Zaloguj się

WIEDZA

Podejście procesowe w zarządzaniu jakością badań kontrolnych pojazdów

W opracowaniu przedstawiono rolę badań kontrolnych w systemie zapewnienia bezpieczeństwa ruchu pojazdów na drogach publicznych, niezgodności występujące w funkcjonowaniu Stacji Kontroli Pojazdów, podejście procesowe w zarządzaniu jakością badań kontrolnych w Stacjach Kontroli Pojazdów oraz ocenę zapewnienia jakości procesu badań kontrolnych pojazdów.

Badany zakład metalurgiczny jest zakładem z zamkniętym cyklem produkcyjny. Jego podstawowymi produktami jest stal, blachy grube, rury wiertnicze.

Dodatkowo w zakładzie tym wykonywane są konstrukcje stalowe jak np. mosty, wiadukty, wysięgniki dźwigowe, elementy do wież wiatrowych i wiele innych bardziej lub mniej skomplikowanych elementów. Zakład świadczy różne usługi związane ze specjalistycznymi remontami i naprawami oraz zabezpieczeniami antykorozyjnymi blach, rur czy konstrukcji.

Metody oceny niezawodności psychofizycznej koordynatora akcji sar pracującego w stresie

Streszczenie: Sukces akcji SAR jest determinowany przez wiele czynników, tj. warunki zewnętrzne, charakter wypadku oraz czynnik ludzki. Zasadniczym elementem systemu SAR jest koordynator akcji, którego celem działania jest zebranie odpowiednich informacji i prawidłowe zaplanowanie przebiegu akcji. Dla zrealizowania tak postawionych celów koordynator powinien podejmować decyzje oraz działania z jak największą starannością i efektywnością. W artykule przedstawiono wpływ postawy, wiedzy i doświadczenia koordynatora na jego niezawodność w procesie planowania akcji. Dodatkowym parametrem wpływającym na sprawność koordynatora jest stres, którego oddziaływanie przeanalizowano za pomocą dostępnym metod oceny niezawodności.

Analiza zdawalności egzaminów państwowych na prawo jazdy w wojewódzkim ośrodku ruchu drogowego w szczecinie

W pracy rozpatrzono modele ekonometryczne wybranych wskaźników dotyczących wyników egzaminu państwowego na prawo jazdy kategorii B w WORD w Szczecinie w latach 2005-2008. Modele zostały opracowane z użyciem trendu liniowego i trendów nieliniowych zgodnie z kryterium minimalnej wartości współczynnika zmienności. Wyznaczono wskaźnik zdawalności egzaminu określony jako stosunek liczby egzaminów z wynikiem pozytywnym do łącznej liczby egzaminów, oddzielnie dla egzaminu teoretycznego (ZET) i egzaminu praktycznego (ZEP). Stwierdzono, że wartość wskaźnika zdawalności egzaminu teoretycznego rośnie, natomiast, wartość wskaźnika zdawalności egzaminu praktycznego maleje. Przyczynę malejącej wartości wskaźnika ZEP należy upatrywać w rosnących wymaganiach egzaminatorów odnośnie umiejętności manewrów na placu.

Modelowanie natężenia emisji związków szkodliwych z silnika zi pojazdu samochodowego w warunkach ruchu miejskiego

W pracy przedstawiono problem modelowania natężenia emisji związków szkodliwych spalin w warunkach ruchu miejskiego, charakteryzowanego wartościami chwilowej prędkości i przyspieszenia, z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych. Analizowano natężenie emisji związków szkodliwych spalin, takich jak: tlenek węgla, tlenki azotu oraz węglowodory. Do predykcji natężenia emisji zaproponowano wykorzystanie jednokierunkowych wielowarstwowych sieci neuronowych. Proces uczenia sieci przeprowadzono na podstawie danych eksperymentalnych zarejestrowanych w warunkach trakcyjnych.

Zarobkowy transport samochodowy ładunków w polsce

Transport samochodowy jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów przewozów towarowych w Polsce. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że od 1998r. także liczba przedsiębiorstw transportu samochodowego ładunków wzrastała na rynku polskim. W artykule przybliżono stan i rozwój zarobkowego transportu samochodowego ładunków, zwłaszcza ze względu na liczbę przedsiębiorstw i pojazdów w latach 1996 - 2008.

Ziarnistość informacji w dynamicznych modelach rozmytych relacyjnych map kognitywnych

Wprowadzono pewne klasyfikacje oraz opisano sposoby realizacji obliczeń ziarnistych. Przestrzenną i czasową ziarnistość w postaci rozmywania i dyskretyzacji realizowano dla kognitywnych map relacyjnych, opisujących różne nieprecyzyjne obiekty statyczne i dynamiczne. Określono podstawowe parametry ziarnistości. Wprowadzono problem ich optymalnego wyboru.

Zagadnienie wyposażenia okrętów marynarki wojennej

Uniwersalny Statkowy System Automatycznej Identyfikacji (AIS) został wprowadzony na wyposażenie wybranych statków postanowieniem znowelizowanej w 2000 roku Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu SOLAS z 1974 roku. Podstawowym zadanie tego systemu jest automatyczne przesyłanie drogą radiową w relacji statek-statek i statek-brzeg-statek oraz zobrazowanie na odpowiednich wskaźnikach informacji dotyczącej statku oraz jego podróży.

Ograniczenie zmian nacisku kół pojazdu patrolowego ze sterowanymi tłumikami magnetoreologicznymi

Praca jest poświęcona opracowaniu algorytmu sterowania siłą tłumienia układu z tłumikiem magnetoreologicznym (MR). Przedstawiono metodę ograniczenia drgań przez zastosowanie sterowania tłumikiem MR. Podczas badań symulacyjnych opracowano model pojazdu w programie DADS. Jako kryterium doboru sił tłumienia przyjęto wskaźnik charakteryzujący zmiany nacisków kół. Wyniki badań wykazały, że możliwe jest ograniczenie drgań wojskowego pojazdu patrolowego Honker.
Subskrybuj to źródło RSS