Zaloguj się

WIEDZA

Ocena obciążenia operatorów komputerowych systemów sterowania ruchem

W artykule podano czynniki wpływające na obciążenie, w tym psychiczne, operatorów komputerowych systemów sterowania ruchem. Omówiono mechanizmy odbioru, przetwarzania i zapamiętywania informacji, oszacowania ilości informacji wyrażonej w bit/s, których źródłem są systemy zdalnego sterowania i inne elementy nierozłącznie związane ze środowiskiem pracy personelu sterowania ruchem.

Wizyjne sterowanie robotami mobilnymi podążającymi za liderem

W pracy przedstawiono koncepcję zastosowania techniki rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality) w sterowaniu robotami mobilnymi. Przeprowadzono analizę doboru kamer wideo względem stabilności algorytmu sterowania. Zbadano również wpływ na sterowanie w zależności od zmiany odległości między znacznikiem a kamerą. Badania przeprowadzono w oparciu o testową aplikację z wykorzystaniem NyARToolkit dla realizacji zagadnień związanych z techniką Augmented Reality. Sterowanie robotem zrealizowano w oparciu o symulator robotów mobilnych Simbad.

Ocena jakości systemu informatycznego

Ocena jakości systemu informatycznego, pomimo, że w dużej mierze zależy od wielu atrybutów mierzalnych, jest również oceną subiektywną. Celem pracy jest podkreślenie znaczenia oceny jakości wewnętrznej wytwarzanego systemu informatycznego oraz konieczności przeprowadzania testów i weryfikowania zgodności wytwarzanych produktów z wymaganiami i z założonymi celami począwszy od analizy i specyfikacji wymagań.

Współczesne metody organizacji przewozów kolejami dużych prędkości (kdp) na przykładzie kolei chińskich

System KDP na świecie rozwija się dynamicznie. Niekwestionowanym liderem w tym względzie stały się Koleje Chińskie, przewożące dziennie pociągami CRH około 1 miliona podróżnych i dysponujące 7,5 tysiącami km linii szybkiego ruchu, co stanowi połowę sieci światowej. W referacie dokonano analizy metod organizacji masowych przewozów w Chinach na podstawie szeregu publikacji oraz doświadczeń autora zebranych w trakcie wizyty w ChRL.

Modelowanie procesów logistycznych w przestrzeni stanu

Nacisk położono na opis zjawisk związanych z obiegiem informacji (zamówienia generowane w dyskretnych chwilach czasu, np. jeden raz dziennie) oraz odnoszących się do właściwego przepływu dóbr między ogniwami łańcucha dostaw.

Analiza wybranych operacji w intermodalnym węźle przeładunkowym

Transport intermodalny, a w szczególności przewozy kontenerowe od wielu lat charakteryzują się dynamicznym rozwojem. W tym kontekście szczególne znaczenia nabiera kwestia przygotowania technicznego i organizacyjnego terminali realizujących przeładunki zintegrowanych jednostek ładunkowych. Od wielu lat na terminalach portowych wdrażane są różnego rodzaju elementy infrastruktury technicznej i informatycznej, które mają polepszyć warunki pracy. Lądowe terminale, z reguły małe węzły przeładunkowe, najczęściej rezygnują z nowoczesnych rozwiązań zasłaniając się brakiem odpowiednich funduszy.

Traceability w łańcuchu dostaw przetwórstwa spożywczego

W artykule podjęta została tematyka dotycząca ustaleń w zakresie instrumentów identyfikacji pochodzenia produktów żywnościowych. Przedstawiono podstawy tworzenia systemów służących identyfikacji pochodzenia produktu oraz wskazano na korzyści płynące z ich wdrożenia na różnych etapach łańcucha dostaw. W niniejszym artykule kwestie identyfikacji produktów oraz organizacji łańcucha dostaw ilustrowano na przykładzie przetwórstwa zbóż.

Problem likwidacji skutków zdarzeń z niekontrolowanym uwalnianiem się substancji niebezpiecznych

W referacie przedstawiono problematykę powstawania zagrożeń spowodowanych niekontrolowanym uwalnianiem się substancji niebezpiecznych w wyniku kolizji drogowych, awarii systemów dystrybucji, klęsk żywiołowych i zdarzeń destrukcyjnych. Zwrócono szczególna uwagę na aspekty związane z likwidacją skutków tego typu zdarzeń, w świetle ochrony życia i zdrowia osób poszkodowanych i podmiotów ratowniczych.
Subskrybuj to źródło RSS