Zaloguj się

WIEDZA

Wybrane problemy efektywnego rozmieszczania towarów w magazynach

Sposób rozmieszczenia towarów w magazynach ma wpływ na przebieg i szybkość realizowanych procesów magazynowych, szczególnie w fazie składowania i kompletowania. Kryteriami uwzględnianymi przy rozmieszczaniu towarów w magazynie są: wymagane warunki przechowywania, typ jednostki ładunkowej w składowaniu, technologia składowania, metoda przypisywania miejsc składowania oraz parametry obrotu grup asortymentowych. Osoby odpowiedzialne za wybór i stosowanie kryteriów rozmieszczania towarów najczęściej pomijają ostatnie z wymienionych kryteriów. Jest kilka powodów takiej sytuacji. Większość użytkowanych w magazynach systemów informatycznych klasy WMS nie umożliwia wykonania analizy Pareto według kryterium liczby lub częstości pobrań. Osoby zarządzające magazynem nie mają dostępu do danych źródłowych pozwalających wykonać taką analizę lub dostęp do tych danych jest bardzo utrudniony. Mimo znacznego zróżnicowania istniejących magazynów podejście do zagadnienia rozmieszczania towarów może być w każdym magazynie podobne, a potrzebna wiedza osób zarządzających procesami powinna być taka sama.

Doskonalenie struktury łańcucha dostaw z wykorzystaniem koncepcji lean

„Szczupłe” łańcuchy dostaw to koncepcja kształtowania sprawnych i efektywnych łańcuchów dostaw, która odnosi się do relacji międzyorganizacyjnych oraz kształtowania procesów w każdym z ogniw. Koncepcja lean, która leży u podstaw kształtowania szczupłych łańcuchów dostaw prowadzić ma w efekcie do takiej struktury łańcucha, która wpłynie na zacieśnia relacji między ogniwami łańcucha i podporządkowuje wszystkich dostarczaniu wartości ostatecznemu klientowi.

Wpływ układu strefy komisjonowania na długość drogi kompletowania

Streszczenie: W artykule przedstawiono pewne podejście do wyznaczania najkrótszej drogi pokonywanej podczas realizacji zlecenia kompletacyjnego. Dokonano analizy wpływu sposobu ukształtowania jednoblokowego układu strefy komisjonowania na długość drogi realizacji czynności kompletacyjnych. Na uwagę zasługuje weryfikacja, zaproponowanego podejścia, na danych rzeczywistych. Analizie poddano komisjonowanie ręczne, jednowymiarowe, podczas którego pracownik magazynu porusza się wg metody „S-shape”. Otrzymane wyniki wskazują na zależności zachodzące między liczbą korytarzy roboczych i ich długością a odległością pokonywaną podczas realizacji zlecenia kompletacyjnego w strefie komisjonowania.

Analiza porównawcza oprogramowania wspomagającego oceny ryzyka zagrożeń na stanowiskach pracy

Zaprezentowano sposoby dokonywania takich ocen. Pierwszy - tradycyjny sposób opracowania raportu oceny ryzyka na stanowiskach pracy - jest wynikiem postępowania według algorytmu składającego się z kilkunastu kroków. Drugi sposób najczęściej jest wynikiem zastosowania specjalistycznego oprogramowania komputerowego. Na polskim rynku oprogramowania do realizacji ocen ryzyka zagrożeń na stanowiskach pracy dostępnych jest kilka aplikacji. Przedstawiono listę i charakterystykę kilku z nich. Opisano metodykę oceny przydatności oprogramowania wspomagającego ocenę ryzyka zagrożeń. Wykorzystując tę metodykę, przeprowadzono analizy porównawcze. Zaprezentowano wyniki tej analizy, a na ich podstawie wskazano oprogramowanie najbardziej przydatne.

Koncepcja modelu oceny systemu transportowo-magazynowego

W referacie omówiono model pozwalający na etapie projektowania systemów logistycznych transportowo-magazynowych ocenić efektywność jego działania z uwzględnieniem bilansu egzergetycznego bądź w przypadku rewitalizacji ocenić dobór elementów systemu oraz zaproponować zmiany infrastrukturalne/organizacyjne w kierunku podniesienia sprawności systemu transportowo-magazynowego. Model bazuje na analizie bilansu energii dostarczonej do systemu. Zakłada się, że system transportowo-magazynowy jest czarną skrzynką, do której dostarcza się określoną energię (w różnych postaciach), a na wyjściu otrzymuje się pracę użytkową oraz straty energii związane np. z niewykorzystaniem sprzętu, stratami ciepła itp.. Posługując się modelem można ocenić jaka cześć energii dostarczonej do systemu tracona jest bezpowrotnie, a którą można wykorzystać, co daje możliwość lepszego doboru sprzętu, technologii, efektywniejszej organizacji zarządzania systemem.

O zastosowaniu elementów kohezyjnych w analizie elementów konstrukcji murowych

W artykule prezentowane są rozwiązania wybranych zadań brzegowych dotyczących konstrukcji murowych przy uwzględnieniu sprężysto-kruchych właściwości interfejsu jaki stanowi zaprawa w murze. Materiał cegły jest modelowany jako sprężysty. Rozwiązano zadania na komórkach elementarnych muru oraz zagadnienie brzegowe zginania części muru. Do rozwiązania wszystkich zagadnień stosowany jest program ABAQUS ze sformułowaniem interfejsu przez elementy kohezyjne. Zakłada się warunki stanu granicznego jako kwadratowe funkcje składowych wektora naprężenia albo wektora odkształcenia w interfejsie. Po przekroczeniu stanu granicznego przyjęto możliwość degradacji właściwości sprężystych interfejsu w sformułowaniu przemieszczeniowym uwzględniając liniowe równanie ewolucji.

Filtry prądów doziemnych w napędach z falownikami napięciowymi zasilanymi z sieci nieuziemionych

LC, ograniczających wysokoczęstotliwościowe prądy doziemne płynące przez pojemności pasożytnicze kabli silnikowych i silników. W badaniach oceniających efektywność filtracji prądów doziemnych uwzględniono takie kryteria jak: napięcie względem ziemi punktu neutralnego uzwojeń stojana silnika, oraz napięcie fazowe zasilania przemiennika częstotliwości.

Przedstawiono propozycję modernizacji układu zasilania powietrzem silnika

UTD-20, polegającą na zastąpieniu multicyklonu zespołem dwustopniowym, składającym się z odpylacza promieniowego i filtru przegrodowego (papierowego). Zaprezentowano opracowaną konstrukcję systemu filtracji oraz wybrane wyniki jego badań na stanowisku przepływowym. Omówiono wyniki porównawczych badań eksperymentalnych silnika z filtrem standardowym oraz silnika z drugim stopniem filtracji powietrza wlotowego (filtrem przegrodowym).

Analiza intensywności użytkowania pojazdów w firmie transportowej

Streszczenie Intensywność użytkowania pojazdu jest jednym z najważniejszych parametrów jego eksploatacji. Jej miarą jest liczba kilometrów przejechanych przez samochód podczas określonego czasu (dnia, miesiąca czy roku). Od wartości intensywności użytkowania zależą: okres użytkowania danego pojazdu, wartość kosztów oraz uzyskiwany zysk z usługi transportowej, długość czasu pracy kierowcy, a także inne parametry eksploatacji samochodu. Dlatego też analiza danych związanych z intensywnością użytkowania samochodu jest pomocna przy ocenie danego systemu transportu. W referacie przedstawiono i omówiono wyniki analiz statystycznych przeprowadzonych dla pozyskanych w trakcie badań danych związanych z intensywności użytkowania pojazdów dostawczych Poczty Polskiej w Lublinie.
Subskrybuj to źródło RSS