Zaloguj się

WIEDZA

Application of corporate metrics method to measure risk in logistics

Two important and significant rates are used earnings and cash flow. The basis of Corporate Metrics realization is a process based on simulation, in which huge amount of various different scenarios are obtained and which facilitate to generate future financial results. Corporate Metrics enables to describe future financial results determination and consecutively to determine different levels of risk.

Problemy logistyczne wywozu surowców skalnych z rejonu dolnego śląska a idea komodalności

Streszczenie: W artykule przedstawiono skalę wydobycia surowców skalnych na Dolnym Śląsku oraz problemy transportowe związane z degradacją dróg kołowych spowodowaną ruchem ciężkich samochodów ciężarowych wywożących surowce z kopalni do odbiorców finalnych lub do bocznic kolejowych. Warunkiem poprawy sytuacji na drogach a zwłaszcza zmniejszenia ich degradacji jest zwiększenie udziału kolei w transporcie tych ładunków.

Wpływ stopnia odwzorowania wybranych parametrów modelu ruchu statków na uzyskiwane wyniki

Transport wodny należy do najefektywniejszych środków transportu. Na akwenach trudnych nawigacyjnie i o dużym natężeniu ruchu, wprowadza się systemy VTS - Vessel Traffic Service, sprawujące nadzór i koordynację ruchu statków. Znajomość aktualnej sytuacji na torze oraz ruchu planowanego w zadanej perspektywie czasowej, pozwala wypracować optymalne strategie ruchu. W artykule przedstawiono model optymalnego planowania ruchu statków dla toru wodnego Świnoujście-Szczecin, w dwóch wariantach jego złożoności. Dokonano oceny możliwości wykorzystania obu wariantów modelu.

Zasadność inwestycji w żeglugę śródlądową w Polsce

Bardzo dynamiczny rozwój transportu wodnego śródlądowego zachwiał równowagą systemu transportowego. Utrzymanie jego równowagi wymagałoby zwiększenie znaczenia transportu kolejowego i żeglugi śródlądowej, które ze względu na mniejszą szkodliwość dla środowiska naturalnego w porównaniu z transportem drogowym i niewielki udział w generowaniu kosztów zewnętrznych jest najbardziej przyjazny społecznie. Innym problemem europejskiej polityki transportowej jest ograniczenie terytorialne, które jest barierą w rozwoju infrastruktury, zapotrzebowanie na transport pasażerski i transport ładunków wobec integracji gospodarczej i procesów globalizacji.

Implementation of generalized viscoelastic material model in abaqus code

An accurate description of behavior of bituminous mixes is necessary to adequately predict and evaluate the time dependent characteristics and the evolution of pavement distress. The generalized Maxwell model, currently considered to be one of the most suitable to characterize mechanical behavior of viscoelastic materials and widely used in many commercial FEM codes, is presented. A Prony series expansion implemented in ABAQUS code, is used to express the material’s behavior. The theoretical background of the model is briefly discussed. Finally, the model was efficiently used for numerical simulation of stress relaxation experiment.

Produkt logistyczny oceanograficznego zabezpieczenia działań sił MW RP

Siły MW są nierozerwalnie związane ze środowiskiem, w którym działają, tj. środowiskiem morskim. Stan tego środowiska, charakteryzowany jego parametrami hydrometeorologicznymi, wpływa bezpośrednio na możliwość ich użycia oraz realizację stawianych im zadań, rzutując tym samym na decyzje dowódców w zakresie użycia podległych im sił.

Ku zarządzaniu wiedzą logistyczną w dobie gospodarki sieciowej

W referacie omówiono istotę i zakres systemu zarządzania wiedzą logistyczną w nowocześnie funkcjonującym przedsiębiorstwie w dobie gospodarki sieciowej. Ukazano jego główne składowe i spodziewane kierunki rozwoju w tym zakresie. 1. WPROWADZENIE Racjonalnie zaprojektowane i sprawnie funkcjonujący system logistyczny, to podstawa każdego nowoczesnego i efektywnego przedsiębiorstwa działającego na rynku globalnym.
Subskrybuj to źródło RSS