Zaloguj się

WIEDZA

Założenia i podstawy symulacyjne systemu monitorowania stanu technicznego toru tramwajowego

Streszczenie: Artykuł przedstawia założenia i podstawy symulacyjne systemu monitorowania stanu technicznego toru tramwajowego. Omówiono główne cele i metodykę prowadzenia badań symulacyjnych. Zamieszczono przykładowe charakterystyki drganiowe uzyskane na podstawie symulacji komputerowej, które są podstawą do określenia założeń dla systemu monitorowania stanu technicznego toru tramwajowego.

Zarządzanie logistyką w sytuacjach kryzysowych

Artykuł poświęcony jest logistyce w sytuacjach kryzysowych. Stanowi ona nowy obszar dociekań, jako że różni się od tej, z którą mamy do czynienia w warunkach stabilnych i normalnych oraz przewidywalnych z większym lub mniejszym prawdopodobieństwem. Przedstawione są zadania logistyczne realizowane w ramach sytuacji kryzysowych oraz specyficzne uwarunkowania realizacji funkcji zarządzania we wszystkich fazach kryzysu. Opisane są podstawy tworzenia zintegrowanych systemów logistycznych w bezpieczeństwie.

Zastosowanie sieci bayesowskiej w ocenie zagrożeń podczas manewrów złożonych statku

W artykule przedstawiono sieć bayesowską, zbudowaną w oparciu o badania modelowe, symulacyjne oraz opinie ekspertów, w odniesieniu do zagrożeń występujących w czasie wykonywania przez statek sekwencji manewrów złożonych. Zaproponowana sieć umożliwia ocenę wpływu poszczególnych zagrożeń na dowolnym etapie wykonywanej sekwencji manewrów. Jako przykład przyjęto zawinięcie promu do portu Gdynia.

Wpływ giełd transportowych na sektor tsl

Transport, spedycja, logistyka integrują światowy handel. Odpowiadają za usprawnienie cyklu życia produktu od momentu powstania do ostatecznej utylizacji. Do sprawnego działania tego procesu służą w coraz większym stopniu giełdy transportowe. Pozwalają znaleźć najlepsze rozwiązanie służące przemieszczeniu własnego ładunku bądź zatrudnienie dla własnego taboru. Oferują też wiele innych udogodnień dla swoich kontrahentów.

Uwarunkowania przewozu ładunków pojazdami niestandardowymi w europie

Przewóz ładunków pojazdami dłuższymi i cięższymi od standardowych wiąże się z problemem konkurencji międzygałęziowej w transporcie. Stała tendencja do zwiększania dopuszczalnych parametrów i mas pojazdów przejawia również dzisiaj. Przewoźnicy drogowi wywierają presję, aby zezwolić na swobodne przemieszczanie sie pojazdów typu LHV i Megatriler na terenie Europy. Trwają testy, konsultacje i tworzone są liczne opracowania naukowe wspomagające procesy decyzyjne. Artykuł włącza sie w tą dyskusje formułując autorskie wnioski.

Symulacyjne badania dynamicznego oddziaływania koła z płaskim miejscem na szynę w środowisku universal mechanizm loco

W pracy przedstawiono model wagonu dwuosiowego, w którym na obręczy jednego z zestawów kołowych zamodelowano płaskie miejsce. Zbadano oddziaływanie dynamiczne tego zestawu na szynę w funkcji wielkości uszkodzenia, prędkości wagonu i jego masy dla dwóch przypadków sztywności toru. Symulację wykonano w środowisku UM LOCO. Na podstawie analizy badań, potwierdzono pełną zbieżność z badaniami doświadczalnymi w torze kolejowym.

Logistyczne aspekty zachowań konsumenckich - studium przypadku

Studium przypadku jest metodą, która została wielokrotnie sprawdzona. Szczególną użytecznością wykazuje się w nauczaniu prawa, medycyny, zarządzania ale także logistyki. W referacie zaprezentowano istotę metody studium przypadków (tj.: cele stosowania studium przypadku, umiejętności menedżerskie doskonalone przez tą metodę, rodzaje przypadków logistycznych) oraz przykład przypadku dotyczącego logistycznych aspektów zachowań konsumenckich.

Obsługa klienta jako zakres wiedzy i umiejętności absolwenta studiów licencjackich

Artykuł zawiera wyniki badań obrazujące treści kształcenia i ich strukturę adekwatną do potrzeb przygotowania zawodowego absolwentów studiów licencjackich kierunku logistyka. Ponadto przedstawiony został zbiór celów kształcenia, jakie powinny być osiągnięte w ramach wykładów i ćwiczeń. Tak określona warstwa dydaktyczna artykułu została osadzona w teorii problemu, wyselekcjonowanej ze względu na istotę obsługi klienta i logistycznej obsługi klienta oraz zakres treści kształcenia niezbędnych do realizacji na studiach pierwszego stopnia.

Manipulacje tachografu - analiza statystyczna

Od kilku lat nie montuje się w samochodach ciężarowych tachografów analogowych, które zastąpiono cyfrowymi. Wyniki kontroli ITD. Wskazywały jeszcze niedawno, że kierowcy pracujący dla różnych firm bądź z własnej inicjatywy, bądź przez inne osoby byli nakłaniani do pracy bez przerw. Pojawiające się zmęczenie prowadziło do różnych niekorzystnych zdarzeń drogowych. W referacie przeprowadzono analizę stanu w tym zakresie obecnie - posiadając wyniki kontroli ITD. Z okresu 4 lat. Często kontrolującymi są studenci Politechniki Wrocławskiej kierunku Transport, odbywający praktyki, pracy wykorzystano takie dane.

Określenie parametrów roboczych manipulatora robota wsparcia inżynieryjnego

Na stanowisku badawczym Katedry Budowy Maszyn dokonano pomiarów parametrów roboczych manipulatora zaprojektowanego dla zdalnie sterowanego robota wsparcia inżynieryjnego. Określono wartości najistotniejszych parametrów z punktu widzenia realizacji zadań w misjach EOD/IOD. Pomiary przeprowadzono w warunkach laboratoryjnych i poligonowych. Uzyskane wyniki potwierdziły słuszność założeń konstrukcyjnych i możliwości robocze robota wsparcia inżynieryjnego.
Subskrybuj to źródło RSS