Zaloguj się

WIEDZA

Wykorzystanie metody ABC do analizy materiałów w wybranym zakładzie wielkopiecowym

Jednym z podstawowych składników kosztu produkcji surówki wielkopiecowej jest koszt zużytych materiałów. Na wyprodukowanie jednej tony surówki potrzeba ponad 1,5 tony materiałów żelazodajnych, około pół tony paliw (głównie koksu) oraz pewną ilość dodatków, które wspomagają proces produkcji. Dzienna produkcja z jednego pieca to około 6 000 ton, co w skali całego zakładu, gdzie równolegle pracują dwa piece, daje ponad 4 miliony ton gotowego produktu. Wobec tego do produkcji huta potrzebuje bardzo duże ilości materiałów. Należy również pamiętać, że proces wielkopiecowy jest procesem ciągłym, wobec czego niedopuszczalnym byłby fakt braku materiałów [3, 4].

Pomiary kąta zwilżania metodą osadzanej kropli oraz metodą wilhelmiego

W artykule opisano dwie metody pomiaru kątów zwilżania, metodę osadzanej kropli oraz metodę płytkową Wilhelmiego (nazwaną dalej metodą Wilhelmiego). Przytoczono równania fizyko-chemiczne, których rozwiązania pozwalają wyznaczyć kąty zwilżania (zostały one zaimplantowane w części obliczeniowej programów użytkowych urządzenia UDPZ i tensjometru K12). Opisano procedury badawcze stosowane przy pomiarze kątów zwilżania.

Generacja ruchu ciężarowego przez obiekty produkcyjne, magazynowe i handlowe

Z punktu widzenia administratora danego obiektu produkcyjnego, magazynowego czy handlowego istotne jest jego funkcjonowanie wewnątrz i operacje takie jak rozładunek, magazynowanie, przeładunek, załadunek lub wewnętrzny transport towarów. Dla potrzeb symulacji ruchu (w skali mikro) oraz modelowania podróży (w skali makro) istotne jest również rozpoznanie wielkości i charakterystyki (np. zmienność w czasie) ruchu jaki generowany jest przez takie obiekty. W referacie przedstawiono wybrane wyniki dotychczas prowadzonych badań w Polsce i na Świecie. Przedstawiono również założenia badań własnych, które zostaną przeprowadzone, wraz z oceną ich przydatności.

Przedmiot i zadania nawigacyjno-hydrograficznego zabezpieczenia działalności ludzkiej na morzu

W referacie podjęto próbę przedstawienia przedmiotu nawigacyjnohydrograficznego zabezpieczenia całej działalności ludzkiej na morzu, tj. zarówno działalności „nawigacyjnej”, głównie transportu morskiego, jak i działalności „nienawigacyjnej”, zwanej działalnością specjalną. Przedstawiono również cele i zadania poszczególnych rodzajów nawigacyjno-hydrograficznego tej działalności. Referat stanowi próbę nowego, tj. znacznie różniącego się od dotychczasowego przedstawienia problemu nawigacyjno-hydrograficznego zabezpieczenia działalności ludzkiej na morzu.

Narzędzie oceny właściwości operatora środka transportu

Streszczenie: Przedmiotem wypowiedzi jest narzędzie umożliwiające reagowanie na zmianę stanu psychofizycznego operatora środka transportu. Istotą narzędzia jest analiza obrazu widoczności gałki ocznej operatora realizowana w środowisku MatlabSimulink, w rezultacie której oceniana jest właściwość człowieka wyrażona stanem jego przydatności do funkcji sterujących. Aplikacja może być przydatna dla podniesienia bezpieczeństwa czynnego w transporcie.

Praca silnika turbośmigłowcowego w warunkach obladzania tunelu wlotowego

W referacie przedstawiono warunki do powstania oblodzenia silnika turbośmigłowcowego typu TW2-117 zabudowanego na śmigłowcu Mi-8. Przedstawiono zmianę podstawowych parametrów pracy tego silnika. Wykazano dość chaotyczną zmianę tych parametrów po wystąpieniu oblodzenia tunelu wlotowego silnika oraz bardzo istotną zmianę temperatury na odcinku od przekroju wlotowego silnika i przekroju na wejściu do wlotowego aparatu kierującego, która może wywoływać oblodzenie łopatek kierowniczych sprężarki i tym samym zaburzyć przepływ strumienia wlotowego. Zjawisko to jest przyczyną powstawania pompażu silnika, który w ostateczności może wywołać zgaśnięcie silnika. Przeprowadzone badania oparto na parametrach pracy silnika TW2-117 jakie wystąpiły podczas zdarzenia lotniczego w 2004 r. na śmigłowcu Mi-8.

Review of selected electropneumatic control systems

ELECTROPNEUMATICS TP201 workstation for investigating and testing electropneumatic components and systems. The workstation has been implemented in the Laboratory of Mechatronics at the Faculty of Transport and Electrical Engineering of the Kazimierz Pułaski Technical University of Radom and used for laboratory classes. The paper gives examples of laboratory classes carried out with the use of electropneumatic components.

Dokładność pozycjonowania współczesnych systemów nawigacji satelitarnej a przepustowość portów lotniczych

W grudniu 2009 roku w rejonie lotniska Warszawa Okęcie wprowadzono precyzyjną nawigację obszarową o dokładności ± 1 mila morska (± 1 852 m). W pracy analizowany jest problemem jak wprowadzenie nowych metod pozycjonowania i nawigacji w rejonie portów lotniczych wpływa na przepustowość i bezpieczeństwo operacji lotniczych. Podstawowym parametrem oceny nawigacyjnej portu lotniczego i jego rejonu jest przepustowość dla operacji lotniczych startu i lądowania. Do wyznaczenia wpływu zmiany sposobu nawigacji na przepustowość portu lotniczego opracowano uproszczony model operacyjny rejonu portu lotniczego.
Subskrybuj to źródło RSS