Zaloguj się

WIEDZA

Possibility of using the digital tachograph system to control of raod transport

The paper presents main legal rules introducing the digital tachograh system main requirments which must be fulfilled by producers of digital tachographs in order to get the type approval, possibility of future requirements of digital tachograph, main functions of digital tachograph, characteristics of participant of digital tachograpfs system and their tools of the identification, acting and setting of authorize workshops in Poland and Europe Union, accessible methods of check and calibration of digital tachographs and their description, based on Commission

Metody szacowania prędkości przemieszczania się ludzi w modelach ewakuacji ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki ewakuacji ze statków pasażerskich

W artykule poruszone zostają problemy przemieszczania się ludzi po drogach ewakuacji w zależności od różnych czynników, ze szczególnym uwzględnieniem ewakuacji ze statków pasażerskich. Dokonany zostaje przegląd metod szacowania prędkości ludzi w komputerowych programach do modelowania ewakuacji. Omówione zostają wytyczne dotyczące obliczeń prędkości ruchu w dokumentach normatywnych IMO a także przytoczone są przykładowe formuły do kalkulacji tych prędkości.

Systemu produkcji przy pomocy sieci kolejkowych

W pracy zaprezentowano opracowany na bazie kolejek sieciowy model systemu produkcji jednej z małopolskich firm wytwarzających wanny z masażem, a także jego walidację oraz szereg badań symulacyjnych w oparciu o ten model dotyczących zwiększenia wielkości produkcji i wydajności systemu, optymalizacji parametrycznej modelu, dostosowania struktury systemu produkcji do wymaganej wielkości produkcji oraz wpływu usterek i absencji pracowników na wielkość produkcji.

Zakresie logistyki w przedsiębiorstwach sektora rolno-spożywczego

Celem artykułu jest przedstawienie zależności pomiędzy wielkością przedsiębiorstw a liczbą dostawców i odbiorców oraz liczbą produktów oferowanych w przedsiębiorstwach przetwórstwa rolno-spożywczego w aspekcie potrzebnych rozwiązań logistycznych. Badania przeprowadzono na próbie 428 przedsiębiorstw. Stwierdzono, że wielkość firmy, geograficzny obszar, na którym dokonywany jest zakup surowca znacznie różnicują potrzeby przedsiębiorstw w zakresie rozwiązań logistycznych. Ustalono, że małe firmy ze względu na niewielki obszar działalności i małą liczbę dostawców mogą funkcjonować bez wykorzystywania specjalnych rozwiązań logistycznych. W średnich i dużych przedsiębiorstwach zarówno duża liczba dostawców, szeroka oferta asortymentowa, jak i dostarczanie produktów odbiorcom wymagającym sterowania zapasami i transportem powodują, że sprawne zarządzanie fizycznym przepływem produktów i obsługą zamówień wymaga wykorzystania systemów informatycznych wspomagających zarządzanie w obszarze logistyki oraz wyodrębniania specjalnych komórek w strukturze przedsiębiorstw. Oferta wsparcia organizacyjnego logistyki dla małych przedsiębiorstw może bazować przede wszystkim na istniejących programach FK.

Logistyczne procesy sprzętu ratowniczego

Istnienie globalnych przemysłów opartych na osiągnięciach nauki i technologii oraz nieustanne skracanie cyklu życia wyrobów narzuca nieodzowność ciągłego wdrażania efektywnych innowacji technicznych, ekonomicznych i organizacyjnych oraz innowacji w metodach zarządzania. Dzisiejsze wyroby wykorzystywane przez człowieka nie można podzielić na takie, które są wykorzystywane tylko w przemyśle, gospodarstwie domowym, wojsku, działaniach ratowniczych czy tylko w medycynie. Te same komponenty znajdują zastosowania w różnych urządzeniach i maszynach, które są wykorzystywane w sytuacjach i działaniach całkowicie odmiennych.

Realizacja usług śledzenia i namierzania w

W myśl Dyrektywy 005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie, zwanej krótko Dyrektywą RIS, centrum RIS oznacza miejsce, w którym operatorzy zarządzają usługami. Wśród usług, którymi zarządza Centrum RIS istotne miejsce zajmują usługa informacji o ruchu statków (ang. Traffic Information), a także usługa zarządzania ruchem (ang.

Ekonomiczne aspekty zastosowania wybranych technologii montażu w budownictwie transportowym

W artykule przedstawiono ideę zastosowania zintegrowanych konstrukcji budowlanych w świetle współczesnych rozwiązań technologii wznoszenia obiektów budowlanych. Ze względu na ciągły postęp technologii robót w wielu przypadkach odchodzi się od idei konstrukcji zintegrowanych, w innych natomiast powraca się do rozwiązań konstrukcyjnych sprzed wielu lat. Zmiany, jakie zaszły w tym obszarze, są obiektem zainteresowań autora szczególnie w kontekście technologiczno - ekonomicznym i z możliwością szybkiego tempa prac np. podczas odbudowy infrastruktury transportowej.

Analiza struktury systemu logistycznego polski w aspekcie komodalności

Streszczenie: W referacie przedstawiono założenia do budowy modelu Systemu Logistycznego Polski (LSP). Wyróżniono elementy punktowe oraz liniowe modelu. Zastosowano formalizację matematyczną do opisu jego struktury. Przedstawiono założenia do budowy modelu LSP oraz założenia ogólne odwzorowania struktury LSP. Następnie zaprezentowano odwzorowanie elementów LSP i powiązań transportowych między nimi w formie analitycznej i graficznej.

Rozważania nad koncepcją klastra jako narzędzia poprawy sprawności procesu logistycznego

Sprawność procesu logistycznego należy rozpatrywać tak, jak sprawność każdego innego działania czyli poprzez pryzmat skuteczności i efektywności. Z prakseologicznego punktu widzenia działania sprawne, to działanie skuteczne i efektywne, przy czym nie każde działanie skuteczne jest efektywnym, ale każde efektywne jest skutecznym. Zatem, poruszając problematykę sprawności w logistyce, w układzie klastra, należałoby zastanawiać się nad problemem osiągania celu działania (skuteczność) i relacji wyników do nakładów (efektywność). Celem artykułu jest wskazanie możliwości wykorzystania w logistyce koncepcji klastra dla podniesienia sprawności działania logistycznego.

Nowa generacja floty w systemie transportu łamanego na odrzańskiej drodze wodnej

W niniejszym artykule przedstawiono koncepcję nowej generacji floty dostosowanej do obecnych i przewidywanych w przyszłości warunków nawigacyjnych na ODW. Podane zostały wymiary główne barek pchanych, motorowych i pchacza trasowego. W przypadku pchacza określono podstawowe parametry układu napędowego. Nowa flota może współistnieć z obecnie eksploatowaną. Podane zostały koszty transportu z wykorzystaniem nowej floty. Koszty te porównano z kosztami floty obecnie eksploatowanej. Analiza została przeprowadzona dla relacji porty Gliwice/Kędzierzyn Koźle - elektrownia Opole i elektrociepłownia Wrocław.

Subskrybuj to źródło RSS