Zaloguj się

WIEDZA

Źródła finansowania rozwoju infrastruktury transportu wodnego śródlądowego w Polsce

Rozwój infrastruktury transportu w gospodarce narodowej to proces bardzo złożony, ale niezwykle ważny z punktu widzenia gospodarki narodowej. Rozwój transportu zbliża do siebie rynki, umożliwia zwiększenie produkcji, a więc poprzedza wzrost gospodarczy. Dobrze rozwinięta infrastruktura transportowa jest motorem do powstawiania nowych przedsiębiorstw oraz zakładów przemysłowych. Jest więc czynnikiem determinującym wzrost gospodarczy.

Złożoność półgrupy charakterystycznej iloczynu prostego automatów asynchronicznych silnie spójnych ustalonych analogów rozszerzeń związanych z izomorfizmami

Półgrupa charakterystyczna automatu ingeruje w algorytm obliczeniowy uogólnionych homomorfizmów automatów, zatem wyznaczenie złożoności półgrupy charakterystycznej pozwala na oszacowanie złożoności obliczeniowej uogólnionych homomorfizmów dla innych klas automatów. W zakresie modelu matematycznego koncepcja ustalonego analogu rozszerzenia automatu A związanego z izomorfizmami g, g,..., gq-1, gdzie q stopień rozszerzenia, przy odpowiednich założeniach symuluje automat zmienny w czasie. Automat zmienny w czasie jest adekwatnym modelem matematycznym dla wielu procesów technicznych i obliczeniowych czasu rzeczywistego. Automaty te symulują pracę kilku automatów za pomocą jednego automatu zmiennego w czasie. Iloczyn prosty automatów można uważać za realizację - odpowiednio równoległych obliczeń .

Analiza wymagań jakościowych dla usług przesyłania danych w systemie rsmad

Streszczenie: W referacie przedstawiono analizę wymagań jakościowych (określonych poprzez atrybuty QoS) dla usług transmisji danych obrazowych z wykorzystaniem Radiowego Systemu Monitorowania i Akwizycji Danych z Urządzeń Fotoradarowych (w skrócie RSMAD). Ponadto przedstawiono wyniki badań symulacyjnych przeprowadzonych w celu określenia przydatności różnych systemów radiokomunikacyjnych do transmisji danych w tym systemie z wymaganą jakością.

Monitoring warunków transportu łatwo psujących

Transport żywności szybko psującej się musi przebiegać w temperaturach obniżonych, optymalnych dla określonego produktu, ustalonych doświadczalnie [1, 2]. Jednak w rzeczywistości może wystąpić różnica temperatur między nastawą agregatu (wartość wymagana), a wskazaniami rejestratora. Jest to najczęściej rozbieżność między dwoma czujnikami rejestratora. W pracy przedstawiono wyniki z wykonanych badań w zakresie wpływu miejsca rozmieszczenia czujników temperatury na wartości rejestrowanej temperatury. Zaproponowano optymalne miejsca zamontowania czujników temperatury monitorujących warunki transportu produktów żywnościowych łatwo psujących się.

Rozważania nad równością stron umowy w zamówieniach publicznych

Ostatnie nowelizacje Pzp z grudnia 2009 i stycznia 2010 roku 2 inspirują do poszukiwania odpowiedzi na pytanie o zasadność takich zmian, które wprost prowadzą do niebezpiecznych zjawisk w finansach publicznych, stymulowanych przez niewłaściwie rozumianą uprzywilejowaną pozycję zamawiającego w zamówieniach publicznych. Niniejsze rozważania mają na celu wskazanie na te elementy Pzp, które w opinii autora są wątpliwe w kontekście równości stron umowy jaką jest zamówienie publiczne. Dodatkowo prezentowane stanowisko jest nie tylko wynikiem analizy treści Pzp, dostępnej literatury przedmiotu ale również opinii wyrażanych przez wykonawców, którzy uczestniczą w różnych szkoleniach prowadzonych przez autora.

śledzenie odporne trajektorii ruchu statku

W artykule przedstawiono problematykę sterowania odpornego, oraz sterowania ruchem statku po zadanej trajektorii za pomocą regulatora odpornego. Artykuł zawiera wyniki badań symulacyjnych doboru regulatora odpornego za pomocą algorytmów ewolucyjnych oraz śledzenia trajektorii dla kontenerowca o nośności 23 000 ton.

Modelowanie lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów na przykładzie polski

W artykule przedstawiono zagadnienia modelowania sieci recyklingu pojazdów samochodowych. Funkcjonowaniem sieci recyklingu zainteresowane są różne podmioty od administracji państwowej, przez przedsiębiorstwa uczestniczące w sieci, producentów samochodów po właścicieli pojazdów. Interesy tych grup należy uwzględnić przy podejmowaniu decyzji dotyczących organizacji sieci. W artykule przedstawiono dwukryterialny model lokalizacji podmiotów sieci uwzględniający preferencje właścicieli pojazdów i uczestników sieci.

Instruktorów w ośrodkach szkolenia kierowców

W referacie omówiono proces dobrowolnej certyfikacji instruktorów w ośrodkach szkolenia kierowców, prowadzonej przez jednostkę certyfikująca osoby, a posiadającą akredytacje Polskiego Centrum Akredytacji (PCA). Certyfikacja prowadzona jest w oparciu o normę PN-EN ISO/IEC 17024:2004„Ocena zgodności - Ogólne wymagania dotyczące jednostek certyfikujących osoby”. W referacie przedstawiono proces szkolenia, w tym jego program oraz przebieg egzaminowania instruktorów. Omówiono specyfikę kształcenia dorosłych osób oraz wynikające z tego problemy. Oszacowano wpływ prowadzonej certyfikacji instruktorów na wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Zastosowania trójosiowych akcelerometrów w układach telematyki pojazdów jednośladowych

Artykuł prezentuje trójosiowe akcelerometry i ich szerokie zastosowanie we współczesnych technikach: czujniki, telekomunikacja, urządzenia wskaźnikowe, pojazdy, itp. Główną uwagę zwraca jednak na możliwości ich wykorzystania w układach telematyki pojazdów jednośladowych. Ich użytkownicy mają znacznie większy udział w wypadkach śmiertelnych niż użytkownicy pojazdów wielośladowych, a wzrost liczby tego typu wypadków obserwujemy w ostatnich latach. Jednocześnie popularność jednośladów stale rośnie. Artykuł prezentuje jeden ze sposobów na zwiększenie ich bezpieczeństwa w ruchu drogowym poprzez wykorzystanie układów akcelerometrów.

Analiza i ocena korzyści społecznych działalności terminali kontenerowych

Problem oceny społecznych korzyści budowy i rozbudowy portowych terminali intermodalnych jest o tyle trudny, gdyż wynika z braku wytycznych dotyczących metodologii przeprowadzania takowej oceny. Do tej pory opublikowane zostały cztery opracowania pomocnie w określeniu korzyści społecznych. Są to tzw. Niebieskie Księgi dotyczące: transportu lotniczego, infrastruktury drogowej, sektora kolejowego i sektora transportu publicznego. śaden z powyższych dokumentów nie odnosi się do aspektów transportu morskiego i nie określa metody oceny korzyści społecznych wynikających z realizacji zadań inwestycyjnych np. w portowe terminale intermodalne: promowe, ro-ro czy kontenerowe.
Subskrybuj to źródło RSS