Zaloguj się

WIEDZA

Oversize cargo in sea transport in south baltic region

The non-standard cargo (oversize) creates non-standard problems. The oversize transport contains the transportation of different turbines, reactors, and other construction structures with non-standard parameters (dimensions, weight, and also available cargo space on the transport craft, permissible pressure and stress on the loading deck). Oversize transportation is a important part of industry, energy, infrastructure development. This transportation has big impact to economical development in every country but it is still very differently organized in separate countries. In South Baltic Region (SBR), the development of common oversize transportation strategy could increase develop the links to common transport infrastructure. The paper presents same problems of sea transport of oversize cargo.

Problemy zabezpieczenia logistycznego eksploatacji okrętowych tłokowych silników spalinowych w mw rp

W referacie przedstawiono problemy zabezpieczenia logistycznego eksploatacji okrętowych tłokowych silników spalinowych w MW RP w ostatnich latach. Omówione zostały zagadnienia związane z wdrażaniem do eksploatacji silników nowych typów jednostek pływających pozyskanych w ostatnich latach z Norwegii i USA oraz budowanych w polskich stoczniach. Problemy związane z utrzymaniem stanu technicznego silników wyprodukowanych w fabrykach w Rosji i w Polsce, które w ostatnim czasie zniknęły z rynku. Omówione zostały nowe strategie eksploatacji silników spalinowych we flotach handlowych i w marynarkach wojennych oraz możliwość ich implementacji do polskich warunków.

Analiza zużycia węzłów tarcia sprężarek chłodniczych pracujących w mieszaninie oleju i ciekłego czynnika chłodniczego

W pracy przedstawiono wyniki badania zużycia węzłów tarcia rzeczywistej sprężarki chłodniczej pracującej w mieszaninie oleju i ciekłego czynnika chłodniczego. Badania wykonano na stanowisku badawczym składającym się z rzeczywistych elementów chłodniczych. Na urządzeniu tym można symulować niekorzystne prace sprężarki, miedzy innymi „zalewanie” sprężarki ciekłym czynnikiem chłodniczym. Do analizy zużycia wybrano następujące elementy ruchowe sprężarki: czop wału korbowego, cylinder tłoka i tłok. Analiza zużycia polegała na porównaniu profili chropowatości powierzchni przed i po próbie badawczej.

ładunki ponadnormatywne w transporcie lotniczym

Streszczenie: Artykuł dotyczy zagadnień związanych z przewozem ładunków ponadnormatywnych drogą powietrzną. Wzrost tego typu ładunków transportem lotniczym wzrasta wraz z globalizacją gospodarki światowej. W artykule przeanalizowano specyfikę układu samolot - rodzaj ładunku - zasięg transportu - czas transportu. Szczególną uwagę zwrócono na możliwość świadczenia tego rodzaju usług w polskich portach lotniczych. Za podstawę wzrostu wykorzystania transportu lotniczego dla przewozu ładunków ponadnormatywnych uznano czas, zasięg, niezawodność i bezpieczeństwo przekładające się na punktualne dostawy oraz zmniejszenie liczby dostaw.

Sterowanie dźwignicą przy pomocy gestów z użyciem hybrydowego urządzenia wejścia z trójwymiarowym układem odniesienia

W artykule przedstawiono adaptację urządzenia wejścia z trójwymiarowym układem odniesienia - kontrolera znanego pod nazwą kinect dla potrzeb sterowania laboratoryjną suwnicą pomostową. Przedmiotem pracy jest realizacja koncepcji wkomponowania w układ C-OT-O nowego typu interfejsu komunikacyjnego opartego o niewerbalny bazujący na gestach układ przekazywania informacji do środowiska cyfrowego.

I transport odpadów niebezpiecznych

Odpady to jeden z najważniejszych i najniebezpieczniejszych problemów ekologicznych współczesności, dotyczącym również wojska. Powstawania nie wszystkich odpadów można uniknąć, jak również nie wszystkie produkty odpadowe poddają się wielokrotnemu wykorzystaniu, dotyczy to szczególnie odpadów niebezpiecznych, których producentem jest również wojsko. Selektywna ich zbiórka i pozyskiwanie to nie wszystko, istotnym problemem jest gospodarka odpadami, ich oznakowanie i transport do miejsc przetworzenia na surowce wtórne lub utylizacji.

Luźno zintegrowany system pozycjonowania

Jednym z najprostszych sposobów integracji systemu nawigacji zliczeniowej DR z odbiornikiem GNSS jest tzw. luźna integracja. Luźno zintegrowane systemy DR/GNSS zawierają dwa filtry Kalmana, tj. wewnętrzny filtr odbiornika GNSS oraz filtr zewnętrzny, integrujący dane z filtru wewnętrznego i z systemu DR. Prostota luźnej integracji wynika z faktu, że odbiornik GNSS zawiera filtr Kalmana i konieczne jest jedynie opracowanie filtru zewnętrznego. W niniejszej pracy przedstawiono zasadę działania systemu DR i jego elementów oraz zasadę pozycjonowania w systemie GNSS. Podano model dynamiki i obserwacji systemu DR/GNSS, stanowiące podstawę do opracowania zewnętrznego filtru Kalmana, oraz omówiono algorytm działania tego filtru. Opracowanie zawiera wyniki badań symulacyjnych luźno zintegrowanego systemu DR/GNSS wraz z ich dyskusją.

Gorzowa wielkopolskiego

W niniejszym referacie zaprezentowano wyniki badań przedstawiające wpływ wybranych aspektów logistyki miejskiej na jakość życia mieszkańców Gorzowa Wlkp. Ze względu na ograniczony rozmiar pracy autorki skupiły swoją uwagę na transporcie drogowym osób w mieście. Zarówno w Polsce, jak i na świecie można zauważyć w ostatnich latach znaczący wzrost transportu indywidualnego. Konsekwencją wzrostu dobrobytu mieszkańców jest kongestia utrudniająca i spowolniająca ruch. Zadaniem logistyki miejskiej jest znalezienie takich rozwiązań, które w znacznym stopniu poprawią komfort oraz sprawność przemieszczania ludzi oraz towarów przez obszar miejski.

Iterative design of proximity sensor array for blind patient vehicle

The paper discusses a design process for proximity sensors that can be used to steering or guide the Blind Patient Vehicle (BPV,) to obtain ultrasonic monitoring of the nearby object leading to their recognition and localization. The objective of this paper was to develop an iterative process of engineering design that can be used to produce inexpensive proximity measuring devices tailored to the specific applications. The iterative process of engineering design is based on state transition diagrams. Since one-level state transition diagrams can be quite complicated, we discuss how to simplify them by using many levels of abstraction. The resulting multi-level state diagrams are shown. We discuss how to use such multi-level diagrams to model iterative engineering design on the example of a proximity sensor. In the summary we characterize the obtained design results.
Subskrybuj to źródło RSS