Zaloguj się

WIEDZA

Silniki spalinowe, reaktory katalityczne, redukcja selektywna, tlenki azotu, zanieczyszczenie powietrza

W pracy przedstawiono porównanie wyników badań platynowego reaktora redukującego systemu NH3-SCR przy różnym dawkowaniu amoniaku do układu wydechowego silnika o zapłonie samoczynnym. Porównania dokonano w aspekcie oceny zdolności reaktora do konwersji tlenków azotu za pośrednictwem amoniaku. W pracy zamieszczono wyniki badań fizyko-chemicznych struktury powierzchni aktywnej reaktora wykonanych przy pomocy mikroskopu SEM.

Warszawska Kolej Dojazdowa a stan sektora kolejowego w Polsce

Celem niniejszego artykułu jest ocena działania Warszawskiej Kolei Dojazdowej w perspektywie całego sektora kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce. Autorzy wyjaśniają również przyczyny znaczących różnic pomiędzy ogólną jakością przewozów pasażerskich a jakością usług świadczonych przez Warszawską Kolej Dojazdową

Transport morski, systemy zobrazowania żeglugi, informatyczne aplikacje transportu morskiego, bezpieczeństwo transportu,

Rozwój technologii informatycznych przyśpiesza procesy digitalizacji wymiany informacji w systemach logistycznych. Z uwagi na swój charakter, globalny zasięg oraz istotną rolę w procesach gospodarczych, transport morski jest obszarem implementacji najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu IT. Należą do nich systemy zobrazowania żeglugi oparte o transmisję sygnału AIS (ang. Automatic Identification System) wykorzystywane w narodowych systemach bezpieczeństwa żeglugi, aplikacje komercyjne dedykowane podmiotom z obszaru gospodarki morskiej oraz aplikacje wspierające zarządzanie operacyjne na poziomie podstawowych procesów logistycznych. Niniejsze opracowanie stanowi próbę kompleksowego ujęcia problematyki wykorzystania systemów monitoringu żeglugi oraz identyfikacji systemów informatycznych stosowanych w lądowo-morskich łańcuchach logistycznych. W artykule główna uwaga zostanie zwrócona na przedstawienie aplikacji komercyjnych bazujących na dostępnym sygnale AIS, adresowane do podmiotów gospodarki morskiej, w tym operatorów logistycznych w celu usprawnienia zarządzania na poziomie zintegrowanym oraz aplikacje wsparcia procesów w ramach lądowo - morskich łańcuchów logistycznych.

Niektóre problemy praktyczne występujące w układach sterowania i telekomunikacji KDP

Harmonizacja i integracja norm technicznych europejskich Zarządów kolejowych sprzyja lepszemu wykorzystaniu kolei jako środka transportu w Europie. Każda europejska linia znajdująca się w „Transeuropejskim Systemie Kolejowym Dużych Prędkości” powinna spełniać niezbędne i określone Dyrektywą 2008/57/WE warunki dotyczącą interoperacyjności systemów kolejowych. Celem tej Dyrektywy jest umożliwienie ruchu pociągów dużych prędkości pomiędzy poszczególnymi sieciami kolejowymi Unii Europejskiej. Dyrektywa ma na celu wdrożenie interoperacyjności sieci europejskiej dużych prędkości poprzez regulację poszczególnych faz projektowania, budowy, etapowego uruchamiania i eksploatacji.

Wpływ postępu technicznego i technologicznego oraz wydarzeń politycznych na rozwój gospodarki globalnej

Artykuł w formie syntetycznej prezentuje zmiany techniczne i technologiczne na świecie oraz ich wpływ na wydarzenia polityczne i w konsekwencji na zmiany gospodarcze. Zmiany w rozwoju gospodarczym (przede wszystkim wzrost sektora usług) przedstawiono na przykładzie wybranych państw - wskazując wpływ tych zmian na wzrost produktu krajowego brutto. Ustosunkowano się również do pojęć „nowa gospodarka” oraz „nowa ekonomia”.

Warszawa Olszynka Grochowska kompatybilność elektromagnetyczna, postronne zaburzenia radioelektryczne, tabor kolejowy

W referacie przedstawiono problematykę oceny stanu środowiska elektromagnetycznego na hali lokomotywowni Intercity Warszawa Olszynka Grochowska. Oceny stanu środowiska elektromagnetycznego dokonano w odniesieniu do obecnie obowiązują poziomów dopuszczalnych zawartych w dokumentach normatywnych. Podstawą oceny emisji zaburzeń postronnych (tła) jest wartość natężenia pola elektromagnetycznego zaburzeń radioelektrycznych wokół ruchomych obiektów kolejowych znajdujących się na poligonie pomiarowym.

Wpływ zastosowania nowoczesnych układów klimatyzacji na rozkład temperatur w autobusie miejskim autobus, energia, temperatura, silnik z zapłonem samoczynnym

W artykule omówiono wyniki z przeprowadzonych badań, których celem było zweryfikowanie jak zastosowanie różnego typu układu klimatyzacyjnego w autobusie miejskim wpływa na rozkład temperatur wewnątrz pojazdu. Badaniom weryfikacyjnym poddano autobusy miejskie wyposażone w dwa odmienne układy klimatyzacyjne przestrzeni pasażerskiej. Układ A ze sprężarką mechaniczną napędzaną od silnika autobusu oraz układ B będący kompaktowym urządzeniem klimatyzacyjnym z inteligentnym systemem rozprowadzania/dystrybucji powietrza we wnętrzu pojazdu.

Symulacje komputerowe

Zaproponowano metodę estymacji prędkości pojazdu poruszającego się po jednym pasie ruchu. Uwzględniono rozmycie obrazu pojazdu oraz występowanie szumów gaussowskich na poszczególnych etapach akwizycji obrazu. Algorytm bazuje na wstępnej obróbce sygnału polegającej na uśrednianiu sekwencji obrazów. Operacja uśrednienia zmniejsza poziom zakłócenia, jednocześnie wprowadzając błąd polegający na rozmyciu poruszającego się pojazdu. W dalszym etapie obliczeń wykorzystano metodą wygładzania wykładniczego Browna oraz metodę średniej ruchomej. Działanie algorytmu w warunkach silnych zakłóceń losowych zweryfikowano w wyniku przeprowadzonych symulacji komputerowych.

Wymagania dla stanowiska zdalnego sterowania pojazdem bezzałogowym w zadaniach zmniejszenia zagrożenia wywołanego niekontrolowanym uwalnianiem substancji niebezpiecznych substancje niebezpieczne platformy mobilne, zdalne sterowanie

W referacie przedstawiono problematykę powstawania zagrożeń spowodowanych niekontrolowanym uwalnianiem się substancji niebezpiecznych. Zwrócono szczególna uwagę na aspekty związane z likwidacją skutków tego typu zdarzeń, w świetle ochrony życia i zdrowia osób poszkodowanych i podmiotów ratowniczych. Wykorzystanie zdalnie sterowanych pojazdów bezzałogowych w zadaniach zmniejszenia zagrożenia wywołanego niekontrolowanym uwalnianiem substancji niebezpiecznych pozwala na odsunięcie operatora od strefy bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia. Brak bodźcowego sprzężenia zwrotnego ze sterowanym obiektem, długotrwałe, precyzyjne sterowanie w funkcji teleoperatora determinuje rozwiązania konstrukcyjne stanowisk zdalnego sterowania pojazdami bezzałogowymi. W referacie przedstawiono wymagania stawiane stanowiskom i pulpitom zdalnego sterowania bezzałogowymi platformami lądowymi.

Turystyka, CSR, zrównoważony rozwój, odpowiedzialna-zrównoważona turystyka, ekoturystyka, środowisko naturalne, ochrona środowiska, gospodarka, społeczeństwo, rozwój gospodarczo-społeczny

Odpowiedzialna turystyka wpływa na rozwój społeczno gospodarczy. Obszar jej działania obejmuje środowisko naturalne, społeczności lokalne, kulturę oraz zasoby. Kształtowane i realizowane strategie pozwalają na minimalizację negatywnego wpływu ruchu turystycznego na ekosystemy oraz zakładają pozytywne oddziaływanie na społeczności lokalne z uwzględnieniem integracji a jednocześnie zachowania odrębności kulturowych. Znaczącą rolę w kształtowaniu świadomych postaw przedstawicieli tego sektora odgrywa zasada Corporate Social Responsibility (CSR) nakierowana na działania proekologiczne i prospołeczne. Osiągnięcie założonych celów uwarunkowane jest partnerską współpracą przedsiębiorstw turystycznych, administracji rządowej i samorządów lokalnych. Instrumentem stanowiącym podstawę tych działań jest prawidłowa komunikacja oparta na szeroko rozumianej edukacji społecznej i ekologicznej.
Subskrybuj to źródło RSS