Zaloguj się

WIEDZA

Finansowanie rozwiązań ekologicznych w transporcie w perspektywie finansowej 2007-13

Degradacyjny wpływ na środowisko był i nadal jest dominującym wśród czynników kształtujących strukturę gałęziową systemów transportowych oraz oddziałujących na kierunki rozwoju poszczególnych gałęzi transportu. W ostatnich latach, kiedy to wzrosła świadomość ekologiczna społeczeństwa, można zauważyć wyraźny wzrost rangi czynnika proekologicznego w kształtowaniu systemów transportowych.

Magazyn zbożowy w łańcuchu logistycznym

W artykule przedstawiono praktyczne rozwiązanie wykorzystania logistyki w magazynach zbożowych. Opisywana metoda stanowić może znakomite uzupełnienie metody tradycyjnej jaką jest suszenie ziarna, zapewniając jednocześnie ciągłość funkcjonowania magazynów zbożowych w sytuacjach awaryjnych.

Koncepcja systemu monitoringu dla etapów budowy i eksploatacji metra

W pracy przedstawiono koncepcję projektu systemu monitoringu zarówno dla etapów budowy, etapu przejściowego oraz fazy eksploatacji metra płytkiego, na przykładzie projektowanej II linii metra warszawskiego. Przedstawiono koncepcję zawierającą zarówno dobór odpowiednich parametrów i wybranych wielkości fizycznych podlegających pomiarom, jak również koncepcję budowy systemu monitoringu z podziałem na działania w monitorowanych podsystemach.

Stateczność powłoki walcowej pod obciążeniem harmonicznym

Przedmiotem pracy jest zagadnienie stateczności dynamicznej powłoki walcowej pod obciążeniem harmonicznym, przyłożonym w płaszczyźnie środkowej. Utrata stateczności powłoki wzdłużnie ściskanej dynamicznie, związana jest z wystąpieniem rezonansu parametrycznego między drganiami podłużnymi i giętnymi. Badanie tego procesu wymaga uwzględnienia w równaniach różniczkowych ruchu osiowych sił bezwładności jako, że drgania rezonansu prametrycznego są wynikiem wymiany energii drgań podłużnych i poprzecznych. Wyniki analiz przedstawiono w postaci map (Ince-Strutta) obszarów niestatecznych oraz przebiegów drgań giętych powłoki.

Multicriterial control system othe traction vehicle

Abstract: The development of the internal-combustion transport creates the threat of the offence of admissible values of noise levels, twitches and vibrations, and connected with the natural environmental pollution. Introduction of the vehicle with electric drive system or with hybrid drive system, should in the great manner limited their interaction. An optimal solution is application of the variant equipment of the petrol vehicle in additional electric drive system. It create a lower possibility a construction changes of the vehicle, enable obtaining a considerable exploitation providence, and also create possibilities a realization an ecological exploitation of traction transportation. The control of hybrid vehicle should assure the realization of established transport-assignments in the definite time, at the optimum of energy consumption. One can this realize using. the multi criteria control system. In the report introduced a mathematical models of the wheels vehicle, and chosen algorithms of the multi criteria control system. In the report one placed example-results of computer calculations for established functions of the target and control priority. Results of computer calculations became verified laboratory-research.

Logistyka w zarządzaniu kryzysowym przedsiębiorstwa

Sytuacja kryzysowa wpływa na realizację przepływu produktów i usług w łańcuchu logistycznym. Zwiększy to ryzyko i niepewność w dostawach, a tym samym powoduje to załamanie produkcji i realizacji celów stojących przed przedsiębiorstwem w stosunku do akcjonariuszy, klienta, personelu i społeczeństwa.

Teoretyczne i praktyczne aspekty przeprowadzonych testów pływających siatkowych barier ochronnych

Wzrastające zagrożenia związane z szeroko rozumianą pozaprawną działalnością na akwenach morskich, w szczególności atakami terrorystycznymi na jednostki pływające, instalacje portowe czy hydrobudowle sprawiają, iż w ostatnich latach zaobserwować można bardzo dynamiczny wzrost zysków związanych z usługami z zakresu bezpieczeństwa. Szacuje się, że w najbliższych pięciu latach wzrosną one o blisko 190% (coroczny wzrost prawie o 40%). Konsekwencją powyższej tendencji jest podjęcie przez wiele firm i ośrodków rozwojowych na świecie prac naukowo-badawczych i konstrukcyjnych mających na celu stworzenie nowoczesnych systemów minimalizujących zagrożenia bezpieczeństwa na akwenach wodnych (zarówno morskich, jak i śródlądowych).

Realizacja zamierzeń inwestycyjnych w infrastrukturze transportu w aspekcie bezpieczeństwa drogowego w województwie zachodniopomorskim

Streszczenie: Województwo Zachodniopomorskie posiada korzystny układ dróg służący obsłudze przewozów osób i ładunków, jednak jego jakość nie jest zadawalająca. Zły stan nawierzchni, brak obwodnic, dwupoziomowych skrzyżowań, utwardzonych poboczy determinuje bezpieczeństwo ruchu drogowego. Skutki wypadków drogowych są tu bardziej tragiczne w porównaniu do średniej krajowej, szczególnie w zakresie liczby ofiar wypadków i liczby zabitych. Celem strategicznym krajowego programu bezpieczeństwa ruchu drogowego jest zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych o 50%. Ma to nastąpić przez budowę nowych oraz modernizację istniejących dróg. Komisja Europejska zamierza zapewnić wszystkim regionom budowę dostępnego i zintegrowanego systemu transportowego w celu poprawy bezpieczeństwa drogowego. Województwo Zachodniopomorskie ma również szansę na stworzenie bezpiecznej sieci dróg i zmniejszenie liczby wypadków drogowych oraz tragicznych ich skutków.

Analiza możliwości poprawy efektywności przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną

Sygnalizacja świetlna na przejściach dla pieszych zwiększa bezpieczeństwo pieszych przy przekraczaniu jezdni kosztem pogorszenia warunków ruchu pojazdów. Wynikająca z przepisów długość fazy dla pieszych nie zawsze jest w pełni wykorzystywana przez pieszych. Systemy detekcji pozwalające wykryć obecność pieszego na jezdni mogą pozwolić dostosować długość fazy do potrzeb pieszych. W referacie przedstawiono badania symulacyjne efektywności nowej strategii sterowania polegającej na skróceniu fazy dla pieszych jeżeli detekcja potwierdzi brak pieszego na jezdni. Opisano również opracowany dla potrzeb badań model i program symulacyjny. Wyniki badań pokazują, że zaproponowana strategia sterowania mogłaby poprawić płynność jazdy pojazdów oraz obniżyć straty czasu pojazdów i pieszych.

Characteristics of fractional rheological models of asphalt-aggregate mixtures

The procedure of the formulation of constitutive equations for asphalt-aggregate mixtures is based very often on linear rheological schemes composed of classical elastic and viscous elements. The parameters of these schemes can be obtained based on laboratory experiments. It was proved in the literature that it is possible to obtain better curve fitting results using non-classical viscoelastic elements described by fractional derivatives. In this paper we will present the characteristics of the fractional Huet-Sayegh model. The problem of estimation of its parameters was analyzed in our previous paper.
Subskrybuj to źródło RSS