Zaloguj się

WIEDZA

Symulacyjne badania dynamicznego oddziaływania koła z płaskim miejscem na szynę w środowisku universal mechanizm loco

W pracy przedstawiono model wagonu dwuosiowego, w którym na obręczy jednego z zestawów kołowych zamodelowano płaskie miejsce. Zbadano oddziaływanie dynamiczne tego zestawu na szynę w funkcji wielkości uszkodzenia, prędkości wagonu i jego masy dla dwóch przypadków sztywności toru. Symulację wykonano w środowisku UM LOCO. Na podstawie analizy badań, potwierdzono pełną zbieżność z badaniami doświadczalnymi w torze kolejowym.

Logistyczne aspekty zachowań konsumenckich - studium przypadku

Studium przypadku jest metodą, która została wielokrotnie sprawdzona. Szczególną użytecznością wykazuje się w nauczaniu prawa, medycyny, zarządzania ale także logistyki. W referacie zaprezentowano istotę metody studium przypadków (tj.: cele stosowania studium przypadku, umiejętności menedżerskie doskonalone przez tą metodę, rodzaje przypadków logistycznych) oraz przykład przypadku dotyczącego logistycznych aspektów zachowań konsumenckich.

Obsługa klienta jako zakres wiedzy i umiejętności absolwenta studiów licencjackich

Artykuł zawiera wyniki badań obrazujące treści kształcenia i ich strukturę adekwatną do potrzeb przygotowania zawodowego absolwentów studiów licencjackich kierunku logistyka. Ponadto przedstawiony został zbiór celów kształcenia, jakie powinny być osiągnięte w ramach wykładów i ćwiczeń. Tak określona warstwa dydaktyczna artykułu została osadzona w teorii problemu, wyselekcjonowanej ze względu na istotę obsługi klienta i logistycznej obsługi klienta oraz zakres treści kształcenia niezbędnych do realizacji na studiach pierwszego stopnia.

Manipulacje tachografu - analiza statystyczna

Od kilku lat nie montuje się w samochodach ciężarowych tachografów analogowych, które zastąpiono cyfrowymi. Wyniki kontroli ITD. Wskazywały jeszcze niedawno, że kierowcy pracujący dla różnych firm bądź z własnej inicjatywy, bądź przez inne osoby byli nakłaniani do pracy bez przerw. Pojawiające się zmęczenie prowadziło do różnych niekorzystnych zdarzeń drogowych. W referacie przeprowadzono analizę stanu w tym zakresie obecnie - posiadając wyniki kontroli ITD. Z okresu 4 lat. Często kontrolującymi są studenci Politechniki Wrocławskiej kierunku Transport, odbywający praktyki, pracy wykorzystano takie dane.

Określenie parametrów roboczych manipulatora robota wsparcia inżynieryjnego

Na stanowisku badawczym Katedry Budowy Maszyn dokonano pomiarów parametrów roboczych manipulatora zaprojektowanego dla zdalnie sterowanego robota wsparcia inżynieryjnego. Określono wartości najistotniejszych parametrów z punktu widzenia realizacji zadań w misjach EOD/IOD. Pomiary przeprowadzono w warunkach laboratoryjnych i poligonowych. Uzyskane wyniki potwierdziły słuszność założeń konstrukcyjnych i możliwości robocze robota wsparcia inżynieryjnego.

Problem eksploatacji toru wodnego w porcie świnoujście w aspekcie funkcjonowania gazociągu nord stream

Port Świnoujście znajduje się na najkrótszej drodze łączącej Skandynawię ze środkową i południową Europą, oraz na morskim szlaku, który poprzez Bałtyk łączy Rosję i Finlandię z Europą Zachodnią. Posiada połączenia żeglugowe do Szwecji, Finlandii, Danii, Norwegii, Litwy, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Afryki Zachodniej i Chin oraz znajduje się również na trasie środkowoeuropejskiego korytarza transportowego CETC-ROUTE. Przyjęta przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście koncepcja rozwoju portu Świnoujście zakłada m.in. modernizację północnego toru wodnego tak, ażeby był dostępny dla statków o zanurzeniu maksymalnym do 15 m (na dzień dzisiejszy jest to 13,2 m). Obecnie już budowany gazociąg Nord Stream zakłada ułożenie rur na głębokości 17,5 m co uniemożliwi w przyszłości wpływanie dużych jednostek do tego portu (wymóg pod statkiem dla swobodnego przepływy wynosi 2,5 m). W celu uniknięcia takiej sytuacji Polska oraz ZMPSiŚ SA. wystosowały odpowiednie pisma do stron budujących gazociąg. Żądają w nich położenia rur na głębokości 20 m bądź wkopania w dno morskie gazociągu. Zasugerowano również iż czynności te należy wykonać przed rozpoczęciem jego eksploatacji (przewidziana na jesień 2011 r.), gdyż później będzie to technicznie bardzo trudne oraz kosztowne. Jednak spółka Gazprom nie zamierza tego uczynić.

Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań w procesie magazynowania produktów farmaceutycznych

W Polsce od kilku lat mamy do czynienia ze wzrostem rozwoju łańcuchów dostaw w branży farmaceutycznej, która jest sektorem niezmiernie wymagającym ze względu na fakt, że jej produkty podlegają rygorystycznej, ścisłej kontroli zachowania najwyższych norm jakościowych, nie tylko w procesie produkcji czy dystrybucji, ale także w procesie magazynowania. Zapewnienie właściwych warunków magazynowania produktów farmaceutycznych wymusza reorganizację i usprawnienie funkcjonowania przestrzeni magazynowych. Do sprawnej i efektywnej realizacji procesu magazynowego przyczynia się m.in. stosowanie automatycznej identyfikacji produktów za pomocą standardowych kodów kreskowych, a coraz częściej także systemu kontroli przepływu towarów w oparciu o zdalny, poprzez fale radiowe odczyt i zapis danych - RFID.

Badania wytrzymałościowe xix-wiecznych elementów konstrukcyjnych wykonanych ze stali zgrzewnych

Na terenie Dolnego Śląska znajduje się (wciąż w eksploatacji) znaczna liczba konstrukcji stalowych, powstałych w na przełomie XIX i XX wieku. W szczególności dotyczy to użytkowania stalowych mostów, a także wiaduktów kolejowych. Obiektem badań autorów były stalowe elementy konstrukcyjne pochodzące z XIX wiecznej stali zgrzewnej. W pracy przedstawiono wyniki analiz chemicznych, obserwacji metalograficznych, a także podstawowych badań wytrzymałościowych tj. statycznej próby rozciągania i udarności.

Napędzanie wału korbowego silnika rozrusznikiem elektrycznym i pneumatycznym

Moment oporu silnika nie ma wartości stałej. Wynika to z występowania sił gazowych (przemian ładunku w cylindrach) oraz mas poruszających się ruchem posuwisto-zwrotnym. Scharakteryzowano napędzanie wału korbowego silnika spalinowego przez elektryczny i pneumatyczny układ rozruchowy. Wskazano cechy procesu wynikające ze zmian momentu oporu silnika oraz właściwości źródła energii - układu rozruchowego. Porównano stopień nierównomierności prędkości obrotowej wału korbowego silnika napędzanego tymi układami. Przedstawiono wyniki badań napędzania wału korbowego silnika przez elektryczny układ rozruchowy oraz analizę porównawcza napędzania wału korbowego silnika. Omówiono zmiany charakterystyki mocy i parametrów pracy rozrusznika elektrycznego i pneumatycznego pod wpływem zmiany temperatury.

Planowanie strategii uczelni wyższej przy wykorzystaniu koncepcji strategicznej karty wyników

W artykule przedstawiono problem wykorzystania koncepcji strategicznej karty wyników (SKW) w procesie planowania strategii wyższej uczelni. Dla zachowania zbieżności strategicznej całej uczelni niezbędne jest przeprowadzenie procesu kaskadowania SKW. Dlatego planowanie rozpatrywane powinno być jako przygotowanie i zaprojektowanie ram kart wyników w postaci celów oraz mierników ich realizacji dla niższego poziomu zarządzania uczelnią wyższą.
Subskrybuj to źródło RSS