Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka w zarządzaniu kryzysowym przedsiębiorstwa

Sytuacja kryzysowa wpływa na realizację przepływu produktów i usług w łańcuchu logistycznym. Zwiększy to ryzyko i niepewność w dostawach, a tym samym powoduje to załamanie produkcji i realizacji celów stojących przed przedsiębiorstwem w stosunku do akcjonariuszy, klienta, personelu i społeczeństwa.

Teoretyczne i praktyczne aspekty przeprowadzonych testów pływających siatkowych barier ochronnych

Wzrastające zagrożenia związane z szeroko rozumianą pozaprawną działalnością na akwenach morskich, w szczególności atakami terrorystycznymi na jednostki pływające, instalacje portowe czy hydrobudowle sprawiają, iż w ostatnich latach zaobserwować można bardzo dynamiczny wzrost zysków związanych z usługami z zakresu bezpieczeństwa. Szacuje się, że w najbliższych pięciu latach wzrosną one o blisko 190% (coroczny wzrost prawie o 40%). Konsekwencją powyższej tendencji jest podjęcie przez wiele firm i ośrodków rozwojowych na świecie prac naukowo-badawczych i konstrukcyjnych mających na celu stworzenie nowoczesnych systemów minimalizujących zagrożenia bezpieczeństwa na akwenach wodnych (zarówno morskich, jak i śródlądowych).

Realizacja zamierzeń inwestycyjnych w infrastrukturze transportu w aspekcie bezpieczeństwa drogowego w województwie zachodniopomorskim

Streszczenie: Województwo Zachodniopomorskie posiada korzystny układ dróg służący obsłudze przewozów osób i ładunków, jednak jego jakość nie jest zadawalająca. Zły stan nawierzchni, brak obwodnic, dwupoziomowych skrzyżowań, utwardzonych poboczy determinuje bezpieczeństwo ruchu drogowego. Skutki wypadków drogowych są tu bardziej tragiczne w porównaniu do średniej krajowej, szczególnie w zakresie liczby ofiar wypadków i liczby zabitych. Celem strategicznym krajowego programu bezpieczeństwa ruchu drogowego jest zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych o 50%. Ma to nastąpić przez budowę nowych oraz modernizację istniejących dróg. Komisja Europejska zamierza zapewnić wszystkim regionom budowę dostępnego i zintegrowanego systemu transportowego w celu poprawy bezpieczeństwa drogowego. Województwo Zachodniopomorskie ma również szansę na stworzenie bezpiecznej sieci dróg i zmniejszenie liczby wypadków drogowych oraz tragicznych ich skutków.

Analiza możliwości poprawy efektywności przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną

Sygnalizacja świetlna na przejściach dla pieszych zwiększa bezpieczeństwo pieszych przy przekraczaniu jezdni kosztem pogorszenia warunków ruchu pojazdów. Wynikająca z przepisów długość fazy dla pieszych nie zawsze jest w pełni wykorzystywana przez pieszych. Systemy detekcji pozwalające wykryć obecność pieszego na jezdni mogą pozwolić dostosować długość fazy do potrzeb pieszych. W referacie przedstawiono badania symulacyjne efektywności nowej strategii sterowania polegającej na skróceniu fazy dla pieszych jeżeli detekcja potwierdzi brak pieszego na jezdni. Opisano również opracowany dla potrzeb badań model i program symulacyjny. Wyniki badań pokazują, że zaproponowana strategia sterowania mogłaby poprawić płynność jazdy pojazdów oraz obniżyć straty czasu pojazdów i pieszych.

Characteristics of fractional rheological models of asphalt-aggregate mixtures

The procedure of the formulation of constitutive equations for asphalt-aggregate mixtures is based very often on linear rheological schemes composed of classical elastic and viscous elements. The parameters of these schemes can be obtained based on laboratory experiments. It was proved in the literature that it is possible to obtain better curve fitting results using non-classical viscoelastic elements described by fractional derivatives. In this paper we will present the characteristics of the fractional Huet-Sayegh model. The problem of estimation of its parameters was analyzed in our previous paper.

Niekonwencjonalne wyznaczeniefunkcji niezawodności pojazdów samochodowych

W pracy przedstawiono metodę wyznaczenia funkcji niezawodności pojazdów samochodowych. Niezawodność pojazdu samochodowego opisana jest przez dwuparametrowy rozkład Weibulla. W celu umożliwienia praktycznego zastosowania funkcji niezawodności do prognozowania niezawodności pojazdów, przedstawiono metodę ilościowego określenia tej funkcji. Oznacza to konieczność wyznaczenia, w oparciu o przyjęte założenia, wartości nieznanych parametrów rozkładu Weibulla.

Model gospodarki magazynowej w strategii logistycznej przedsiębiorstwa

W artykule przedstawiono model gospodarki magazynowej zaimplementowany w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Przedstawiono technologie przechowywania i przemieszczania materiałów umożliwiające osiągnięcie planowanego poziomu obsługi przy optymalizacji kosztów. Zaprezentowano również metody usprawnień narzędzi umożliwiających podejmowanie decyzji w zakresie gospodarki magazynowej.

Koncepcje i strategie logistyczne

Logistyczne wsparcie operacji pokojowych i humanitarnych w doktrynie strategicznej NATO (cz. 1) spowodowało zmianę dotychczasowej strategii politycznej i militarnej Sojuszu Północnoatlantyckiego. Konsekwencją tych faktów jest między innymi ogłoszenie w kwietniu 1999 roku nowej strategii obronnej NATO (ANSC - Alliance’s New Strategie Concept)2 oraz będącą jej pochodną nowej koncepcji reagowania w postaci tak zwanej Inicjatywy Zdolności Obronnych DCI (Defence Capabilites Initiative)3. Kolejnym przedsięwzięciem proceduralnym było opublikowanie w tym samym czasie tak zwanego Raportu LO 2020 (Land Operations in the Year 2020) 4, dotyczącego prognozowanych zmian w zakresie szeroko pojętej technologii obronnej Sojuszu NATO. Powyższe dokumenty, mające charakter studiów strategicznych, implikują bardzo znamienne konsekwencje między innymi w zakresie wsparcia logistycznego działań militarnych sił zbrojnych Sojuszu.
Subskrybuj to źródło RSS