Zaloguj się

WIEDZA

Współczesne trendy w zarządzaniu łańcuchem dostaw

W artykule przedstawiono współczesne trendy w zarządzaniu łańcuchami dostaw, których odzwierciedleniem jest wykorzystanie technologii informacyjnych. Zarządzanie całokształtem procesów logistycznych w łańcuchu dostaw wymaga by był on przejrzysty (każde z ogniw uczestniczących w przepływie musi mieć dostęp do pełnej informacji logistycznej). Można to uzyskać m.in. dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii takich jak: bazy danych, zintegrowanych systemów informatycznych, systemów automatycznej identyfikacji, systemów CSCW, itp.. Artykuł ukazuje przegląd wykorzystania instrumentów zarządzania łańcuchami dostaw oraz wskazuje kierunki ich rozwoju, pozwalające na usprawnienie jego funkcjonowania.

Strategiczna karta wyników jako logistyczne narzędzie wspomagania implementacji strategii w uczelni wyższej

W publikacji omówiono problem wykorzystania koncepcji strategicznej karty wyników (ang. Balanced Scorecard, BSC) jako metody pozwalającej na skuteczną implementację strategii wyższej uczelni. Szczególną uwagę zwrócono na proces kaskadowania, czyli przełożenia karty na niższe szczeble zarządzania, co pozwala na zachowanie zbieżności strategicznej całego przedsiębiorstwa. Przedyskutowano również znaczenie strategicznej karty wyników jako narzędzia pozwalającego na wielokryterialne zarządzanie wyższą uczelnią.

Systemach rozrządowych

W pracy obliczono w jakim stopniu podwyższenie dopuszczalnej prędkości zderzenia wagonów, powoduje możliwość podwyższenia dopuszczalnego błędu systemu hamowania.

Bezwzględna liczba unikalnych użytkowników

1 gru 2011 - 31 gru 2011 Porównanie z: Witryna Użytkownicy 3 000 3 000 1 500 1 500 5 gru 12 gru 19 gru 26 gru 35 258 Bezwzględna liczba unikalnych użytkowników 4,52% (1 864) czwartek, 1 grudnia 2011 3,44% (1 421) piątek, 2 grudnia 2011 sobota, 3 grudnia 2011 niedziela, 4 grudnia 2011 4,69% (1 936) poniedziałek, 5 grudnia 2011 4,58% (1 889) wtorek, 6 grudnia 2011 środa, 7 grudnia 2011 4,37% (1 803) 4,49% (1 851) czwartek, 8 grudnia 2011 3,50% (1 442) piątek, 9 grudnia 2011 sobota, 10 grudnia 2011 niedziela, 11 grudnia 2011 poniedziałek, 12 grudnia 2011

Zabezpieczenie ładunków w transporcie morskim w ujęciu prawa cywilnego i wojskowego

Istotą prezentowanego artykułu jest wskazanie uwarunkowań realizacji zadań przewozowych w ramach coraz częściej podejmowanych działań cywilno -wojskowych. Dotyczy to przede wszystkim działań o charakterze humanitarnym, realizowanych przy wsparciu wojska jak i operacji militarnych, takich jak misje pokojowe i stabilizacyjne, w których komponent cywilny jest coraz większy. Dostrzeżenie zarówno wspólnych rozwiązań i wymogów jak i odmienności w tym zakresie jest jednym z zasadniczych warunków decydujących o możliwości, czasie i sprawności tego typu działań. Rozmaitość ładunków transportowanych w ramach takich operacji wymaga znajomości zarówno cywilnych jak i wojskowych zasad zabezpieczenia tych ładunków. Na podstawie analizy dotyczącej typowych systemów szautowania w przewozach transportowych komercyjnych i uwarunkowań oraz wymogów realizacji zadań transportowych w ramach międzynarodowych operacji militarnych, zaprezentowane zostały procesy wpływające na bezpieczeństwo w transporcie. Uwzględniając priorytety jakie przypisane są działaniom militarnym m.in. gotowość w przemieszczaniu wojsk i zaopatrzenia, wskazano na rozwiązania, które są adoptowane do cywilnych działań. Podczas analizy tego problemu dokonano również porównania prawodawstwa, jako jednego z elementów mających kluczowy wpływ na poziom bezpieczeństwa. W konsekwencji wskazano nie tylko na odmienności, ale również na pewną komplementarność stosowanych rozwiązań w logistyce wojskowej i cywilnej.

Wireless sensor networks : their programming and transport implementations

In the paper the Wireless Sensor Networks their operations frameworks, architecture and topologies are presented. A great attention is paid to programming in these networks. Two levels of programming are distinguished: low level programming of data sensors and distributed high language level programming addressed to dedicated applications. The transport implementations of wireless sensor networks are demonstrated in two areas: the intelligent road implementation and the logistics.

Zadania dla logistyki w realizacji celów nowoczesnych systemów gospodarki odpadami komunalnymi

Problematyka zagospodarowania stałych odpadów komunalnych nie traci na aktualności. Tworzenie systemów gospodarowania tego typu odpadami jest niezwykle trudne, gdyż stawia się im szereg wymagań. Muszą one spełniać kryteria techniczne, przyrodnicze, ekonomiczne i społeczne. Bardzo często spełnienie wszystkich tych kryteriów jednocześnie jest w obecnych warunkach niemożliwe. W szczególności trudna bywa jednoczesna realizacja celu ekonomicznego i ekologicznego. W wielu wypadkach niemożliwe jest funkcjonowanie systemu jednocześnie korzystnego dla środowiska i opłacalnego, w związku z czym konieczne jest wdrażanie rozwiązań prawnych. W artykule zaprezentowano mechanizm powstawania sprzeczności pomiędzy tymi dwoma głównymi celami, jakie powinien spełniać każdy system gospodarki stałymi odpadami komunalnymi oraz możliwości ich pogodzenia, jakie daje logistyka.

Analiza wpływu wybranych parametrów toczenia na jakość nagniatanych części samochodowych

W pracy przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych wpływu wybranych parametrów toczenia na jakość nagniatanych części samochodowych. Badano wpływ następujących parametrów: ‫ݎ‬ҧ - promienia zaokrąglenia ostrza noża, ߝҧ - kąta wierzchołkowego ostrza noża, ݂ ҧ - posuwu toczenia, ‫ݒ‬ҧ - prędkości toczenia na parametr chropowatości Rz. Przygotowano toczeniem próbki ze stali C zgodnie z pięciopoziomowym rotatabilnym planem eksperymentu. Próbki następnie nagniatano na głębokość an=0,5 Rz oraz wykonano pomiary. Otrzymane wyniki opracowano wykorzystując aparat statystyczno-matematyczny. Uzyskano funkcję regresji określającą wpływ wskazanych parametrów toczenia na chropowatość Rz powierzchni po procesie nagniatania naporowego tocznego.

I przybrzeżnych jednostek rybackich śródlądowych

Dobrobyt mieszkańców wielu gmin województwa zachodniopomorskiego zależy od rybołówstwa. Wcześniejsze działania restrukturyzacyjne nie spowodowały zwiększenia szans na tworzenie nowych miejsc pracy ani w gospodarce rybackiej ani w przetwórstwie rybnym. W związku z powyższym, aktualna staje się próba opracowania sposobu na elastyczną zmianę przeznaczenia funkcjonalnego statków rybackich, w celu zlecenia rybakom wykonania nowych zadań dotyczących, np. zarybienia wód, monitoringu bezpieczeństwa zasobów rybnych dla określenia ich przydatności do obrotu, świadczenia usług rekreacyjnych i turystycznych, itp. nie tylko na obszarach Morza Bałtyckiego, ale także śródlądowych akwenach wodnych. Aktualność takiego podejścia jest uwarunkowana wynikami analizy stanu rybołówstwa w województwie zachodniopomorskim oraz wysokim stopniem bezrobocia w wielu gminach. W zakres rybactwa śródlądowego wchodzi rybactwo stawowe, rzeczne i jeziorowe. Jest to jedna z gałęzi gospodarki żywnościowej na świecie, która odznacza się prężnym rozwojem. Wartość odżywcza rybiego mięsa jest znacznie większa od zwierząt stałocieplnych. Na świecie obserwuje się rosnącą produkcję ryb i organizmów wodnych.

Jeszcze parę lat temu radionawigacja była domeną nawigatorów morskich i lotniczych.

Wraz z rozpowszechnieniem systemów nawigacji osobistej (nawigacja samochodowa i komórkowa - rys. 1) praktycznie ma z nią do czynienia każdy. Nie zastąpi ona nawigacji terestrycznej oraz radarowej, chociaż można przypuszczać, że stopniowo ograniczy ich rolę do obserwacji i identyfikacji obiektów niemonitorowanych elektronicznie. Zasięg szybkich łączy komórkowych danych (EDGE, UMTS-HSDPA-3.5G, 4G) obejmuje obecnie praktycznie wszystkie europejskie wody śródlądowe. Na jednostkach śródlądowych pływających także po akwenach otwartych coraz większą popularność, ze względu na malejące koszty, zyskują transpondery systemu automatycznej identyfikacji statków AIS klasy B. Uzyskiwane z nich informacje o wektorach ruchu monitorowanych jednostek mogą być alternatywą do informacji z nakresów radarowych (EPA, ARPA).
Subskrybuj to źródło RSS