Zaloguj się

WIEDZA

Informatycznych dla branży tsl

Główną ideą tego artykułu jest prezentacja nowoczesnych technologii modelowania procesów, CRM, DMS i SaaS wykorzystywanych w systemach informatycznych przeznaczonych dla różnych firm branży Transport-SpedycjaLogistyka (TSL) z sektora MSP. Artykuł zawiera założenia i cele wdrożenia systemów SaaS na tle klasycznych licencji systemów przeznaczonych do zarządzania firmą logistyczną. Przedstawiono obecny stan rozwoju oprogramowania SaaS, jak również przewidywany kierunek rozwoju tej technologii w systemach IT dla MSP. W artykule zaprezentowano zestaw parametrów, które powinny uwzględnić firmy logistyczne podczas procesu wyboru nowoczesnego systemu klasy ERP. Dalsze badania powinny koncentrować się na uszczegółowieniu specyfiki wymagań firm TSL, które chcą wprowadzić outsourcing systemów w trybie SaaS. Artykuł może być użyteczny dla osób zainteresowanych tematyką nowoczesnych technologii w systemach klasy ERP.

Infrastruktura transportowa w Polsce

Wydarzenia natury historycznej, takie jak transformacja systemowa w Polsce, członkostwo Polski w UE oraz oddziaływanie czynników o charakterze globalnym, spowodowały zmianę znaczenia infrastruktury transportowej w Polsce. Okazało się, że infrastruktura transportowa nie jest dostosowana do nowych uwarunkowań społeczno-gospodarczych [Rydzkowski, Wojewódzka-Król 2009], jest przeciążona i przestarzała. Obecny jej stan powoduje, że stanowi ona barierę rozwoju kraju i poszczególnych regionów [Wojewódzka 2010]. Taka sytuacja powoduje konieczność rozbudowy i modernizacji infrastruktury transportowej, co stanowi jedno z zasadniczych wyzwań dla polityki rozwoju w Polsce [MRR 2009], zwłaszcza w kontekście kreowania biegunów wzrostu gospodarczego [Rakowska, Wojewódzka-Wiewiórska 2010], poprzez poprawę ich dostępności.

Znaczenie lokalizacji centrów logistycznych na śląsku

Analizie poddano system transportowy, potencjał ludzki i gospodarczy regionu oraz możliwości wykorzystania tych czynników w celu pobudzenia i harmonizacji inwestycji logistycznych. Przedstawiono także aktualny stan inwestycji w centra logistyczne oraz działające już centra logistyczne oraz kompleksy magazynowe wielkopowierzchniowe.

System bezpieczeństwa czynnego abs a świadomość ryzyka wśród kierowców samochodów osobowych

W pracy podjęto próbę odpowiedzi na pytanie: dlaczego mimo stosowania w samochodach osobowych systemu ABS dochodzi do tak wielu wypadków drogowych z ich udziałem, w szczególności wypadków z powodu najechania na pieszego? Główną przyczyną zdaje się być nieświadomość kierowców w zakresie ograniczeń jakie posiada ten system. Na podstawie badań prowadzonych w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy wyodrębniono i omówiono najczęściej występujące sytuacje, w których ku zaskoczeniu kierowcy, system ABS nie spełnia jego oczekiwań. Autorzy analizują również wpływ wiedzy kierowcy w zakresie sposobu działania systemów i ich ograniczeń na bezpieczeństwo.

Dwupoziomowa metoda harmonogramowania przepływu produktów przez sieci dostaw

Opisano hierarchiczną metodę wspomagania zarządzania siecią dostaw. Do ogniw tej sieci należą producenci części składowych, jak i również odbiorcy półproduktów - producenci złożonych wyrobów. Dla tak skonfigurowanej sieci opracowano dwupoziomową metodę budowy harmonogramów dostaw części składowych (półproduktów) do producentów złożonych wyrobów. Na pierwszym poziomie metody budowane są wstępne harmonogramy produkcji dla zakładów produkujących złożone wyroby. Znajomość zapotrzebowania w określonym na poszczególne części składowe wykorzystywana jest na drugim poziomie metody. Wyznaczany jest tu harmonogram dostaw części składowych do producentów złożonych wyrobów. Minimalizowane są koszty przepływu produktów - optymalizacja ma miejsce w skali całej sieci dostaw. Dla metody zbudowano liniowe modele matematyczne zadań programowania całkowitoliczbowego.

Detekcja uszkodzeń przekładni zębatych z wykorzystaniem dekompozycji empirycznej

Dekompozycja empiryczna jest metodą analizy sygnału poprzez rozłożenie go na zbiór ortogonalnych tzw. Intrinsic Mode Functions. Pozwala również na wyznaczenie tzw. częstości chwilowych. Zastosowanie analizy cepstralnej do „sygnału” częstości chwilowych pozwoliło na uzyskanie informacji czy przekładnia jest uszkodzona, natomiast „intensywność” tzn. wielkość uszkodzenia badano analizując wartość współczynników cepstralnych.

Miejsce polskich portów morskich w międzykontynentalnych przewozach kontenerowych drogą morską

Referat został poświęcony organizacji morskich przewozów kontenerowych na świecie, w tym przede wszystkim miejscu polskich portów morskich w tych przewozach. Aktualna oferta przewozowa ze strony żeglugi morskiej jest odpowiedzią na rosnące w skali globalnej obroty ładunkowe, będące następstwem globalizacji gospodarki światowej oraz liberalizacji przepływów gospodarczych. W materiale ukazano m.in. zjawisko tzw. polaryzacji portów morskich, w tym szczególną rolę portów morskich typu hub w obsłudze morsko - lądowych przewozów kontenerowych.

Modernizacja infrastruktury kolejowej w portach szczecin i świnoujście i jej wpływ na dostępnosć techniczno - technologiczną

Zespół portów w Szczecinie i Świnoujściu obsługuje wszystkie rodzaje środków zaplecza. W porcie Szczecin wymagających naprawy (stan na 2008r) jest aż 56% natomiast w Świnoujściu 30% torów. Dlatego jednym z głównych przedsięwzięć do 2013 roku jest modernizacja i rozbudowa infrastruktury kolejowej. Celem modernizacji dróg kolejowych w obu portach jest zapewnienie bezpiecznego układu komunikacyjnego dostosowanego do zwiększającego się natężenia ruchu pojazdów oraz utrzymanie na stałym poziomie lub zwiększenie obsługi ładunków tym transportem. Modernizacja i rozbudowa dróg kolejowych wpłynie pozytywnie na lepszą dostępność techniczno - technologiczną 3 Zespołu Portów oraz zwiększy promowany przez Unię Europejską przewóz ładunków środkami ekologicznymi jakim z pewnością jest przewóz ładunków koleją.

The battlefield maintenance in allied combat operations with reference to battle damage repair of weapon systems

The paper presents battlefield maintenance system during allied combat operations with particular emphasis on evacuation and repair of weapon systems. The mentioned processes are described on the basis of allied policies, doctrines and regulations. The special role of expedient (improvised) repairs was underlined as a system which allow to sustain technical efficiency of military equipment during dynamic combat operations and far from sources of supply.
Subskrybuj to źródło RSS