Zaloguj się

WIEDZA

1. Polityka transportowa Unii Europejskiej

Priorytetowe kierunki polityki transportowej UE w latach 2001 - 2010 przedstawione w Białej Księdze „Polityka transportowa UE do 2010 r. Czas na decyzje”1 zapowiadały renesans żeglugi śródlądowej w Europie. W dokumencie tym sieć dróg wodnych śródlądowych w Europie została określona jako „ważny kapitał UE”, który jest w stanie obsłużyć rocznie 525 mln ton ładunku. Wyrazem intensyfikacji działań wspierających żeglugę śródlądową był przedstawiony przez Komisję Europejską w dniu 17 stycznia 2006 r.

Pontonowy most kasetowy: doraźne uzupełnienie infrastruktury transportowej

W pracy przedstawiona została nowa koncepcja kasetowego mostu pontonowego, który jest przeznaczony do zapewnienia tymczasowej przeprawy przez przeszkodę wodną. Opisana została zasada działania powtarzalnego modułu takiego mostu. Pneumatyczny ponton, element nośny konstrukcji, jest napełniany powietrzem co powoduje, że jego wyporność jest regulowana. Zaprezentowano rezultaty numerycznych symulacji zachowania pontonowego mostu kasetowego w różnych konfiguracjach, przeprowadzonych przy użyciu programu Ls-Dyna. Przeprowadzone nieliniowe analizy dynamiczne pozwoliły określić wartości przemieszczeń części jezdnej konstrukcji.

Wymogi organizacji międzynarodowych odnośnie do szerokości toru podejściowego dla największych

Przedstawienie i porównanie rekomendacji głównych organizacji i zrzeszeń międzynarodowych armatorów w zakresie planowanej i wymaganej szerokości torów podejściowych dla jednostek o określonych gabarytach i klasyfikacji. Przybliżenie typu statków i ich ładunku mających w niedalekiej przyszłości zawijać do nowopowstającego terminala gazowego LNG w Świnoujściu.

Pojęcie i segmentacja klientów we współczesnej logistyce

Działalność podmiotów gospodarczych ściśle uzależnia się od klientów, gdyż „...we współczesnej gospodarce klient jest głównym „motorem” funkcjonujących przedsiębiorstw. To on decyduje poprzez nabywanie produktów - czy dane podmioty gospodarcze mają rację bytu”2. „Firma, która nie ma klientów, nie może funkcjonować. Ci, którzy nie potrafią rozpoznać potrzeb i oczekiwań klientów, nie przetrwają na rynku - prędzej czy później odejdą w zapomnienie”.3 Mając na uwadze wartość klientów, w ostatnich latach zauważa się duże zmiany w ich postrzeganiu. Nie traktuje się ich jak wrogów zajmujących czas, ale jak partnerów, członków zespołu, aktywnych twórców przeszłości, teraźniejszości i przyszłości organizacji.

Dostępność komunikacyjna portów gdańska i gdyni w aspekcie rozbudowy sieci drogowej zaplecza portowego

Konkurencyjność portu morskiego w dużym stopniu zależy od dostępności komunikacyjnej portu. Dostępność ta powinna być rozpatrywana zarówno od strony przedpola, jak i zaplecza portu. Do obszarów określonych jako zaplecze portów Trójmiasta zaliczyć należy regiony Polski południowej i centralnej oraz państwa Europy środkowej i wschodniej.

Możliwości adaptacji systemu ertms regional do warunków panujących w polsce

Poszukiwane jest obecnie nowe rozwiązanie systemu sterowania na liniach kolejowych o niewielkim natężeniem ruchu, które powinno uwzględniać niskie koszty eksploatacji oraz wyeliminować obsadę. ERTMS Regional jest nowym, jednym z możliwych sposobów prowadzenia pociągu na liniach o małym natężeniu ruchu. Bezpieczeństwo prowadzenia ruchu opiera się tu głównie na medium łączności radiowej (GSM-R) oraz na detekcji pociągu. System taki powinien być prosty i adekwatny do istniejących warunków ruchowych.

Technologia modelowania węzłów transportowych

Streszczenie: w pracy zaproponowano technologię systemowego modelowania wielocelowego węzła transportowego, u którego podstawy znajdują się dwa podstawowe wskaźniki łączne: prognozowanie (planowanie) działalności obiektu jako jednolitego systemu logistycznego z jednoczesnym prognozowaniem zmiennych według zasady „krok po kroku”. WSTĘP Węzeł transportowy (WT) jest dynamicznym systemem, którego funkcja sytuacyjna uzależniona jest od znacznej liczby zmiennych.

Analiza efektywności wybranych metod prognozowania zbiorowych przepływów pasażerskich w obrębie miasta

Efektywne zarządzanie ruchem osobowym w mieście coraz częściej staje się przedmiotem rozważań teoretyków i praktyków zajmujących się logistyką miejską. Ruch osobowy, charakteryzujący się jednocześnie specyficznym rozkładem czasowym i przestrzennym, zwłaszcza na terenach wysoce zurbanizowanych stanowi znaczną część przemieszczeń w obrębie miasta. Rosnące znaczenie indywidualnego transportu zmotoryzowanego stanowi poważne zagrożenie dla sprawnego, ekonomicznie skutecznego oraz zapewniającego odpowiedni poziom oraz jakość życia miasta.
Subskrybuj to źródło RSS