeń rozwiązań ekorozwojowych u operatorów logistycznych tj. firmy Schenker i FedEx.

Dworce jako element wizerunku kolei

W artykule przedstawiona została rola dworców kolejowych w kształtowaniu jakości odbywanych podróży publicznym transportem pasażerskim, co jednocześnie ma wpływ na wizerunek kolei. Omówiony został również zakres obsługi podróżnych w tych punktach komunikacyjnych oraz ich lokalizacja i niezbędne wyposażenie, pozwalające na spełnienie stawianych przez pasażerów wymagań. Zwrócona została m.in. uwaga na zapewnienie warunków bezpieczeństwa podróży, dobrej informacji, intermodalności, dostarczania usług dodatkowych.

Ocena procesu odtwarzania własności użytkowych obiektu w systemie obsługiwania ze sztuczną siecią neuronową

W artykule zaprezentowano opis sposobu jakościowej oceny procesu odnawiania naprawialnego obiektu technicznego w systemie obsługiwania, ze sztuczną siecią neuronową. Podstawą proponowanej oceny systemu obsługiwania są wyznaczone przestrzenie cech użytkowania obiektu technicznego nowego oraz po wykonanej odnowie w systemie obsługiwania. W tym celu zdefiniowano nominalną (wzorcową) przestrzeń cech użytkowania obiektu technicznego oraz przestrzeń bieżących cech użytkowania obiektu technicznego. W analizie jest poddany ocenie poziom cech użytkowania obiektu po wykonanej odnowie w stosunku do poziomu cech użytkowania obiektu nowego jako wzorca. Wynikłe stąd różnice metryk odległości między tymi przestrzeniami wskazują bezpośrednio na błędy w procesie organizacji systemu obsługiwania obiektu technicznego.

Wyznaczanie iloczynu zbiorów rozmytych z wykorzystaniem nienastawialnych operatorów t-normy

W referacie przedstawiono nienastawialne operatory T-normy. Są one specjalnym typem funkcji używanym w logice wielowartościowej, a dokładnie w logice rozmytej. T-normy są uogólnieniem zwykłego logicznego operatora iloczynu znanego z logiki Boole'a. Dla wejściowych funkcji sigmoidalnych wyznaczono rozmyte funkcje przynależności nienastawialnych operatorów T-normy.

Evolutionary sets of safe ship trajectories: development of the method

The Evolutionary Sets of Safe Ship Trajectories is a method solving ship encounter situations. The method combines evolutionary approach to planning ship trajectory with some of the assumption of game theory. For given positions and motion parameters the method finds a near optimal set of safe trajectories of all ships involved in an encounter. The version presented here is an updated one and its authors have tested extensively various problem-dedicated specialized operators as well as various formulas for fitness function to obtain best effects.

Koszty wypadków w transporcie w miesiącach letnich na obszarze zabudowanym

Prognozy rozwoju motoryzacji w Polsce wskazują, że do roku 2020 liczba samochodów osobowych może wzrosnąć o dalsze 50-70%. W przypadku zaniechania działań w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego do roku 2020 w wypadkach drogowych może zginąć ponad 90 tyś. osób, a ponad 1,15 mln osób może być rannych. Straty materialne i społeczne tych zdarzeń drogowych mogą wynieść ponad 470 mld zł. Przy utrzymaniu obecnej skali działań i braku „nowych“ inicjatyw w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego można się spodziewać zmniejszenia liczby ofiar śmiertelnych tylko o 20% do roku 2020.

Gospodarowania zapasami

Celem badań było przedstawienie wybranych rozwiązań organizacyjno-technicznych w zakresie sterowania zapasami w przedsiębiorstwach przetwórstwa rolno-spożywczego w

Modelowanie procesu regulacji osi toru kolejowego

Na bezpieczeństwo transportu kolejowego wpływa między innymi bieżący stan infrastruktury oraz jej niezawodność. Ważnym czynnikiem mającym wpływ na bezpieczeństwo jest odpowiednie ustabilizowanie rusztu torowego, przez co minimalizowane jest ryzyko utraty stateczności konstrukcji. Zarówno minimalizacji imperfekcji, jak też zapewnieniu stateczności konstrukcji służy proces regulacji osi toru. W referacie przedstawiono ideę komputerowego wspomagania oceny stanu infrastruktury poprzez modelowanie procesu pracy podbijarki, tj. maszyny dokonującej regulacji osi toru. Wspomaganie komputerowe jest w tym przypadku elementem bardzo istotnym, natomiast rzeczą niezwykle trudną jest ocena wspomnianych zjawisk jedynie na drodze doświadczalnej.
Subskrybuj to źródło RSS