Zaloguj się

WIEDZA

Analiza przypadku przyspieszonego zużycia liny wyciągowej

W pracy przedstawiono wyniki badania liny urządzenia wyciągowego. Była to lina stalowa wycofana z eksploatacji z powodu uszkodzeń. Zewnętrzne druty splotek ulegały wydłużeniu oraz pękaniu. Przełomy powinny mieć charakter zmęczeniowy z odkształceniem strefy przełomu lecz obserwowano przełomy doraźne bez przewężenia świadczące o kruchości materiału. Kruchość była obserwowana wyłącznie miejscowo dlatego prawdopodobną przyczyną była niejednorodność materiału w wyniku obróbki cieplnej.

oraz E objętych umową AGN. Obejmuje Odrę od Szczecina do śluzy Hohensaaten, Kanał

Odra Havela oraz rzekę Havelę, przez którą połączona jest z zachodnioeuropejskim systemem dróg śródlądowych. Droga wodna Szczecin - Berlin łączy porty ujścia Odry tj.: Świnoujście, Police i Szczecin z portami śródlądowymi zlokalizowanymi w obszarze Berlina i Brandenburgii, jak również z innymi portami zachodniej Europy m.in.: Hamburgiem czy Rotterdamem.

Alternatywna technika rejestracji obrazu tablic rejestracyjnych dla algorytmów superrozdzielczości

W artykule zaprezentowano wpływ kąta obrotu kamery rejestrującej sekwencję obrazów na czytelność obrazów tablic rejestracyjnych uzyskiwanych za pomocą algorytmu super-rozdzielczości. Uzyskiwany obraz jest poddawany kolejnym fazom procesu rozpoznawania, których wynik jest w dużej mierze zależny od jakości obrazu wejściowego, szczególnie w przypadku rejestracji sekwencji wideo niskiej rozdzielczości.

Zintegrowany system Unii Europejskiej monitorowania ruchu statków i przekazywania informacji o statkach

Wstęp Łączna powierzchnia akwenów morskich państw członkowskich Unii Europejskiej (UE) wynosi około 4 324 782 km². Część z nich ma ograniczone możliwości wymiany wody z oceanem światowym, co sprawia, że są one szczególnie wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia pochodzące zarówno ze statków jak i spływające rzekami z lądu. Trudna do ochrony przed zanieczyszczeniami ropą naftową i artykułami ropopochodnymi linia brzegowa wymienionych państw ma łączną długość ponad 70 000 km. Wody europejskie należą do akwenów o największym natężeniu ruchu statków przy jednocześnie dynamicznie rozwijającym się wykorzystaniu przemysłowym akwenów przybrzeżnych (przemysł wydobywczy i energetyka wiatrowa).

Transport morski w warunkach recesji gospodarczej

Recesja w gospodarce światowej i kryzysowa sytuacja w sektorze finansowym krajów rozwiniętych gospodarczo miała od połowy 2008 roku istotny wpływ na transport morski. Spadek głównych wskaźników makroekonomicznych odzwierciedlał spowolnienie gospodarki, co odbiło się negatywnie na konsumpcji oraz produkcji i spowodowało zmniejszenie podaży dóbr przewożonych drogą morską. Spowolnienie gospodarcze dotknęło również Chiny, które od lat 90. XX wieku ge ne ro wa ły roz wój trans por tu morskiego między głównymi kontynentami.

Wpływ dopasowania danych wejściowych na proces uczenia sieci neuronowej

W artykule autor przedstawił problem wynikający z niedokładnego dopasowania danych wejściowych w procesach uczenia sieci neuronowej pracującej w trybie z nauczycielem. Sieć neuronowa ma za zadanie wygenerować filtr o skończonej odpowiedzi impulsowej mający za zadanie poprawiać jakość obrazów cyfrowych pozyskanych z urządzeń akwizycji obrazu, których budowa oparta jest na matrycy CCD. W celu rozwiązania problemu autor przedstawił metodę polegającą na znajdywaniu osi i kąta opartą na wyznaczaniu współczynnika korelacji.

Modelowanie bezpiecznej odległości pomiędzy trasą przepływu statków i farmą elektrowni wiatrowych

W najbliższej przyszłości planuje się budowę farm elektrowni wiatrowych w obszarze polskich morskich wód przybrzeżnych. Ich budowa i eksploatacja stworzy nowe zagrożenie dla bezpieczeństwa jednostek pływających operujących w ich pobliżu. W referacie przeanalizowano różne metody szacowania ryzyka kolizji z turbiną wiatrową statku płynącego i dryfującego, stosowane w innych państwach, a także ocenę przydatności tych metod do szacowania zagrożenia dla bezpieczeństwa żeglugi i środowiska naturalnego stwarzanego przez farmy elektrowni wiatrowych planowanych do budowy w polskich obszarach morskich.

Specyfika wymuszeń oddziaływujących na zawieszenie inżynieryjnego robota wsparcia

Efektywność realizacji zadań przez Inżynieryjne Roboty Wsparcia (IRW) ściśle związana jest z poziomem ich mobilności terenowej, tym większej im lepszy posiadają układ zawieszenia. Jego zaprojektowanie wymaga znajomości specyficznych (innych niż w przypadku klasycznych pojazdów) wymuszeń, którym jest poddawane. W przypadku IRW są to wymuszenia zarówno kinematyczne (pochodzące od nierówności i przeszkód terenowych) jak i siłowe (pochodzące od ciężaru ładunku znajdującego się w osprzęcie roboczym). W referacie opisano istniejące metody klasyfikacji pojazdów do określonych grup mobilności oraz przedstawiono własną metodę jej oceny.

Syndrom chronicznego zmęczenia a kierowanie pojazdem

Zmęczenie jest zjawiskiem powszechnym i jako takie na ogół stanowi normalną reakcję organizmu na przeciążenie. Obok zmęczenia stanowiącego normę wyróżnia się jednak zmęczenie zaburzone. Możliwe jest również występowanie zmęczenia jako odrębnej jednostki chorobowej (Chronic Fatique Syndrom). Wiedza na ten temat nie jest jeszcze pełna, ale fakt, że zaburzenie to może dotykać nawet około 17 milionów ludzi na całym świecie zmusza do jego poznania szczególnie w odniesieniu do osób kierujących pojazdami.

Systemy logistyczne a teoria systemów

Od kilku lat trwają dyskusje związane z rolą logistyki w nauce. Dla wielu logistyka powinna być osadzona w teorii systemów. Nadużywanie pojęć związanych z logistyką obserwowane jest zwłaszcza w odniesieniu do systemów logistycznych. Termin "system" jest często dość swobodnie interpretowany. Zdaniem autora jedną z przyczyn takiego stanu jest nieścisłe definiowanie systemu, często wynikające z nieznajomości teorii systemów. Zamiarem autora jest uporządkowanie związków logistyki z teorią systemów.
Subskrybuj to źródło RSS