Zaloguj się

WIEDZA

Złożoność półgrupy charakterystycznej sumy prostej automatów asynchronicznych silnie spójnych ustalonych analogów rozszerzeń związanych z izomorfizmami

Półgrupa charakterystyczna automatu ingeruje w algorytm obliczeniowy uogólnionych homomorfizmów automatów, zatem wyznaczenie złożoności półgrupy charakterystycznej pozwala na oszacowanie złożoności obliczeniowej uogólnionych homomorfizmów dla innych klas automatów. W zakresie modelu matematycznego koncepcja ustalonego analogu rozszerzenia automatu A związanego z izomorfizmami g, g,..., gq-1, gdzie q stopień rozszerzenia, przy odpowiednich założeniach symuluje automat zmienny w czasie. Automat zmienny w czasie jest adekwatnym modelem matematycznym dla wielu procesów technicznych i obliczeniowych czasu rzeczywistego. Automaty te symulują pracę kilku automatów za pomocą jednego automatu zmiennego w czasie. Sumę prostą automatów można uważać za realizację - odpowiednio sekwencyjnych obliczeń.

Możliwości i ograniczenia w zakresie transportu maszyn inżynieryjnych jednostkami śródlądowymi w sytuacjach kryzysowych

W artykule przedstawione zostaną możliwości i ograniczenia w zakresie transportu maszyn inżynieryjnych jednostkami śródlądowymi w sytuacjach kryzysowych. Analizie poddane zostaną elementy konstrukcji jednostek pływających wpływające bezpośrednio i pośrednio na rodzaj oraz gabaryty transportowanych maszyn inżynieryjnych (dźwigi, koparki, pompy, kafary itp.) w aspekcie działania po wystąpieniu sytuacji kryzysowych. Rozważania obejmą przede wszystkim aspekt wykorzystania ich bezpośrednio z pokładów jednostek pływających. Rozważania prowadzone będą w aspekcie przedsięwzięć związanych z bezpieczeństwem wewnętrznym, a przede wszystkim okresem likwidacji skutków katastrof żywiołowych i ekologicznych.

Współzależności w rozwoju śródlądowych dróg wodnych

Transport wodny śródlądowy śródlą funkcjonuje w kilku różnych żnych płaszczyznach, stąd st współzależności występujące w procesie jego rozwoju są s wyjątkowo złożone. żone. Jest on, jako gałąź gał transportu, elementem systemu transportowego, jako usługa turystyczna - elementem turystyki, jako użytkownik śródlądowych ądowych dróg wodnych jest jest elementem gospodarki wodnej i wreszcie poprzez wszystkie ystkie te płaszczyzny wywiera istotny wpływ na środowisko (rys.1.):

Wykorzystanie pododdziałów inżynieryjnych sił zbrojnych rp w logistycznym zabezpieczeniu sytuacji kryzysowych

W referacie przedstawiono problematykę użycia sił i środków w sytuacjach kryzysowych. Skupiono się nad możliwością wykorzystania pododdziałów sił zbrojnych RP w zadaniach niesienia pomocy poszkodowanym w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych. Przedstawiono strukturę batalionów ratownictwa inżynieryjnego, stawiane im zadania w sytuacjach kryzysowych i podjęto problematykę ich wyposażenia w sprzęt specjalistyczny.

Analiza stateczności płyty z uwzględnieniem wpływu

Płyta sama w sobie jest istotnym elementem konstrukcyjnym o szerokim zastosowaniu w budownictwie. Również przekroje cienkościenne np. dwuteowe, nośność ich poszczególnych ścianek jest wyznaczana z poziomu utraty stateczności modelu płytowego. W pracy rozpatrzono problem wyboczenia płyty wzmocnionej żebrem, które to wydatnie podwyższa jej odporność na utratę stateczności. Do analizy stateczności zastosowano metodę elementów skończonych, bowiem umożliwia ona obliczenia stateczności, w funkcji wszystkich istotnych parametrów fizycznych i geometrycznych oraz więzów.

Education and development of human resources in transport company

Enterprises should adapt to the changing environment with modern technologies but more with quality human capital. Slovak transport sector is no exception. Human resources are a source of competitive advantage through the operation of their disposable exceptional skills, knowledge, experience and skills, including the application of effort, talent, enthusiasm, willingness and motivation. The system of vocational education is a repetitive set of activities that reflect the strategic objectives and corporate policy, education, and are based on the realities of business and market environment. Lifelong learning staff in transport is becoming increasingly important not only for business but for society as a whole. Transport business must develop new core competencies and have a skilled, educated and competent workforce in order to provide better service. Under these framework conditions, core competencies and skills of employees are considered important conditions for present and future competitiveness of transport at global market.

Współczesny układ wartości oceny kompleksowej obiektów logistycznych

W artykule przedstawiona została tematyka związana z kompleksową oceną wielowariantowego projektowania obiektów logistycznych. Zaproponowano układ nowych parametrów ekonomicznych oraz nowych mierników oceny, które stanowią konieczne uzupełnienie układu wartości oceny kompleksowej obiektów logistycznych. Podano przyczyny i celowość wprowadzenia tych parametrów, zaproponowano ich nazwy (wraz z ujęciem leksykalnych przyczynek propozycji) oraz podano wzory służące obliczaniu ich wartości.
Subskrybuj to źródło RSS