Zaloguj się

WIEDZA

Ekologistyka w systemie bezpieczeństwa komunikacyjnego państwa

Praca rozważa tylko niektóre istotne aspekty funkcji, miejsca i aplikacji ekologistyki w zapewnianiu bezpieczeństwa komunikacyjnego państwa. W szczególności analizowane są następujące kwestie: (1) podstawowe problemy współczesnych zagrożeń ekologicznych; (2) polska polityka bezpieczeństwa ekologicznego państwa; (3) krąg znaczeniowy ekologistyki komunikacyjnej; (4) aksjologia i fikcja bezpieczeństwa; (5) afirmacja wiktymizacji na polskich drogach; (6) niektóre dylematy chaosu (eko)logistycznego w systemach infrastrukturalnych i operacyjnych komunikacji lądowej w Polsce.

Wykorzystanie zbiorów rozmytych do oceny skuteczności dostawcy materiałów budowlanych w procesie logistycznym

Na skuteczność dostawcy materiałów budowlanych wpływają różne czynniki, powodujące zakłócenia w procesie logistycznym. Modelowanie i określenie czynników zakłócających oraz ich skutków jest zagadnieniem istotnym dla wszystkich uczestników procesu logistycznego. Dostawcom pozwala na optymalizację ich działań, umożliwiając prawidłowe zarządzanie procesem. Natomiast, odbiorcom umożliwia prowadzenie analizy porównawczej dla wyboru dostawców, najbardziej odpowiadającym ich oczekiwaniom. W referacie przedstawiono metodę oceny skuteczności dostawcy z wykorzystaniem logiki rozmytej i wnioskowania rozmytego. Jako kryteria oceny przyjęto terminowość dostawy i całkowity koszt dostawy.

I ograniczenia w analizie przebiegu wypadku drogowego

Jednym z podstawowych zadań rekonstrukcji wypadku jest określenie wartości parametrów ruchu uczestników zdarzenia przed jego wystąpieniem. Na ich podstawie dokonuje się oceny prawidłowości zachowań, a sąd podejmuje decyzję o winie uczestników zdarzenia, bądź jej braku. Jednym z coraz częściej spotykanych narzędzi pomocnych do określenia wspomnianych wartości są urządzenia rejestrujące wybrane parametry ruchu samochodu. Są to tzw.

The method of damaged warship’s compartments permeability determining

The paper presents research on damage stability and unsinkability. In the paper, the method of calculation a volume of damaged compartments is presented. On the basic of the built computer program, a simulation model of the damaged compartments ship’s type 888 was shown. To calculate a real quantity of the water, the permeability of flooding compartment µ is used. Permeability of damaged compartments was estimated on the basis of preliminary research presented in the paper. Its value depends on the height of the water inside the compartment. The results of the experiments can be a base to define general rules to make proper decisions during the process of damage control.

Znaczenie stosowania oprogramowania cad-cam w projektowaniu tłoczenia elementów bryłowych

Tłoczenie elementów brylowych to technologia obróbki plastycznej, służąca do wytwarzania różnych wyrobów mających często bardzo skomplikowany kształt. O końcowej jakości decyduje wiele czynników, a w tym związanych z oprzyrządowaniem oraz zjawiskami zachodzącymi podczas odkształcania materiału. Zastosowane programy komputerowe CAD/CAM/CAE w procesach tłoczenia pozwalają na znaczne uproszczenie procesu projektowania. W artykule pokazano zalety projektowania technologii tłoczenia za pomocą programów komputerowych CAD-CAM wspomagających projektowanie oraz symulujące przebieg procesu. Wskazano korzyści jakie wnosi system wspomagania projektowania tłoczenia w obszarze zapewniania jakości wyrobu oraz diagnozowania procesów tłoczenia.

Kompleksowy system sterowania ruchem kolejowym na obszarze katowickiego węzła kolejowego

W artykule przedstawiono prace podjęte przez PKP PLK S.A. dotyczące modernizacji i rozbudowy Katowickiego Węzła Kolejowego. Podstawowym efektem tego projektu ma być dostosowanie tych linii do standardów obowiązujących dla linii objętych umowami AGC i AGTC oraz linii spełniających wymagania interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych.

Zintegrowany system kontrolno-monitorujący dla obiektów inżynierskich - koncepcja i wyniki testów

Postęp w dziedzinie precyzji wyznaczania pozycji powoduje, iż dzięki zaawansowanych technologicznie instrumentom pomiarowym jesteśmy w stanie w dniu dzisiejszym wyznaczać przemieszczenia lub deformacje konstrukcji inżynierskich z dokładnością centymetrową. Jednak w pełni wiarygodną informację można uzyskać jedynie tworząc systemy zintegrowane, składające się z niezależnych czujników przemieszczenia.
Subskrybuj to źródło RSS