Zaloguj się

WIEDZA

Obliczenia równoległe w zadaniach transportowych

W artykule przedstawiono koncepcję zastosowania architektur równoległych systemów komputerowych do rozwiązywania zadań transportowych na przykładzie problemu TSP (Traveling Salesman Problem). Uwzględniono możliwości wykorzystania paradygmatu programowania równoległego i środowiska programistycznego Berkeley UPC oraz metod genetycznych rozwiązywania zadań TSP.

Ocena mobilności lekkich bezzałogowych pojazdów lądowych

W referacie omówione zostały problemy związane z oceną mobilności lekkich bezzałogowych pojazdów lądowych. Istniejące metody oceny mobilności opracowane na podstawie badań ciężkich pojazdów nie znajdują zastosowania w przypadku małych pojazdów. Ponadto, niestandardowa konstrukcja i ograniczone wymiary lekkich pojazdów bezzałogowych sprawiają, że zapewnienie wysokiego poziomu stateczności jest utrudnione. W referacie przedstawione zostały bliżej wymienione problemy i podjęta została próba stworzenia narzędzia do oceny mobilności i przydatności do wykonywania różnego rodzaju misji przez lekkie bezzałogowe pojazdy lądowe.

Charakterystyka łączności troposferycznej dla potrzeb organizacji systemu ratownictwa

W artykule przedstawiono przykłady rozwiązań obiektów latających ich charakterystykę oraz możliwości. Omówiono problem propagacji fali elektromagnetyczne w troposferze, zaprezentowano teoretyczny obszar pokrycia radiowego z wykorzystaniem platform powietrznych. Przedstawiono zasięg pojedynczej wiązki radiowej i jej zależnośc od średnicy obszaru pokrycia i kata elewacji oraz zaleźność opóźnienia wiązki sygnału od kąta elewacji.

Stan i perspektywy rozwoju

Celem referatu jest przedstawienie znaczenia, stanu, perspektyw i uwarunkowań rozwoju portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu, jako elementów systemu transportowego i logistycznego Polski, posiadających status portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. W referacie dokonano szczegółowej analizy statystycznej działalności usługowej portów oraz przedstawiono prognozy przeładunków i strategię inwestycyjną zespołu portowego.

Modelling of impact problems using rheological schemes

The main goal of the paper is the analysis of selected impact problems in discrete mechanical systems. We applied rheological structures and unilateral constraints for modelling of interaction between colliding bodies. The rheological structure is a model of elastic-dissipative properties of bodies in impact. It is also a model of energy absorbing devices. The mathematical descriptions of impact problems are presented. Based on the obtained non-linear differential equations we built programs suited for computer simulations. The results of simulations i.e. time histories of displacements and contact forces are presented.

Hydrostatyczny układ napędowy trójosiowej platformy wysokiej mobilności o skręcie burtowym

Dokonano przeglądu pojazdów lądowych wyposażonych w hydrostatyczne układy napędowe i przedstawiono zalety tych układów. Podjęto problematykę zasadności stosowania burtowych układów skrętu w pojazdach lądowych ze szczególnym uwzględnieniem zdalnie sterowanych robotów mobilnych. Zaproponowano koncepcję hydrostatycznego układu napędowego trójosiowej platformy wysokiej mobilności o skręcie burtowym.

Risk in technology and transport - models and indicators

The risk associated with any form of human activity has become currently one of the most important research categories. There is no explicit mapping studies of risk to a particular field of knowledge. Kind of risk is defined by associating with the kind of consequences (loss). In the study of risk appear methodological discrepancies already from the very beginning, i.e. at the level of interpretation, models and indicators. Need a reminder of this topic was the first motivation to write this paper.

Generowanie optymalnych wektorów testowych pamięci ram

Efektywne wektory testowe i sposoby ich generowania odgrywają znaczącą rolę w testowaniu zarówno oprogramowania jak i sprzętu. Jednym z najtańszych podejść do problemu generowania wektorów testowych jest podejście oparte o wektory losowe. Obecnie w literaturze zaproponowanych zostało wiele nowych metod znacząco poprawiających efektywność testowania losowego należących do grupy kontrolowanego testowania losowego. W podejściu tym wybrane parametry tworzonych wektorów są z góry ustalane. W artykule zaproponowana zostanie nowa metoda generowania wektorów testowych.
Subskrybuj to źródło RSS