Zaloguj się

WIEDZA

Procesowej, Materiałowej i Fizyki Stosowanej, Katedra Zarządzania Produkcją i Logistyki

W ramach działalności produkcyjnej przedsiębiorstwo musi być zaopatrywane z zewnątrz w materiały i surowce a ich jakość i wpływ ekonomiczny może przesądzać o jakości wyrobu finalnego oraz o wynikach finansowych przedsiębiorstwa. W referacie zawarto rozważania dotyczące systemu zaopatrzenia na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Przedstawione zostały główne obszary zarządzania zaopatrzeniem w zakresie polityki zakupów, wyboru dostawców, prognozowania zapotrzebowania materiałowego, zapewnienia jakości.

Materiały i osprzęt do szybkich napraw obiektów technicznych

W pracy zaprezentowano materiały i osprzęt, które mogą być skutecznie wykorzystane do szybkich napraw obiektów technicznych, zwłaszcza wykonywanych w warunkach polowych do doraźnego usuwania uszkodzeń bojowych i awaryjnych sprzętu wojskowego. Na podstawie wybranych przykładów zaprezentowano dobór materiałów i osprzętu naprawczego, celem komponowania specjalnych zestawów naprawczych. Zestawy takie mogą być wykorzystywane przez wojskowe służby logistyczne podczas realizacji zadań zabezpieczenia technicznego wojsk.

Wykorzystanie serwisów systemu asg-eupos do wyznaczenia trajektorii lotu samolotu

Zwiększenie dokładności wyznaczania pozycji poruszającego się samolotu możliwe jest dzięki wykorzystaniu techniki różnicowego GPS (DGPS). System ASGEUPOS umożliwia realizację tego zadania za pomocą serwisów KODGIS i NAWGIS. Badano działanie systemu przy różnych prędkościach i wysokościach poruszających się obiektów. Szczególny nacisk położono na pracę odbiorników oraz systemu w trakcie wykonywania gwałtownych i szybkich manewrów. Wyniki badań oparto na licznych analizach działania systemu ASG-EUPOS oraz samego systemu GPS w trudnych warunkach pomiarowych. Podczas opracowywania wyników testów brano pod uwagę wiarygodność otrzymanych wyników oraz stabilność działania i ciągłość pracy serwisów.

Badania emisji związków szkodliwych spalin silnika samolotu cessna-152ii w warunkach stacjonarnych

Z uwagi na gwałtowny rozwój komunikacji lotniczej istnieje potrzeba oceny realnej emisji związków szkodliwych związanej z eksploatacją statków powietrznych. Głównymi zagrożeniami dla środowiska naturalnego są produkty niecałkowitego i niezupełnego spalania zawarte w spalinach. W artykule przedstawiono rezultaty badań emisji spalin silnika samolotu CESSNA-152II w warunkach testu stacjonarnego.

Problem wibro i dźwiękoizolacji w zagadnieniach transportu

W pracy poruszone są zagadnienia, które w aktualnie dość często, zarówno w opracowaniach naukowych jak i publicystycznych (prasie), są celowo bądź z braku dostatecznej wiedzy źle postawione. Należy w końcu wyjaśnić co to jest wibroizolacja a co dźwiękoizolacja i czym się różni jedno pojęcie od drugiego tym bardziej, że w wielu przypadkach znajdują swoje zastosowania jako elementy wibroizolacyjne, materiały których własności fizyko mechaniczne determinują ich zastosowanie do dźwiękoizolacji. Różnice pomiędzy wibroizolacją a dźwiękoizolacją są istotne i warte wyjaśnienia w szczególności w zagadnieniach dróg transportu drogowego i szynowego, co stanowi tematykę niniejszego artykułu. Wyniki pracy są rezultatem prac w ramach projektu badawczego 4875/B/TO2/2010/38.

Propozycja metody symulacji numerycznej procesu zużycia okładzin ciernych w hamulcach tarczowych

Poniższa praca przedstawia opis koncepcji numerycznej symulacji procesu zużycia okładzin ciernych. Dodatkowo przedstawione zostaną poszczególne etapy budowy modelu numerycznego stanowiska badawczego okładzin ciernych. Analizę procesu hamowania przeprowadzono przy użyciu kodu numerycznego wykorzystującego jawny schemat całkowania z uwzględnieniem numerycznej zamiany sił tarcia na ciepło. Wstępnie przeprowadzone zostały symulacje zjawisk zużycia w skali mikroskopowej wykorzystującej metodę SPH.

Wydzielanie strumieni materiałowych jako koncepcja poprawy efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa produkcyjnego

Autorzy artykułu prezentują koncepcję wydzielenia strumieni produkcyjnych, jako metody usprawnienia przepływu materiałów. Sprawny przepływ materiałów odgrywa kluczową rolę w działalności współczesnego przedsiębiorstwa produkcyjnego działającego na rynku o zaostrzającej się konkurencyjności i rosnących oczekiwaniach klientów. Ze względu na rosnące wymagania klientów, w tym konieczność terminowej realizacji zamówień przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów, odpowiednia organizacja procesu przepływu materiałów w przedsiębiorstwie, mają bardzo duże znaczenie.

Ocena obciążenia pracą urządzeń w aspekcie harmonogramowania procesu transportu wewnętrznego

Proces transportu wewnętrznego (PTW) realizowany jest w obiektach logistycznych takich jak magazyny dystrybucyjne lub terminale przeładunkowe. Proces ten determinuje koszty pracy takich obiektów i koszty usług logistycznych. Jednym z najważniejszych narzędzi organizacyjnych tego procesu jest harmonogramowanie. Harmonogram PTW może być oceniany ze względu na kryteria opisujące obciążenie pracą urządzeń transportu wewnętrznego. W artykule zaproponowano wskaźniki obciążenia pracą pracowników i urządzeń transportu wewnętrznego. Zadanie poparte zostało odpowiednim przykładem obliczeniowym.

Systemy biometryczne w transporcie - wymagania

Biometria to czynnik tożsamości - „coś czym jesteś lub coś co możesz zrobić” stosowana na potrzeby fizycznego i logicznego dostępu do środków transportu [1, 7]. Dostęp logiczny - obejmuje dostęp do aplikacji, usług lub pełnomocnictw - tj. np. uruchomienia/zatrzymanie pojazdu, obsługi profilaktycznej środków transportu codziennej, miesięcznej, sezonowej, itd. Transportowy system biometryczny to zautomatyzowany system który może pobierać, wyodrębniać, dopasowywać i zwracać decyzję /dopasowano-niedopasowano/ - czyli umożliwiać wykorzystanie środka transportu.

Polski - ocena przydatności w turystyce wodnej z akcentem na turystykę barkową

Polska posiada bardzo rozbudowaną sieć wodnych dróg śródlądowych. Istnieje w Polsce mnóstwo przystani dostępnych dla turysty wodnego. Obok, niewątpliwie dobrze rozwiniętej turystyki wodnej w rejonie Wielkich Jezior Mazurskich, Polska posiada też bogate tradycje w żegludze rzecznej. Niestety, wraz z tradycjami, nie idzie w parze modernizacja, czy rozbudowa i rozwój. Rzeczne szlaki wodne, mimo pokaźnej niegdyś i tętniącej życiem infrastruktury, popadają w zapomnienie, a nierzadko w ruinę. Dotyczy to w równym stopniu dróg wodnych, jak i portów. Stan dzisiejszy rzecznych szlaków wodnych Polski w odniesieniu do potrzeb turystyki, przedstawia się niezadowalająco.
Subskrybuj to źródło RSS