Zaloguj się

WIEDZA

Castle wspiera politykę regionalną w obszarze logistyki

Nowe trendy w ekonomii i zarządzaniu otwierają przed administracją publiczną i światem biznesu nowe pola współpracy oraz systemy. Logistyka jest jednym z tych pól, a Centra Kompetencji w Logistyce (LoCC) stanowić mogą innowacyjny system współpracy i koordynacji między organami publicznymi i prywatnymi. Współpraca bowiem między sferami prywatną i publiczną nie jest wolna od tarć i wzajemnych przeszkód.

śródmiejska strefa ruchu uspokojonego jako metoda na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego

W artykule poruszono zagadnienie wzmożonego ruchu kołowego i pieszego kolidującego ze sobą w śródmieściu Kielc. Przestawiono kroki, na które zdecydowało się miasto w celu uspokojenia ruchu, poprawy bezpieczeństwa pieszych, zmniejszenia poziomu emisji hałasu i maksymalnego ograniczenia konfliktu pieszy - pojazd. W pracy zawarto uzasadnienie konieczności zmian i wprowadzenia strefy ruchu uspokojonego. Przedstawiono główne cechy omawianego rozwiązania funkcjonowania centrum. Zrównoważone funkcjonowanie przestrzeni śródmieścia (zabudowa mieszkaniowa, handlowa i usługowa o wysokim stopniu intensywności) wymaga poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Badanie wewnętrznej sieci informacyjnej pojazdu samochodowego

Artykuł zawiera opis diagnostyki sieci informacyjnej w pojeździe samochodowym. W pracy zamieszczono podstawowy dotyczące zasad funkcjonowania oraz przesyłania informacji w sieci wewnętrznej pojazdu. Przepływ i przesyłanie wszelkiej informacji (sygnałów) w samochodzie odbywa się drogą sieci wewnęttrznej lub sieci CAN. Stąd w przypadku wystąpienia uszkodzeń w samochodzie przed podłączeniem diagnoskopu do złącza diagnostycznego należałoby się wcześniej upewnić o sprawności sieci informacyjnej. W artykule zaprezentowano także system diagnostyki sieci informacyjnej w pojeździe samochodowym. Przedstawiono wyniki i wnioski z diagnostyki samochodowej sieci informacyjnej.

Badania drogowe nowego typu hamulca do pojazdu opancerzonego

Niezawodność tych pojazdów stanowi o bezpieczeństwie przewożonych nimi ludzi i towarów. Ze względu na wysoką masę własną pojazdów opancerzonych problemem staje się zapewnienie optymalnie działających hamulców, zapewniających z jednej strony rozsądną drogę hamowania a z drugiej akceptowalne koszty wytworzenia i użytkowania. Proces doboru parametrów, projektowania oraz późniejszej weryfikacji gotowego wyrobu jest procesem trudnym i czasochłonnym. Niniejsza praca przedstawia badania drogowe będące uzupełnieniem przeprowadzonych wcześniej badań laboratoryjnych hamulca pojazdu opancerzonego, projektu wykonanego w Pracowni Podwozi Lotniczych ILOT.

Modelowanie słabostrukturalnych systemów logistycznych oparte na rozmytych relacyjnych mapach kognitywnych

W pracy przedstawiono pewne aspekty tworzenia rozmytej relacyjnej mapy kognitywnej, służącej do monitorowania otwartych systemów słabostrukturalnych o dowolnym charakterze. Przeprowadzono analizę doboru określonych kształtów funkcji charakterystycznych oraz stopnia dyskretyzacji. Dokonano również porównania działania przykładowego modelu rozmytego z odpowiadającym mu modelem ostrym.

Problem implementacji zintegrowanego systemu informatycznego na przykładzie sieci franczyzowej

Franchising jest coraz bardziej uniwersalną metodą współpracy gospodarczej w niemal już wszystkich dziedzinach produkcji, handlu i usług. Zaczął cieszyć się powodzeniem także wśród liczących się producentów na całym świecie. Sieć franczyzowa składa się z reguły z kilkudziesięciu przedsiębiorstw, które współpracują z franczyzodawcą. Na przykładzie sieci franczyzowej, reprezentującej franchising handlowy postanowiono omówić problem wynikający ze słabej integracji systemu informatycznego. Zintegrowany system informatyczny klasy ERP, powinien w swych założeniach integrować wszystkie obszary zarządzania przedsiębiorstwa, jednak przeprowadzone badanie wykazuje, że przedsiębiorstwa z sektora MŚP, mają spore problemy z ich wdrożeniem.

Wybrane problemy współczesnej biometrii w systemach bezpieczeństwa

Artykuł porusza ważne problemy związane z wdrażaniem biometrycznego uwierzytelniania w systemach bezpieczeństwa in corporre. W artykule podnosi się aspekty uwarunkowań społeczno-prawnych stosowania biometrii oraz znaczenie wykorzystania cech osobniczych w systemach bezpieczeństwa. Autorzy szczególną uwagę zwracają na istnienie podatności i słabych punktów biometrycznych systemów uwierzytelniania, które mogą w istotny sposób kompromitować skuteczność systemów bezpieczeństwa. W artykule autorzy opisują także wybrane metody i sposoby przeciwdziałania atakom uwypuklając rolę multibiometrii jako ważnego elementu zwiększającego bezpieczeństwo.

Nowatorskie podejście w zakresie modelowego opisu materiałów elastomerowych

Celowe jest zastosowanie nowych metod opisu przy użyciu analitycznych złożonych zależności matematycznych czy systemów numerycznych zbudowanych w oparciu o Metodę Elementów Skończonych. W referacie zaprezentowano metodę oceny właściwości materiałów o nieliniowych właściwościach. Dokonano omówienia zagadnień związanych z doświadczalną weryfikacją właściwości materiałów lepko sprężystych.
Subskrybuj to źródło RSS