Zaloguj się

WIEDZA

Wpływ sterowania sprzęgiem hydrostatycznym na możliwości trakcyjne pojazdu wysokiej mobilności

W referacie przedstawiono koncepcje dwuczłonowej bezzałogowej platformy lądowej (BPL) wysokiej mobilności wyposażony w hydrostatycznie sterowany sprzęg. Sprzęg ten jest odpowiedzialny za realizację procesu skrętu oraz poprawę stateczności pojazdu podczas pokonywania przeszkód terenowych i pracy zainstalowanymi na nim osprzętami. Główną ideą przy opracowaniu tego zespołu było zapewnienie uzyskania przez BPL wysokiej zdolności pokonywania przeszkód terenowych i dużej zwrotności. W referacie zwrócono uwagę na problem mobilności w aspekcie pokonywania przeszkód pionowych.

Development of the iho universal hydrographic data model

AS PART OF THE DEVELOPMENT OF E-NAVIGATION STRATEGY e-Navigation is the future, digital concept for the maritime sector, being developed under the auspices of the United Nations International Maritime Organization (IMO) to bring about increased safety and security in commercial shipping through better organisation of data on ships and onshore, and better data exchange and communication between the two. The International Hydrographic Organization (IHO) is involved in the development of the e-Navigation concept to ensure that any underpinning hydrographic standards, products or services are in place from the beginning.

Niskie poziomy wody w ujściowym odcinku Odry

Uwarunkowania hydrologiczne rzeki mają bezpośredni wpływ na możliwości prowadzenia żeglugi śródlądowej i uprawiania sportów wodnych. Dla żeglugi śródlądowej oprócz charakterystyki hydrologicznej rzeki i stosunków batymetrycznych ważna jest znajomość ekstremalnych poziomów wód, w tym poziomów minimalnych, które mogą wystąpić z określonym prawdopodobieństwem.

Ocena narażenia pilota samolotu turystycznego na drgania i hałas

Na podstawie pomiaru drgań i hałasu wykonanego w kabinie samolotu Cessna 152, dokonano oceny narażenia pilota na powyższe procesy w warunkach lotu samolotu. W pracy dokonano analizy zmian parametrów ilościowych definiujących stopień i zakres narażenia pilota na powyższe oddziaływanie od strony procesów resztkowych wraz z zaznaczeniem profilu użytkowania samolotu Cessna 152. Ponadto przedstawiono skutki narażenia człowieka na hałas i drgania w środowisku pracy oraz metody zwalczania i ochrony przed rozważanymi czynnikami.

Wpływ pasażerskiego ruchu promowego na rozwój miasta na przykładzie linii promowej Gdynia-Karlskrona

Wprowadzenie Żegluga promowa jest jednym z rodzajów żeglugi regularnej. Jej specyfiką jest jednoczesny przewóz pasażerów i ładunków tworzących jeden rynek. Łączny transport dwóch różnych segmentów wymaga zastosowania wyspecjalizowanych statków - promów. W związku z powyższym na jednostkach promowych wyodrębniona jest część pasażerska oraz część towarowa dla pojazdów.

Budowa przewagi konkurencyjnej na rynku it

W artykule omówione zostały źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem branży IT. Autorka wskazała istotne determinanty, które w bezpośredni sposób wpływają na budowanie przewagi konkurencyjnej. Szczególną uwagę skupiono na: atrakcyjności oferowanych produktów i usług, logistycznej obsłudze klienta oraz współpracy firm w sieci logistycznej.

Określenie możliwości diagnozowania luzu w zawieszeniu przy zastosowaniu testera zbieżności

W artykule podjęto problematykę diagnozowania układu zawieszenia na podstawie wyników badań uzyskanych na stanowisku zwanym testerem zbieżności. Jest to stanowisko powszechnie stosowane na stacjach kontroli pojazdów. Do badań wykorzystano trzy rozwiązania zawieszenia przedniego, na których to symulowano występowanie luzu w poszczególnych węzłach. Określono, które z symulowanych usterek można jednoznacznie określić na tym stanowisku a których nie.

Metoda wykorzystania uml do opisu dynamiki systemu wspomagania eksploatacji złożonych obiektów technicznych

W pracy podjęto próbę zastosowania metod modelowania za pomocą języka UML do projektowania komputerowego systemu eksploatacji obiektów złożonych. W szczególności położono nacisk na opis dynamiki systemu rozumianej jako zmienność zachowań w wyniku interakcji z otoczeniem. Jako przykład aplikacyjny wybrano system wspomagania eksploatacji kolejowych pojazdów trakcyjnych.

Rola i funkcjonalność wbudowanych środowisk operacyjnych w systemach wizyjnych

Popularność wbudowanych systemów operacyjnych jest wyznacznikiem postępu technologicznego i znakiem współczesnych czasów. Systemy wbudowane umożliwiają implementację cech inteligencji (ang. smart feature) zarówno do urządzeń specjalizowanych jak i codziennego użytku. Główną cechę urządzeń inteligentnych stanowi autonomiczność w wykonywaniu powierzonych działań. Wypowiedź koncentruje uwagę na roli i funkcjonalności wbudowanych systemów operacyjnych (ang. embedded) dla procesów nadzorowania wizyjnego. W artykule przedstawiono i porównano systemy wbudowane skompilowane na bazie rodziny systemów Windows oraz Unix. Porównanie systemów wbudowanych zostało przeprowadzone na podstawie otrzymanych funkcjonalności systemu wizyjnego z zastosowaniem inteligentnej kamery.
Subskrybuj to źródło RSS