Zaloguj się

WIEDZA

Bezpieczeństwo ruchu drogowego w polsce i norwegii

Polska zajmuje niechlubne, czołowe miejsca w statystykach wypadków drogowych w Europie zarówno według liczby zabitych w wypadkach (w ostatnich latach około 5000) jak i wskaźnika zabitych na 100 wypadków. Norwegia natomiast mimo w dużej mierze górzystego terenu poprzecinanego fiordami - ostatnie miejsca (około 300 ofiar śmiertelnych rocznie). W pracy przedstawiono analizę i porównanie podstawowych działań podejmowanych w celu podniesienia bezpieczeństwa na drogach w obu krajach w zestawieniu z efektami tych działań w postaci analizy bezpieczeństwa drogowego. Na podstawie porównania regulacji prawnych oraz liczby i struktury osób biorących udział w wypadkach według ciężkości odniesionych obrażeń w obu krajach stwierdzono, że norweski system bezpieczeństwa drogowego jest skuteczny.

Stan obecny i rozwój metra w sÃo paulo

São Paulo w Brazylii to jedna z największych metropolii świata, w której codziennie przemieszczają się miliony mieszkańców. Wzrastające potrzeby transportowe powodują, że w komunikacji zbiorowej bardzo duży nacisk kładziony jest na transport kolejowy — zarówno naziemny jak podziemny (metro). Istniejąca i ciągle się rozwijająca bardzo gęsta zabudowa oraz bardzo duże różnice poziomów powodują, że priorytetowe znaczenie ma właśnie ten ostatni rodzaj komunikacji.

Wykorzystanie komputerowego systemu wspomagania obliczeń maple w edukacji matematycznej studentów uczelni technicznych

W artykule zostały zaprezentowane możliwości zaimplementowanych w program Maple narzędzi do rozwiązywania równań różniczkowych i ich układów. Równania różniczkowe liniowe i pewne typy równań nieliniowych można rozwiązać podając dokładne ich rozwiązanie w postaci jawnej lub uwikłanej, pozostałe zaś można rozwiązać stosując metody przybliżone. Spośród metod podających dokładne rozwiązanie omówione zostały dwie metody, jedna wykorzystująca gotowe komendy dostępne w programie Maple, a druga, to „metoda krok po kroku“. Z metod przybliżonych przedstawione zostały te, które podają rozwiązanie analityczne bądź numeryczne zagadnienia początkowego.

Logistyczne determinanty autonomiczności okrętu

Jednym z podstawowych parametrów taktyczno-technicznych okrętów, określającym zdolność do wykonywania zadań na morzu jest autonomiczność. Autonomiczność, określana na poziomie projektowania okrętu, uzależniona jest od szeregu uwarunkowań technicznych. Podstawowe czynniki określające autonomiczność okrętu w istotny sposób związane są z organizacją zabezpieczenia logistycznego jednostki pływającej. Należą do nich takie parametry techniczne jak pojemności zbiorników paliwowych, zbiorników wody słodkiej, magazynów okrętowych oraz typ głównych urządzeń napędowych okrętu. Czynniki te obejmują również możliwość prawidłowej eksploatacji urządzeń okrętowych oraz stan psychofizyczny załogi. Sama autonomiczność natomiast określa niezwykle istotne z punktu widzenia taktycznych możliwości okrętu wielkości, jakimi są zasięg pływania i taktyczny promień działania okrętu.

Zastosowanie odbojnic w portach jachtowych i marinach

Można zaobserwować wyraźny rozwój turystyki wodnej i morskiej, który powoduje wzrost liczby nowobudowanych portów jachtowych i marin. Niezależnie jednak od rodzaju portu jachtowego, konieczne jest wykonanie odpowiednich działań zapewniających bezpieczeństwo jednostek pływających (jachtów).

Analiza „cyklu śycia” nawierzchni autostradowych w polsce

Alternatywą dla nawierzchni mineralno-asfaltowych są nawierzchnie betonowocementowe, których historia rozwoju jest równie ciekawa co historia rozwoju nawierzchni asfaltowych. Prekursorami tej techniki budowy dróg byli Niemcy, którzy we Wrocławiu w 1888 roku wybudowali pierwszą nawierzchnię z makadamu cementowego. Współczesna technika budowy nawierzchni betonowych pozwala na sporządzanie gotowej mieszanki w zautomatyzowanych węzłach betoniarskich rozkładanych w pobliżu placu budowy. Referat dotyczy analizy cyklu życia nawierzchni autostradowych, poczynając od identyfikacji metod pozyskania surowców przez technologie budowy i naprawy, po unieszkodliwianie odpadów związanych z ich naprawą czy modernizacją.

Obsługa klienta jako podstawowy element kształtowania strategii logistycznej przedsiębiorstw

Kryzys na światowych rynkach w latach 2007-2008 zainicjował zmiany w kształtowaniu strategii przedsiębiorstw. Sytuacja ta wywarła ogromny wpływ na funkcjonowanie większości przedsiębiorstw, które przede wszystkim skupiły się na zwiększaniu efektywności przy mniejszym wykorzystaniu swoich zasobów. Oznaczało to większe skupienie się na poprawie poziomu obsługi przy redukcji kosztów. Była to odpowiedź na ciągły wzrost oczekiwań dotychczasowych i potencjalnych klientów.
Subskrybuj to źródło RSS