Zaloguj się

WIEDZA

Aspekty implementacyjne systemu do wspomagania decyzji

W artykule przedstawiono założenia i podstawowe struktury systemu wspomagania decyzji w postaci dodatkowych warstw zintegrowanego systemu zarządzania klasy ERP/SCM. Każda decyzja systemu może być interpretowana jako odpowiedź na odpowiednio sformułowania pytanie, które spełnia ograniczenia. Innowacyjnym mechanizmem zastosowanym w proponowanym podejściu jest automatyczna generacja zapytań w postaci predykatów CLP lub modeli MIP.

Zawarta w dokumentach strategicznych

ocena stanu infrastruktury drogowej w Polsce, oparta na analizach podstawowych danych statystycznych, wskazuje na relatywnie wysoką i proporcjonalną do zaludnienia gęstość szlaków komunikacji drogowej. Jednak uszczegółowione badania potencjalnej dostępności komunikacyjnej Polski w UE, mierzonej na podstawie wskaźnika gęstości dróg szybkiego ruchu w stosunku do powierzchni i liczby ludności w kraju wskazują, iż jest ona niska lub bardzo niska. Podkreśla się także nierównomierne rozłożenie ważnych szlaków drogowych w stosunku do powierzchni kraju i województw oraz ich jakość nieadekwatną do potrzeb.

F-16 virtual cockpit - project of computer-aided learning application - weapon system power on procedure

Author, in this article, describes project of computer-aided learning F-16 aircraft maintenance application. This project consists of technical manuals and computer application. First part of the article contains general brief about purpose of the project. Second part is about operation of the computer application. Conclusions end the publication.

Metodyka projektowania drogowego amortyzatora uderzeń tma 80

Przedstawiono metodę projektowania struktury rozpraszającej energię w amortyzatorach drogowych TMA (Truck Mounted Attenuator) w odniesieniu do Raportu Amerykańskiego Ministerstwa Transportu „NCHRP 350”. Przedstawiono kolejne kroki począwszy od opisu wymagań, poprzez obliczenia analityczne, kończąc na doborze elementów zgniatanych na podstawie zadanego przebiegu siły zgniatającej. W celu doboru tej charakterystyki posłużono się programem MSC Adams. Dokonano podziału dla każdej sekcji poduszek pod względem ilości energii, jaka miała zostać rozproszona.

Możliwości wykorzystania metod wibroakustycznych w procesie oceny własności eksploatacyjnych tramwaju

Największą wadą pojazdów szynowych jest ich znaczne oddziaływanie na środowisko poprzez generowanie drgań i hałasu w czasie jazdy. Dynamiczne procesy zachodzące przy kontakcie kołoszyna w połączeniu ze strukturalnym oddziaływaniem pudła pojazdu składa się na szeroko rozumianą aktywność wibroakustyczna pojazdu. W artykule przedstawiono przekrój zagadnień związanych z analizą i wykorzystaniem wibroakustyki do oceny własności eksploatacyjnych tramwajów. Zilustrowano przykładami możliwości pozyskania i wykorzystani informacji diagnostycznej o pojeździe i infrastrukturze jaką niesie sygnał wibroakustyczny generowany przez lekki pojazd szynowy typu tramwaj.

Monitoring produktów rolnych w magazynach zbożowych

Bezpieczeństwo konsumenta stało się jedną z najważniejszych i priorytetowych kwestii w zarządzaniu łańcuchem dostaw produktów rolnych. Mimo największych starań czynionych przez uczestników łańcucha, nie można niestety całkowicie wykluczyć ryzyka związanego z zagrożeniem bezpieczeństwa żywności. Istnieje jednak możliwość identyfikacji źródeł takiego ryzyka na przykład w wybranym regionie, gospodarstwie rolnym czy w grupie na przykład hodowców.

Wykorzystanie sztucznych sieci neuronowych do analizy warunków użytkowania pojazdu oraz rozruchu silnika spalinowego

Niniejszy artykuł prezentuje wyniki analizy danych uzyskanych w trakcie badań przebiegowych pojazdu dostawczego, przeprowadzonej przy pomocy sztucznych sieci neuronowych. Celem analizy było określenie związków pomiędzy warunkami użytkowania pojazdu a parametrami rozruchu jego silnika spalinowego. Sieci neuronowe wykorzystano również do próby klasyfikacji rozruchów silnika o zapłonie samoczynnym na podstawie kryterium temperatury rozruchu.
Subskrybuj to źródło RSS