Zaloguj się

WIEDZA

Problem wibro i dźwiękoizolacji w zagadnieniach transportu

W pracy poruszone są zagadnienia, które w aktualnie dość często, zarówno w opracowaniach naukowych jak i publicystycznych (prasie), są celowo bądź z braku dostatecznej wiedzy źle postawione. Należy w końcu wyjaśnić co to jest wibroizolacja a co dźwiękoizolacja i czym się różni jedno pojęcie od drugiego tym bardziej, że w wielu przypadkach znajdują swoje zastosowania jako elementy wibroizolacyjne, materiały których własności fizyko mechaniczne determinują ich zastosowanie do dźwiękoizolacji. Różnice pomiędzy wibroizolacją a dźwiękoizolacją są istotne i warte wyjaśnienia w szczególności w zagadnieniach dróg transportu drogowego i szynowego, co stanowi tematykę niniejszego artykułu. Wyniki pracy są rezultatem prac w ramach projektu badawczego 4875/B/TO2/2010/38.

Propozycja metody symulacji numerycznej procesu zużycia okładzin ciernych w hamulcach tarczowych

Poniższa praca przedstawia opis koncepcji numerycznej symulacji procesu zużycia okładzin ciernych. Dodatkowo przedstawione zostaną poszczególne etapy budowy modelu numerycznego stanowiska badawczego okładzin ciernych. Analizę procesu hamowania przeprowadzono przy użyciu kodu numerycznego wykorzystującego jawny schemat całkowania z uwzględnieniem numerycznej zamiany sił tarcia na ciepło. Wstępnie przeprowadzone zostały symulacje zjawisk zużycia w skali mikroskopowej wykorzystującej metodę SPH.

Wydzielanie strumieni materiałowych jako koncepcja poprawy efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa produkcyjnego

Autorzy artykułu prezentują koncepcję wydzielenia strumieni produkcyjnych, jako metody usprawnienia przepływu materiałów. Sprawny przepływ materiałów odgrywa kluczową rolę w działalności współczesnego przedsiębiorstwa produkcyjnego działającego na rynku o zaostrzającej się konkurencyjności i rosnących oczekiwaniach klientów. Ze względu na rosnące wymagania klientów, w tym konieczność terminowej realizacji zamówień przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów, odpowiednia organizacja procesu przepływu materiałów w przedsiębiorstwie, mają bardzo duże znaczenie.

Ocena obciążenia pracą urządzeń w aspekcie harmonogramowania procesu transportu wewnętrznego

Proces transportu wewnętrznego (PTW) realizowany jest w obiektach logistycznych takich jak magazyny dystrybucyjne lub terminale przeładunkowe. Proces ten determinuje koszty pracy takich obiektów i koszty usług logistycznych. Jednym z najważniejszych narzędzi organizacyjnych tego procesu jest harmonogramowanie. Harmonogram PTW może być oceniany ze względu na kryteria opisujące obciążenie pracą urządzeń transportu wewnętrznego. W artykule zaproponowano wskaźniki obciążenia pracą pracowników i urządzeń transportu wewnętrznego. Zadanie poparte zostało odpowiednim przykładem obliczeniowym.

Systemy biometryczne w transporcie - wymagania

Biometria to czynnik tożsamości - „coś czym jesteś lub coś co możesz zrobić” stosowana na potrzeby fizycznego i logicznego dostępu do środków transportu [1, 7]. Dostęp logiczny - obejmuje dostęp do aplikacji, usług lub pełnomocnictw - tj. np. uruchomienia/zatrzymanie pojazdu, obsługi profilaktycznej środków transportu codziennej, miesięcznej, sezonowej, itd. Transportowy system biometryczny to zautomatyzowany system który może pobierać, wyodrębniać, dopasowywać i zwracać decyzję /dopasowano-niedopasowano/ - czyli umożliwiać wykorzystanie środka transportu.

Polski - ocena przydatności w turystyce wodnej z akcentem na turystykę barkową

Polska posiada bardzo rozbudowaną sieć wodnych dróg śródlądowych. Istnieje w Polsce mnóstwo przystani dostępnych dla turysty wodnego. Obok, niewątpliwie dobrze rozwiniętej turystyki wodnej w rejonie Wielkich Jezior Mazurskich, Polska posiada też bogate tradycje w żegludze rzecznej. Niestety, wraz z tradycjami, nie idzie w parze modernizacja, czy rozbudowa i rozwój. Rzeczne szlaki wodne, mimo pokaźnej niegdyś i tętniącej życiem infrastruktury, popadają w zapomnienie, a nierzadko w ruinę. Dotyczy to w równym stopniu dróg wodnych, jak i portów. Stan dzisiejszy rzecznych szlaków wodnych Polski w odniesieniu do potrzeb turystyki, przedstawia się niezadowalająco.

Aktywne testowanie systemów sterowania ruchem kolejowym

Streszczenie: W artykule poruszono problem aktywnego testowania komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym przy wykorzystaniu języka TTCN-3. Czynne wykrywanie błędów w czasie działania systemów może być jedną z metod prowadzących do zapewnienia przez systemy bezpieczeństwa funkcjonalnego. 1. WPROWADZENIE Współczesne systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) powszechnie wykorzystują technologie sieciowe tworząc struktury rozproszone. Nowego znaczenia nabiera w takim przypadku zagadnienie testowania systemów.

Badanie porównawcze parametrów strumieni rozpylonych wytwarzanych przez wybrane tryskacze stosowane w ochronie przeciwpożarowej

Rozróżnia się wiele typów tryskaczy, które zostały dopuszczone do stosowania w ochronie przeciwpożarowej. Różnice w konstrukcji, a w szczególności ich podstawowego elementu jakim jest deflektor, mają wpływ na parametry wytwarzanego przez nich strumienia rozpylonego. Głównym celem pracy było w oparciu o normę PN-EN 122591:2005 zbadanie tych parametrów a przede wszystkim intensywności i równomierności zraszania, a następnie przeanalizowanie uzyskanych wyników pod kątem skuteczności gaśniczej badanych tryskaczy. Wyniki przedstawiono w postaci tabelarycznej i graficznej. Na podstawie otrzymanych rezultatów sformułowano szereg wniosków. Stwierdzono również, że niektóre z badanych tryskaczy nie spełniają minimalnych wymagań zawartych w obowiązujących normach.

Evolutionary sets of safe ship trajectories: simulation results

The Evolutionary Sets of Safe Ship Trajectories is a method solving multi-ship encounter situations. For given positions and motion parameters the method finds a near optimal set of safe trajectories of all ships involved in an encounter. The paper briefly presents foundations of the method and focuses on simulation results for selected test cases based on the Baltic Basin. The computer simulations cover both open waters and restricted waters cases. The obtained results confirm correctness and aptness of the method in solving encounter situations at sea.

Dostęp telekomunikacyjny w środowisku ruchu drogowego inteligentnych systemów transportowych

Streszczenie: Przedstawiono koncepcję platformy transmisji pakietowej podaną w nowej normie międzynarodowej ISO 21217 przygotowanej przez Komitet Techniczny ISO/TC204 Inteligentne systemy transportowe. Norma należy do rodziny norm dotyczących dostępu bezprzewodowego dla pojazdów drogowych CALM (Communications Access For Land Mobiles). W normach tych określono: wspólną architekturę, protokoły sieciowe oraz interfejsy przewodowe i bezprzewodowe wykorzystujące różne technologie dostępu tj.: przez sieci komórkowe 2 i 3 generacji, satelitarną, podczerwieni, mikrofalową 5GHz, fal milimetrowych
Subskrybuj to źródło RSS