Zaloguj się

WIEDZA

Omijanie cyklonów tropikalnych przez statki w żegludze oceanicznej

Streszczenie: Zaprezentowano metodykę konstruowania nakresu antykolizyjnego dla statku celem omijania cyklonu tropikalnego. Przedstawiono algorytm obliczeniowy opracowanego programu komputerowego oraz wyniki jego testowania. Wykorzystano informacje z podróży statku „Diana” i informacje z komunikatów o rzeczywistym cyklonie tropikalnym Bill przemieszczającym się w sierpniu 2009 r.

Ocena niezawodności eksploatacyjnej autostradowego systemu poboru opłat

W artykule przedstawiono nowe pojęcie niezawodności eksploatacyjnej w aspekcie autostradowego systemu poboru opłat wraz z metodologią oceny niezawodności eksploatacyjnej analizowanego systemu. Metoda umożliwia racjonalizację eksploatacji autostradowego systemu poboru opłat poprzez określenie strategii eksploatacji tego systemu. Strategia ta ma umożliwić spełnienie wymagań w zakresie niezawodności i dostępności systemu oraz zapewnić odpowiedni poziom jakości obsługi użytkowników autostradowego systemu poboru opłat.

Koncepcja układu sterowania pozycyjno-siłowego z wykorzystaniem sterownika nextmove

W pracy przedstawiono przegląd sposobów programowania wybranych z dostępnych na rynku układów sterowania położeniem. Wskazano układ umożliwiający budowę aplikacji wbudowanych, udostępniający możliwość modyfikacji działania sterownika oraz przedstawiono możliwe miejsca modyfikacji. Przedstawiono zasadę sterowania admitancyjnego oraz zaproponowano sposób implementacji tego rodzaju sterowania w sterowniku NextMove ESB.

Charakterystyki elementów sprężystych i tłumiących zawieszenia samochodu osobowego oraz zastępcze

W badaniach zawieszeń pojazdów samochodowych powszechnie wykorzystuje się uproszczone modele ich dynamiki, często ograniczone co do ilości stopni swobody i zakresu możliwych zastosowań. Uproszczenia dotyczą także braku uwzględnienia kinematyki zawieszeń i prowadzą w efekcie do korzystania w modelach z tzw. sztywności zastępczej zawieszenia i zastępczego współczynnika tłumienia zawieszenia. Autorzy niniejszego artykułu przeanalizowali sposób ustalenia związku pomiędzy parametrami obliczeniowymi zawieszenia a charakterystykami rzeczywistych elementów tłumiących. Wyniki odpowiednich badań i analiz dotyczących przykładowego samochodu osobowego przedstawili w artykule.

Informatycznych dla branży tsl

Główną ideą tego artykułu jest prezentacja nowoczesnych technologii modelowania procesów, CRM, DMS i SaaS wykorzystywanych w systemach informatycznych przeznaczonych dla różnych firm branży Transport-SpedycjaLogistyka (TSL) z sektora MSP. Artykuł zawiera założenia i cele wdrożenia systemów SaaS na tle klasycznych licencji systemów przeznaczonych do zarządzania firmą logistyczną. Przedstawiono obecny stan rozwoju oprogramowania SaaS, jak również przewidywany kierunek rozwoju tej technologii w systemach IT dla MSP. W artykule zaprezentowano zestaw parametrów, które powinny uwzględnić firmy logistyczne podczas procesu wyboru nowoczesnego systemu klasy ERP. Dalsze badania powinny koncentrować się na uszczegółowieniu specyfiki wymagań firm TSL, które chcą wprowadzić outsourcing systemów w trybie SaaS. Artykuł może być użyteczny dla osób zainteresowanych tematyką nowoczesnych technologii w systemach klasy ERP.

Infrastruktura transportowa w Polsce

Wydarzenia natury historycznej, takie jak transformacja systemowa w Polsce, członkostwo Polski w UE oraz oddziaływanie czynników o charakterze globalnym, spowodowały zmianę znaczenia infrastruktury transportowej w Polsce. Okazało się, że infrastruktura transportowa nie jest dostosowana do nowych uwarunkowań społeczno-gospodarczych [Rydzkowski, Wojewódzka-Król 2009], jest przeciążona i przestarzała. Obecny jej stan powoduje, że stanowi ona barierę rozwoju kraju i poszczególnych regionów [Wojewódzka 2010]. Taka sytuacja powoduje konieczność rozbudowy i modernizacji infrastruktury transportowej, co stanowi jedno z zasadniczych wyzwań dla polityki rozwoju w Polsce [MRR 2009], zwłaszcza w kontekście kreowania biegunów wzrostu gospodarczego [Rakowska, Wojewódzka-Wiewiórska 2010], poprzez poprawę ich dostępności.

Znaczenie lokalizacji centrów logistycznych na śląsku

Analizie poddano system transportowy, potencjał ludzki i gospodarczy regionu oraz możliwości wykorzystania tych czynników w celu pobudzenia i harmonizacji inwestycji logistycznych. Przedstawiono także aktualny stan inwestycji w centra logistyczne oraz działające już centra logistyczne oraz kompleksy magazynowe wielkopowierzchniowe.

System bezpieczeństwa czynnego abs a świadomość ryzyka wśród kierowców samochodów osobowych

W pracy podjęto próbę odpowiedzi na pytanie: dlaczego mimo stosowania w samochodach osobowych systemu ABS dochodzi do tak wielu wypadków drogowych z ich udziałem, w szczególności wypadków z powodu najechania na pieszego? Główną przyczyną zdaje się być nieświadomość kierowców w zakresie ograniczeń jakie posiada ten system. Na podstawie badań prowadzonych w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy wyodrębniono i omówiono najczęściej występujące sytuacje, w których ku zaskoczeniu kierowcy, system ABS nie spełnia jego oczekiwań. Autorzy analizują również wpływ wiedzy kierowcy w zakresie sposobu działania systemów i ich ograniczeń na bezpieczeństwo.

Dwupoziomowa metoda harmonogramowania przepływu produktów przez sieci dostaw

Opisano hierarchiczną metodę wspomagania zarządzania siecią dostaw. Do ogniw tej sieci należą producenci części składowych, jak i również odbiorcy półproduktów - producenci złożonych wyrobów. Dla tak skonfigurowanej sieci opracowano dwupoziomową metodę budowy harmonogramów dostaw części składowych (półproduktów) do producentów złożonych wyrobów. Na pierwszym poziomie metody budowane są wstępne harmonogramy produkcji dla zakładów produkujących złożone wyroby. Znajomość zapotrzebowania w określonym na poszczególne części składowe wykorzystywana jest na drugim poziomie metody. Wyznaczany jest tu harmonogram dostaw części składowych do producentów złożonych wyrobów. Minimalizowane są koszty przepływu produktów - optymalizacja ma miejsce w skali całej sieci dostaw. Dla metody zbudowano liniowe modele matematyczne zadań programowania całkowitoliczbowego.
Subskrybuj to źródło RSS