Zaloguj się

WIEDZA

Ujęcia teoretyczne usług logistycznych

Artykuł przedstawia cele, funkcje i rodzaje usług logistycznych, jak również skupia się na trendzie mającym coraz większe znaczenie w świadczeniu nowoczesnych usług logistycznych, a mianowicie outsourcingu owych usług. Szczególną uwagę zwrócono na rozwój segmentu usług outsourcingowych oraz na wady i zalety tego typu działalności.

Estymacja prędkości pojazdu w warunkach silnych zakłóceń losowych z wykorzystaniem funkcji interkorelacji

Zaproponowano metodę estymacji prędkości pojazdu poruszającego się po jednym pasie ruchu. Uwzględniono rozmycie obrazu pojazdu oraz występowanie szumów gaussowskich na poszczególnych etapach akwizycji obrazu. Metoda bazuje na funkcji korelacji wzajemnej ( interkorelacji) wyznaczonej pomiędzy obrazem zakłóconym a modelem pojazdu. Działanie algorytmu w warunkach silnych zakłóceń losowych zweryfikowano w wyniku przeprowadzonych symulacji komputerowych.

Problemy certyfikacji systemu ertms na pojeździe trakcyjnym

W artykule przedstawiono problematykę certyfikacji urządzeń ERTMS instalowanych na pojazdach trakcyjnych. Pokazano sposoby certyfikacji urządzeń zgodnej z prawem wspólnoty Europejskiej, jak i prawem krajowym. Ponieważ certyfikacja rządzeń ERTMS na pojeździe trakcyjnym będzie prowadzona po raz pierwszy w Polsce zaproponowano sposób jej przeprowadzenia wraz z zestawem dokumentów niezbędnych do dopuszczenia systemu do eksploatacji na sieci kolejowej w Polsce.

Zastosowanie metod diagnostyki wibroakustycznej i tribologicznej w procesie monitorowania zasobu trwałości lotniczego silnika turbośmigłowego

Metody diagnostyki wibroakustycznej i tribologicznej pozwalają na określenie aktualnego stanu technicznego lotniczego silnika turbośmigłowego poprzez badanie własności procesów zachodzących podczas jego pracy. Uzyskane parametry podczas badań mają wspomagać proces oceny stanu technicznego silnika i przewidywania czasu jego bezawaryjnej pracy. Niezawodność i trwałość obiektu technicznego określona jest poprzez niezawodność poszczególnych zespołów i części. Jedną z podstawowych przyczyn zmian niezawodności i trwałości są procesy zużyciowe.

Modelowanie systemu kontroli niezajętości torów

Streszczenie: W artykule przedstawiono opis systemu kontroli niezajętości torów SKZR oraz założenia modelowania wpływu urządzeń sterowania ruchem na proces transportu kolejowego. Przedstawiony model umożliwia wyznaczenie charakterystyk eksploatacyjnych systemu tj.: prawdopodobieństwo terminowej realizacji przebiegu pociągowego, średni czas przejazdu przez układ torów itp. Badanie własności systemu można realizować w ujęciu dynamicznym, określając wpływ poszczególnych podzespołów systemu na potok ruchu pojazdów. Wyniki uzyskane podczas realizacji przedstawionych badań nad modelem, pozwolą na określenie zasadności optymalizacji istniejących systemów kontroli niezajętości.

Porty morskie jako ogniwo łańcucha logistycznego w motoryzacji

Przemysł samochodowy, podobnie jak inne dziedziny gospodarki, posiada swoją specyfikę. Pojazdy samochodowe to obiekty techniczne o znacznym stopniu skomplikowania, i nie chodzi tu tylko o złożoność pod względem ich budowy konstrukcyjnej i materiałowej. Posiadają także bogate wyposażenie w wysokiej klasy systemy komputerowe informujące kierowcę o stanie pojazdu, drogi (trasy) po której jedzie, pogody itp.

Dokładność względna gnss w kontekście wyznaczenia orientacji przestrzennej ugv

W artykule przedstawiono rozważania teoretyczne i wyniki eksperymentów, których celem było udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy dokładność względna GNSS (z ang.: Global Navigation Satellite Systems - Globalne Satelitarne Systemy Nawigacyjne) umożliwia wyznaczenie kątów orientacji przestrzennej autonomicznego pojazdu typu UGV (z ang.: Unmanned Ground Vehicle - Bezzałogowy Pojazd Lądowy). W badaniach wykorzystano parę jednakowych odbiorników GNSS pracujących w trybach: GPS, DGPS LF/MF oraz EGNOS.

- sprawa Exxon Valdez

Wymiana handlowa o zasięgu międzynarodowym oraz powstawanie korporacji, które swoim zasięgiem wykraczają poza obszar jednego państwa spowodowała zwiększenie się również dynamiki rozwoju transportu, we wszystkich jego wymiarach. Zwiększenie liczby przemieszczeń wymusiło z kolei coraz większe zużywanie paliw, rożnego rodzaju zasobów naturalnych oraz zwiększył ryzyko zaistnienie szkód w środowisku - zarówno w efekcie działania siły wyższej jak i zaniedbań człowieka.

Analiza porównawcza technologii kontroli nad procesami obrotu towarów

W artykule scharakteryzowano technologie umożliwiające kontrolę nad obrotem towarów. Krótko omówiono najczęściej stosowaną, jaką są kody kreskowe. Następnie scharakteryzowano technologię RFID, która pomimo dość długiej historii dopiero ostatnich latach jest coraz częściej wykorzystywana w procesie kontroli obrotu towarów. Opisano elementy wchodzące w skład technologii RFID takie jak tagi oraz czytniki, a także scharakteryzowano globalny standard EPCGlobal.

Subskrybuj to źródło RSS