Zaloguj się

WIEDZA

Lotnicze przewozy towarowe w polsce

Niniejszy referat ma na celu ogólną analizę polskiego rynku lotniczych przewozów cargo pod względem ładunków, przewoźników, oferowanych usług, modeli ich realizacji oraz infrastruktury znajdującej się w regionalnych portach lotniczych, a także planów rozwoju portów pod kątem obsługi ładunków.

1. Koniunktura w transporcie samochodowym

Istotą współczesnego rynku transportowego jest jego znacząca dynamika i duże uzależnienie od otoczenia gospodarczego. Wymaga to od przedsiębiorstw postrzegania swojej działalności nie tylko w klasycznym, statycznym ujęciu ale także dynamicznym. Oznacza to w praktyce, że w zarządzaniu przedsiębiorstwem należy wykorzystywać nowoczesne jego metody a także publikacje naukowe prezentujące wskaźniki koniunktury.

Możliwości torowania drogi statkom, podczas akcji kruszenia pokrywy lodowej, z użyciem holownika z napędem azymutalnym

Ogłoszenie akcji lodowej przez Dyrektora Urzędu Morskiego związane jest z dodatkowymi usługami realizowanymi podczas manewrów wejścia/wyjścia statków z portów. Jest to sytuacja umożliwiająca bezpieczne przeprowadzenie manewrów i przycumowanie statków. Podnosi to koszty eksploatacji portu, ale umożliwia jego funkcjonowanie przez cały rok. Południowy Bałtyk jest formalnie morzem niezamarzającym, ale w okresie stycznia i lutego powstaje sytuacja, w której dochodzi do utworzenia powłoki lodowej w kanałach portowych, awanporcie i na redzie, niekiedy kilka mil morskich od brzegu. Zależy to od warunków pogodowych w okresie od grudnia. Utrzymywanie się mrozów przez okres ponad 2 tygodni oraz niekorzystny układ wiatrów (dla Gdyni są to wiatry wschodnie) może doprowadzić za zamarznięcia strefy przybrzeżnej. W zimie 2010/2011 roku korzystna okazała się odwilż w styczniu.

Problematyka modelowania emisji i dyspersji szkodliwych składników spalin morskich silników okrętowych

W artykule przedstawiono problematykę modelowania emisji związków szkodliwych zawartych w spalinach morskich silników okrętowych oraz rozprzestrzeniania się tych związków w atmosferze. Istnieje wiele modeli opisujących te zjawiska w różnych skalach przestrzennych, jednakże częsty problem stanowi niemożność pozyskania potrzebnych danych wejściowych, konieczność stosowania dużych uproszczeń oraz nieuwzględnianie wszystkich zmiennych, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na opisywane zjawiska. Istnieje potrzeba ujednolicenia metod wyznaczania wskaźników emisji związków szkodliwych i ich rozprzestrzeniania się w powietrzu. W tym artykule przedstawiono próbę opracowania metodyki modelowania emisji i dyspersji szkodliwych składników spalin statków morskich, uwzględniającej przemiany fotochemiczne badanych związków chemicznych.

Wpływ osnowy na wybrane właściwości wytrzymałościowe szklanych laminatów epoksydowych

W artykule przedstawiono wyniki badań wybranych właściwości mechanicznych szklanych laminatów epoksydowych w aspekcie stosowanej osnowy. Opisano ilościowy i jakościowy wpływ żywicy epoksydowej sieciowanej różnymi, i o różnym udziale, utwardzaczami na wytrzymałość właściwą Rm/γ [kPa · m3/N] i sztywność właściwą E/γ [kPa · m3/N] kompozytów (gdzie γ jest ciężarem właściwym). Właściwości wytrzymałościowe obliczone zostały na podstawie pomiarów statycznej próby rozciągania. Do wykonania próbek użyto żywicę epoksydową Epidian 601 sieciowaną utwardzaczami IDA i PAC. Wzmocnieniem była tkanina szklana o gramaturze 1008 g/m.

Czy tramwaj szybki

Streszczenie: Tramwaj szybki charakteryzuje się znacznie wyższą prędkością komunikacyjną (nie niższą niż 24 km/h) w porównaniu z tramwajem konwencjonalnym co skraca czas podróżowania pasażerów. W grudniu 2008 roku uruchomiono pierwszą linię Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST), która miała usprawnić podróżowanie na kierunku północ-południe.

Ekonomiczno-organizacyjne aspekty wdrażania zintegrowanych systemów informatycznych w przedsiębiorstwie

Artykuł opisuje ekonomiczne i organizacyjne aspekty wdrażania zintegrowanych systemów informatycznych w przedsiębiorstwach. Omawia korzyści płynące z stosowania nowoczesnych technologii informatycznych, zarówno ekonomiczne, jak i organizacyjne. Opisuje sytuację przed i po wdrożeniu zintegrowanego systemu informatycznego w przedsiębiorstwie, a także za sprawą jakich elementów przedsiębiorstwo może osiągnąć sukces ekonomiczny po wdrożeniu zintegrowanego systemu oraz jak zmienia się tradycyjne polskie przedsiębiorstwo w nowoczesną firmą o światowych standardach jakości.

Wstępna obróbka paliw pochodzenia roślinnego w silnikach z zapłonem samoczynnym

W artykule przedstawiono możliwości zwiększenia efektywnych parametrów pracy silnika z zapłonem samoczynnym przy jednoczesnym zmniejszeniu poziomu emisji związków toksycznych w gazach wylotowych przy zastosowaniu wstępnej obróbki paliw pochodzenia roślinnego. W tym celu proponuje się zastosowanie wstępnej obróbki - termicznej, katalitycznej i turbulizacyjnej, która odbywa się bezpośrednio w korpusie rozpylaczy paliwowych. Wyniki badań uzyskanych na silniku typu 359 wskazują na poprawę ekonomicznych i ekologicznych parametrów pracy przy zastosowaniu wstępnej obróbki paliwa.

Śródlądowy transport wodny a zintegrowany system logistyczny

W referacie zostały ukazane przyczyny spadku śródlądowego transportu wodnego w Polsce w okresie 1965-2002, które do tej pory nie zostały rozwiązane. Na Zachodzie Europy śródlądowy transport wodny postrzegany jest ze względu na niskie koszty, ochronę środowiska oraz rozwinięty system kanałów, jako atrakcyjny przewóz ładunków masowych, kontenerowych i drobnicowych. Na tle Europy Polska stanowi białą plamę na mapie, stąd potrzeba inwestycji w porty rzeczne, jako multimodalne centra logistyczne służące na rzecz zintegrowanych systemów logistycznych, gdzie występuje węzeł transportu -morskiego, śródlądowego, kolejowego i samochodowego.

Subskrybuj to źródło RSS