Zaloguj się

WIEDZA

Przewoźnicy lotniczy

W ciągu ostatnich kilku lat przedsiębiorstwa funkcjonujące na rynku usług transportu lotniczego zaczęły rozumieć, jak wielkie znaczenie ma segmentacja rynku. Doskonale przecież wiadomo, że prawidłowo przeprowadzony podział rynku i w następstwie dopasowana oferta usług lotniczych prowadzi przede wszystkim do usatysfakcjonowania klientów, a dla przedsiębiorstwa oferującego usługę lotniczą zapewnia określony poziom dochodów. Coraz powszechniej jest też akceptowanie twierdzenie o istnieniu zależności między segmentacja rynku a rentownością usługi.

Szacowanie oporów skrętu burtowego wieloosiowych platform kołowych

W referacie przedstawiono problematykę szacowania oporów skrętu burtowego dla wieloosiowych platform kołowych. Z uwagi na brak w dostępnej literaturze odpowiednich modeli obliczeniowych, zaproponowane zostały metody modyfikacji zależności stosowanych w przypadku pojazdów gąsienicowych. Przedstawiono również na konkretnym przykładzie obliczeniowym różnice, jakie dają poszczególne sposoby podejścia do tej problematyki.

Markowski model eksploatacji statków powietrznych

Wskazano możliwe sposoby rozwiązań zagadnienia dla zaproponowanego modelu eksploatacji statków powietrznych. Wskazano możliwe metody wyznaczania podstawowych charakterystyk związanych z eksploatacją i niezawodnością statków powietrznych z wykorzystaniem metody Markowskiej oraz Semi-Markowskiej.

Międzynarodowa współpraca przy wdrażaniu usług RIS w europie na przykładzie projektu

Transport śródlądowy to skomplikowany system wzajemnych połączeń między wieloma podmiotami łańcucha transportowego z licznymi parametrami, które muszą być uwzględnione. Nowoczesne zarządzenie logistyczne transportem wymaga intensywnej wymiany informacji pomiędzy wieloma partnerami i operatorami w łańcuchu logistycznym. Wykorzystanie najnowszych technologii zarówno przesyłu danych jak i zarządzania flotą czy infrastrukturą umożliwiają efektywniejsze gospodarowanie zasobami i poprawiają intermodalność transportu.

Masy nieresorowane - analiza mas elementów konstrukcyjnych zawieszeń samochodów osobowych

W artykule przedstawiono wyniki pomiarów mas elementów zawieszeń 3 grup samochodów osobowych w celu określenia ogólnej masy nieresorowanej zawieszeń w tych grupach pojazdów i porównanie jej z możliwościami oszacowania tych mas przy wykorzystaniu zależności statystycznych przedstawionych w literaturze, dotyczących starszych konstrukcji samochodów osobowych. Przedstawiono również na podstawie przeprowadzonych badań procentowy udział w całkowitej masie nieresorowanej masy poszczególnych elementów.

Rola terminali kontenerowych w kształtowaniu bezpieczeństwa przepływu ładunków skonteneryzowanych

Artykuł przedstawia ogólną charakterystykę obrotu ładunkami skonteneryzowanymi oraz jednego z głównych uczestników jakim jest terminal kontenerowy. Ponadto dokonano podziału portów morskich ze względu na znaczenie w obrocie ładunków skonteneryzowanych. Artykuł ukazuje również główne zagrożenia jakie mogą dotknąć wszystkich uczestników konteneryzacji oraz inicjatywy podejmowane na szczeblu międzynarodowym i krajowym w ramach kształtowania bezpieczeństwa transportu morskiego. W końcowej części przedstawiono rolę jaką odegrać powinien terminal kontenerowy oraz działania podejmowane przez te organizację na rzecz całej społeczności morskiej zaangażowanej w obrót ładunkami skonteneryzowanymi.

Zintegrowane zarządzanie jakością w przemyśle metalurgicznym

Pojęcie jakości - po raz pierwszy pojawiające się w rozważaniach Platona, Cycerona czy Arystotelesa - znalazło wykorzystanie w wielu dziedzinach ludzkiej działalności, począwszy od jakości produktów materialnych, usług, procesów związanych z przetwarzaniem, wymianą, zarządzaniem, a ogólnie biorąc z życiem . Współcześnie w literaturze przedmiotu prezentowane są definicje jakości (Joseph M. Juran, W.

Wybrane problemy zastosowania metod statystycznych w analizie popytu w przedsiębiorstwie

Zagadnienia związane z popytem są szczególnie istotne w planowaniu logistycznym. Biorąc pod uwagę fakt, że podstawowym celem logistyki jest zaspokojenie popytu na rynku przy możliwie najniższych kosztach, znajomość popytu jest niezbędna do jego realizacji. Znajomość popytu rynkowego determinuje prawidłowe planowanie potrzeb materiałowych oraz zmniejsza niepewność w zarządzaniu logistycznym. Analiza popytu jest w związku z tym zagadnieniem często poruszanym w literaturze przedmiotu. Niestety nie da się jej przeprowadzić bez znajomości metod statystycznych. Celem artykułu jest przedstawienie możliwości zastosowania metod statystycznych, a przede wszystkim wnioskowania statystycznego oraz funkcji regresji w celu uniknięcia błędów w analizie popytu. Uwagę zwrócono przede wszystkim na nieparametryczne testy istotności, w tym testy zgodności, które umożliwiają badanie rozkładu empirycznego popytu z rozkładem teoretycznym oraz analizę funkcji regresji, a w szczególności występowanie w szeregach czasowych obserwacji nietypowych i wpływowych oraz tzw. regresję pozorną, czyli pozorną zależność między zmiennymi, podczas gdy nie da się określić związku przyczynowo-skutkowego między nimi. W artykule pokazano nie tylko konsekwencje wynikające ze źle zastosowanych narzędzi, ale wskazano również na możliwości ich uniknięcia.

Porównanie wyników modelowania ruchu potoku pojazdów według modeli mikro i makroskopowych

W pracy przedstawiono podstawowe zagadnienia związane z modelowaniem ruchu potoku pojazdów z wykorzystaniem modeli mikro i makroskopowych. Oba rodzaje modeli odróżnia od siebie sposób uwzględnienia pojazdów w potoku oraz opis ich ruchu. Modele mikroskopowe wymagają modelowania dynamiki ruchu pojedynczych pojazdów oraz interakcji zachodzących pomiędzy sąsiadującymi pojazdami . Natomiast w modelach makroskopowych, pojazdy traktowane są jako strumień, którego zmiany opisywane są poprzez natężenie, gęstość oraz prędkość.
Subskrybuj to źródło RSS