Zaloguj się

WIEDZA

Concept of logistic support module for marine task forces

The specificity of naval forces provide the continuity of logistic support of both the naval bases and in the joint operations area located at open sea. Logistical support of naval forces, therefore, includes a coastal support (ashore support) and on the sea (afloat support). The afloat support is realized by the ships of logistical support, universal supplies ships, tankers, medical support ships and floating repair ships. The ashore support is realized through a forward and advanced support system. The article presents the concept of the logistics module, which allows comprehensive logistic support for naval task forces operating at a long distance from their shore bases.

Doskonalenie łańcucha dostaw hurtowni farmaceutycznej

Artykuł składa się z trzech części. W pierwszej autorzy wyjaśniają, powołując się na model Poiriera, czym jest doskonalenie łańcucha dostaw, przedstawiając je jako ciągły proces usprawnień, pozwalający przechodzić na wyższe szczebla integracji łańcucha. W części drugiej zawarto charakterystykę farmaceutycznego łańcucha dostaw w Polsce. Wskazano tu również potencjalne opcje doskonalenia łańcucha. W części trzeciej zawarto analizę farmaceutycznych sieci dystrybucji oraz przedstawiono wytyczne do sformułowania modelu optymalizacyjnego wspomagającego planowanie tras dostaw leków.

Logistyka morska jako obszar logistyki stosowanej

Logistyka morska jest relatywnie nowym pojęciem, utworzonym w rezultacie zastosowania logistycznych idei, koncepcji, metod i narzędzi zarządzanie logistycznego w transporcie morskim, szczególnie w lądowo-morskich łańcuchach dostaw. Łańcuchy te są realizowane w wielośrodowiskowych warunkach, wynikających ze szczególnej i złożonej natury operacji zachodzących miedzy punktem pochodzenia towaru i punktem ostatecznej dostawy. Wielośrodowiskowość operacji wynika ze szczególnych struktur przestrzennych i czasowych modelowych rozwiązań lądowo-morskich łańcuchów dostaw, obejmując transport lądowy przed i po transporcie morskim oraz transport morski. Transport morski jest powszechnie uznany jako najbardziej złożona i skomplikowana gałąź transportu międzynarodowego. Wdrożenie logistyki morskiej do przygotowania, realizacji i zarządzania lądowo-morskich łańcuchów dostaw pozwala na podwyższenie konkurencyjności kompleksowych usług logistycznych na rynkach międzynarodowych, a szczególnie pod względem jakości, kosztów i szans wobec innych rozwiązań możliwych w transporcie międzynarodowym. Artykuł jest autorską koncepcja logistyki morskiej, przyjmuje lądowo-morski łańcuch dostaw jako specyficzny obszar logistyki stosowanej.

Wykorzystanie bezzałogowych pojazdów podwodnych w szybkiej ocenie środowiskowej na potrzeby

Artykuł prezentuje możliwości wykorzystania współczesnych podwodnych platform bezzałogowych w postaci bezzałogowych pojazdów podwodnych dla zapewnienia bezpieczeństwa pływania. Współczesne pojazdy podwodne (w swojej różnorodności) mogą być wyposażone w różengo rodzaju urządzenia, które predysponują je do realizacji danego typu misji i zadań. Na łamach artykułu dokonano analizy realizowanych operacji morskich oraz miejsca i roli pojazdów podwodnych jako wsparcia dla kluczowych operacji.

Nowa koncepcja analizy bezpieczeństwa układu operatorpojazd ze szczególnym uwzględnieniem czynnika ludzkiego

Zagadnienie bezpieczeństwa w układach operator-pojazd ma charakter wieloaspektowy. Elementem najbardziej zawodnym tego układu jest człowiek. Narażony jest on na różne zagrożenia związane ze specyfiką pracy, mające negatywny wpływ na jego kondycję psychofizyczną. Konsekwencją oddziaływania czynników biomechanicznych jest nadmierne obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego. Podobną reakcję wywołują także czynniki psychospołeczne. W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w ramach projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy” koordynowanego przez Centralny Instytut Ochrony Pracy BIP.

Analiza możliwości wykorzystania w harmonogramowaniu budowlanym reguł szeregowania zadań stosowanych w produkcji przemysłowej

Niniejsza praca ma na celu przedstawienie metod optymalizacji harmonogramów z naciskiem na sprawdzenie przydatności reguł szeregowania zadań stosowanych w potokowym systemie produkcji. Metody te od lat z powodzeniem znajdują zastosowanie w produkcji przemysłowej, jednak przemysł budowlany jest szczególnym jej przypadkiem i żadna z tych metod nie może zostać przeniesiona na to środowisko bezpośrednio. Niemniej jednak, wyniki tej pracy potwierdzają słuszność zastosowania niektórych z nich przy oczywistych dodatkowych obostrzeniach i komentarzach.

Badania drgań pojazdu ze sterowanymi tłumikami piezoelektrycznymi

Praca poświęcona jest badaniu wpływu sterowania tłumikami piezoelektrycznymi na drgania pojazdu. Ograniczenie drgań pionowych pojazdu wpływa na poprawę komfortu jazdy a zmniejszenie wahań nacisku kół na drogę zwiększa bezpieczeństwo ruchu pojazdu. Sterowanie siłą tłumienia odbywa się przy pomocy amortyzatorów sterowanych zaworami piezoelektrycznymi. Zawór piezoelektryczny umożliwia sterowanie charakterystyką tłumika poprzez zmiany oporów przepływu między komorami tłumika hydraulicznego.

Wspomagana komputerowo analiza drgań obciążonej liny hipersprężystej

W pracy przedstawiono model numeryczny drgającej liny wykonanej z materiału hipersprężystego i obciążonej masą skupioną. Jako przykład do analizy wybrano dobrze znaną gumową linę bandźi, gdzie masą skupioną jest człowiek wykonujący skok. Analizę komputerową poprzedzono prostym modelem analitycznym. Następnie wykonano analizę komputerową z wykorzystaniem systemu Abaqus. Wyznaczono amplitudę drgań liny, okres drgań tłumionych, rozkład naprężeń wzdłuż liny, wychylenie oraz przeciążenie masy skupionej na końcu liny. Analizie poddane były również zmiany energii sprężystej liny.
Subskrybuj to źródło RSS