Zaloguj się

WIEDZA

Wykorzystanie algorytmu ewolucyjnego w zadaniu ustalenia dyskretnych wartości parametrów modelu cyklu roboczego silnika

W pracy przedstawiono przykład zastosowania algorytmu genetycznego do ustalenia dyskretnych wartości parametrów modelu cyklu roboczego silnika o zapłonie samoczynnym. Jako model cyklu roboczego przyjęto empiryczno-teoretyczny model zerowymiarowy. Podstawą wyznaczenia wartości parametrów modelu są zarejestrowane doświadczalnie przebiegi ciśnień. Zadanie sformułowano jako zadanie minimalizacji różnicy pomiędzy obliczanymi a rejestrowanymi doświadczalnie wartościami ciśnienia. W pracy omówiono poszczególne etapy postępowania i przedstawiono wyniki jego zastosowania dla wybranych punktów pracy silnika.

Wyznaczanie programów przejść międzyfazowych przy wykorzystaniu różnych funkcji celu

Streszczenie: Artykuł opisuje zasady tworzenia programów przejść międzyfazowych dla adaptacyjnych algorytmów sterowania ruchem. W artykule scharakteryzowano wymagania formalne, które muszą spełniać programy przejść międzyfazowych. Wymagania te stanowią punkt wyjścia do zapisu formalnego programów oraz określenia ograniczeń nałożonych na funkcję sterowania. Uzasadniono również potrzebę stosowania różnych metod wyznaczania przejść w zależności od rodzaju sterowania i przyjętych zasad sterowania. Opisano następujące metody tworzenia przejść międzyfazowych: maksymalizacja czasów międzyzielonych, realizacja równego startu grup sygnałowych, minimalizacja długości przejścia międzyfazowego oraz metodę opartą na minimalizacji czasów międzyzielonych pomiędzy grupami miarodajnymi. W artykule przedstawiono również ocenę i możliwości zastosowania poszczególnych metod, a także przykłady rozwiązań stosowanych w praktyce projektowania programów sygnalizacji.

Efektywne wykrywanie uszkodzeń psf oparte o zmianę adresacji w iteracyjnym procesie testowania pamięci ram

Artykuł przedstawia propozycję zastosowania testów typu March do efektywnego wykrywania uszkodzeń złożonych (uszkodzeń wiążących zależnością wiele komórek pamięci) występujących w pamięci RAM. Proponowana idea pozostawia niezmienione wartości w testowanym układzie po zakończeniu sesji testowej. Może zatem być używana do cyklicznego testowania pamięci podczas normalnej pracy urządzeń elektronicznych zawierających pamięć RAM. Przedstawiana technika pozwala z bardzo wysokim prawdopodobieństwem wykryć wszystkie istniejące w pamięci uszkodzenia złożone. Zastosowanie w proponowanej idei testów typu March gwarantuje również wykrycie wszystkich uszkodzeń prostych znajdujących się w pamięci.

Znaczenie promocji w dystrybucji produktów rolno - spożywczych

Wsi ma znaczenie szczególne. Działania promocyjno-informacyjne resortu rolnictwa mają istotny wpływ na rozwój gospodarki żywnościowej w Polsce, wpływają na poszerzenie wiedzy konsumentów o polskich produktach, których smak, jakość są cenione na świecie. Wykorzystywane narzędzia promocji służą dotarciu do najliczniejszych grup odbiorców produktów żywnościowych.

Logistyka konurbacji portowo-miejskich

Zarządzanie miastem portowym wymaga specyficznego podejścia logistycznego. Rozwiązaniem tych problemów może być logistyka portowo-miejska. Niestety współcześnie logistyka miejska nie dopracowała się w tym zakresie rozwiązań teoretycznych. Artykuł niniejszy jest próbą stworzenia fundamentalnej podstawy pojęciowej w tym zakresie, określenia charakterystycznych i specyficznych aspektów w zakresie logistyki portowo-miejskiej.

Usage of mems sensors for the speed control of the industrial transport vehicle

It is possible to increase the productivity using the machines with their own intelligence. The drive characteristic of the autonomous industrial vehicle could be optimized by the modern MEMS sensors. During the drive are recorded and processed data from the build-in sensors through microprocessor. The drive characteristic is improved to obtain the optimal speed, safety and reliability according the recorded data.

Ocena ryzyka zajścia zdarzeń niepożądanych wynikającego z naruszeń przepisów o adr

W Polsce rocznie środkami transportu samochodowego jest przewożone około 100 mln ton materiałów niebezpiecznych. Najczęściej wykorzystywane środki transportu samochodowego to cysterny, którymi przewożone jest prawie 90% wszystkich materiałów niebezpiecznych, w tym paliwa płynne stanowią około 70% materiałów niebezpiecznych przewożonych za pomocą cystern, kwasy i wodorotlenki (10%) oraz gazy skroplone: propan butan, chlor, amoniak (9%). Zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa realizowanych przewozów jest kryterium nadrzędnym działania tego typu systemów, dlatego w pracy podjęto próbę identyfikacji zagrożeń związanych z transportem drogowym materiałów niebezpiecznych.
Subskrybuj to źródło RSS