Zaloguj się

WIEDZA

Przepływ zasileń informacyjnych w systemie wspomagającym zarządzanie

Szybkość zmian zachodzących w gospodarce wymusza w organizacjach nieustanne zaspokajanie potrzeb klienta. W gospodarce rynkowej konkurencyjność przedsiębiorstwa staje się warunkiem powodzenia na rynku. Przedsiębiorstwa, chcąc pozostać konkurencyjnymi, podejmują szeregu działań mających na celu nie tylko obniżenia kosztów, ale przede wszystkim wzrost poziom świadczonych usług.

Formalizacja przeszłości a strategia zrównoważonego rozwoju

Pomimo postępów poczynionych w ostatnich latach, polski transport lądowy nadal stoi wobec licznych wyzwań, które mogą stać się przeszkodą w osiągnięciu trwałego i zrównoważonego wzrostu oraz dalszej konwergencji z Unią Europejską. Osiągnięcie szybszego, trwałego i zrównoważonego rozwoju w sektorze transportu wymaga obecnie pilnych zmian w planowaniu wydatków oraz systemu zachęt dla podstawowych gałęzi transportu.

Morskie przewozy kontenerowe w Polsce i na świecie - geneza i rozwój

Transport morski od wieków stanowił ważny element rozwoju i ekspansji gospodarczej państw na świecie. Prowadzenie wojen, wielkie odkrycia geograficzne, jak również rozwój handlu zagranicznego, potrzebowały coraz większej ilości nowoczesnych systemów transportowych. Obecne otwieranie się coraz większej liczby państw na handel zagraniczny oraz globalizacja rynku również wymaga sprawnego i efektywnego łańcucha dostaw. Transport morski ze względu na zasięg i możliwości przewozowe stał się obecnie największą gałęzią transportu. Przez morskie szlaki handlowe przechodzi około dwóch trzecich wszystkich towarów na świecie. Wynika to z możliwości przetransportowania dużych ilości ładunków do portów rozmieszczonych po całym globie, skąd mogą one dotrzeć innymi niż wodne drogami w głąb lądu. Jednym z elementów otwarcia się krajów na wymianę towarową w skali globalnej jest rozwój morskich przewozów kontenerowych. W związku z powyższym celem niniejszego artykułu będzie przypomnienie genezy oraz analiza światowego i polskiego rozwoju w tym kontekście.

Zarządzanie procesami logistycznymi, a infrastruktura logistyczna

Przedsiębiorstwa polskie w dobie silnie zaznaczonej globalizacji wyrażającej się poszerzonym rynkiem zbytu a tym samym zaostrzonymi warunkami konkurencji winny opracować właściwe „techniki” budowania strategii wytwórczych, które w oparciu o istniejące ograniczenia zewnętrzne (wielkość produkcji i zróżnicowanie a s o r t y m e n t o w e ) i wewnętrzne (potencjał zasobowy i pozycyjny) winny dać trwałą przewagę konkurencyjną. Zarządzanie procesem musi być tworzone i weryfikowane na każdym etapie jego przebiegu. O efektywności i jakości przebiegu każdego procesu decyduje jakość i szybkość przepływu informacji.

Opracowanie koncepcji współpracy systemu pionizacji i wspomagania ruchu veni

Streszczenie: Osoby niepełnosprawne z niedowładem kończyn dolnych mają ogromną potrzebę pionizacji i poruszania się, tak jak osoby w pełni sprawne. To zagadnienie jako projekt systemu pionizacji i wspomagania ruchu osób z niedowładem kończyn dolnych jest między innymi podtematem projektu ECO-Mobilność. Stąd w ZKUP, jednostce PW, realizującej ten podtemat, podjęto próbę określenia kompatybilności opracowywanego systemu pionizacji i wspomagania ruchu o nazwie VENI z pozostałymi elementami systemu ECOMobilność. W niniejszym referacie przedstawiono wstępną koncepcję współpracy systemu pionizacji i wspomagania ruchu z wybranym urządzeniem systemu ECO-Mobilność, a mianowicie z PRT (Personal Rapid Transit).

Wpływ właściwości reologicznych lepiszcza na koleinowanie mma

Podstawowym celem tej pracy jest wskazanie parametru charakteryzującego lepiszcze, na podstawie którego możliwe byłoby przewidywanie jakości MMA wykonanych przy zastosowaniu danych lepiszczy pod względem ich odporności na deformacje trwałe. Dodatkowym celem pracy jest znalezienie zależności między wynikiem zaproponowanego testu pełzania przy powtarzalnym obciążeniu ścinającym przeprowadzanym na samym lepiszczu asfaltowym, a badaniem koleinowania przeprowadzanym na płytach wykonanych z MMA. Przedstawiono analizę uzyskanych wyników i wykazano istnienie korelacji między zaproponowanym parametrem, a głębokością koleiny. Oznacza to potencjalną możliwość zastąpienia kosztownego testu koleinowania, znacznie tańszym i prostszym testem, który można wykonać w reometrze DSR.

Modelowanie i badanie dynamiki procesów naprowadzania i lotu sterowanej rakiety przeciwlotniczej z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych

W artykule przedstawiono zastosowanie sztucznych sieci neuronowych w modelowaniu dynamiki procesu naprowadzania i lotu przeciwlotniczej rakiety. Wykorzystano wyniki ze strzelań bojowych rakietami zestawu przeciwlotniczego. Zamieszczono wyniki badań umożliwiające ocenę dokładności odwzorowania obiektu przez wyznaczony model.

Problemy związane z wdrożeniem systemu automatycznego

W referacie przedstawiono zagadnienia związane z wdrożeniem paneuropejskiego systemu automatycznego powiadamiania o wypadkach drogowych. Uwzględniono stan prawny w zakresie struktury systemu, zakresu i sposobu transmisji danych z pojazdu do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Omówiono stan wdrożenia telefonu 112, z wykorzystaniem którego będzie działał system eCall. Przedstawiono problemy związane z warstwą teleinformatyczną, w szczególności z transmisją danych w kanale głosowym. Omówiono problemy detekcji wypadku i określenia pozycji geograficznej.

System jednoczesnego sterowania ustawieniami kamer obrotowych systemu cctv do zastosowania w nadzorze infrastruktury logistycznej

W obserwowanych przez kamery CCTV obszarach dozoru można wyróżnić, istotne z punktu widzenia zachowania bezpieczeństwa w obiekcie, szczególnie ważne strefy newralgiczne. W momencie wystąpienia zagrożenia obserwacja takiej strefy powinna nastąpić jak najszybciej i przez jak największą ilość kamer. W tym celu stosuje się kamery obrotowe sterowane za pomocą specjalnych konsoli z dostępem do presetów kamer.

Prawno-techniczne aspekty oceny przyczepności nawierzchni drogi w miejscu zdarzenia drogowego

Streszczenie: W pracy przedstawiono analizę obecnego stanu zagadnienia w zakresie oceny i dokumentowania właściwości nawierzchni drogi w miejscu zdarzenia drogowego. Szczególną uwagę zwrócono na sposób określania tych właściwości nawierzchni drogi, które odpowiadają za przyczepność kół jezdnych samochodu do podłoża. Dokonano oceny obecnych sposobów oceny przyczepności nawierzchni drogi, które mogą być stosowane w miejscu zdarzenia drogowego. Wskazano na potrzebę rozwijania metod i środków technicznych oceny przyczepności nawierzchni drogowej, które zapewnią wzrost wiarygodności procesu rekonstrukcji zdarzeń drogowych.
Subskrybuj to źródło RSS