Zaloguj się

WIEDZA

Modelowanie systemu kontroli niezajętości torów

Streszczenie: W artykule przedstawiono opis systemu kontroli niezajętości torów SKZR oraz założenia modelowania wpływu urządzeń sterowania ruchem na proces transportu kolejowego. Przedstawiony model umożliwia wyznaczenie charakterystyk eksploatacyjnych systemu tj.: prawdopodobieństwo terminowej realizacji przebiegu pociągowego, średni czas przejazdu przez układ torów itp. Badanie własności systemu można realizować w ujęciu dynamicznym, określając wpływ poszczególnych podzespołów systemu na potok ruchu pojazdów. Wyniki uzyskane podczas realizacji przedstawionych badań nad modelem, pozwolą na określenie zasadności optymalizacji istniejących systemów kontroli niezajętości.

Porty morskie jako ogniwo łańcucha logistycznego w motoryzacji

Przemysł samochodowy, podobnie jak inne dziedziny gospodarki, posiada swoją specyfikę. Pojazdy samochodowe to obiekty techniczne o znacznym stopniu skomplikowania, i nie chodzi tu tylko o złożoność pod względem ich budowy konstrukcyjnej i materiałowej. Posiadają także bogate wyposażenie w wysokiej klasy systemy komputerowe informujące kierowcę o stanie pojazdu, drogi (trasy) po której jedzie, pogody itp.

Dokładność względna gnss w kontekście wyznaczenia orientacji przestrzennej ugv

W artykule przedstawiono rozważania teoretyczne i wyniki eksperymentów, których celem było udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy dokładność względna GNSS (z ang.: Global Navigation Satellite Systems - Globalne Satelitarne Systemy Nawigacyjne) umożliwia wyznaczenie kątów orientacji przestrzennej autonomicznego pojazdu typu UGV (z ang.: Unmanned Ground Vehicle - Bezzałogowy Pojazd Lądowy). W badaniach wykorzystano parę jednakowych odbiorników GNSS pracujących w trybach: GPS, DGPS LF/MF oraz EGNOS.

- sprawa Exxon Valdez

Wymiana handlowa o zasięgu międzynarodowym oraz powstawanie korporacji, które swoim zasięgiem wykraczają poza obszar jednego państwa spowodowała zwiększenie się również dynamiki rozwoju transportu, we wszystkich jego wymiarach. Zwiększenie liczby przemieszczeń wymusiło z kolei coraz większe zużywanie paliw, rożnego rodzaju zasobów naturalnych oraz zwiększył ryzyko zaistnienie szkód w środowisku - zarówno w efekcie działania siły wyższej jak i zaniedbań człowieka.

Analiza porównawcza technologii kontroli nad procesami obrotu towarów

W artykule scharakteryzowano technologie umożliwiające kontrolę nad obrotem towarów. Krótko omówiono najczęściej stosowaną, jaką są kody kreskowe. Następnie scharakteryzowano technologię RFID, która pomimo dość długiej historii dopiero ostatnich latach jest coraz częściej wykorzystywana w procesie kontroli obrotu towarów. Opisano elementy wchodzące w skład technologii RFID takie jak tagi oraz czytniki, a także scharakteryzowano globalny standard EPCGlobal.

Exhaust emissions measured under real traffic conditions from vehicles fitted with spark ignition and compression ignition engines

The tests performed under real traffic conditions provide invaluable information on the relations between the engine parameters, vehicle parameters and traffic conditions (traffic congestion) on one side and the exhaust emissions on the other. The paper presents the result of road tests obtained in an urban and extra-urban cycles for vehicles fitted with different engines, spark ignition engine and compression ignition engine.

Zastosowanie dwukamerowej akwizycji sekwencji wideo do rozpoznawania numerów tablic rejestracyjnych pojazdów z wykorzystaniem techniki superrozdzielczości

W artykule przedstawiono wyniki eksperymentów związanych z wykorzystaniem techniki superrozdzielczości w celu poprawy jakości obrazu służącego do rozpoznawania numerów tablic rejestracyjnych pojazdów w ruchu. Zaproponowano system akwizycji oparty na dwóch kamerach obróconych względem siebie, dzięki czemu uzyskano poprawę czytelności numerów tablic rejestracyjnych po zastosowaniu algorytmu superrozdzielczości. Uzyskane wyniki zostały porównane z efektami zastosowania tej samej łącznej liczby klatek zarejestrowanych przez pojedynczą kamerę lub dwie kamery bez obrotu wokół osi optycznej. Proponowana metoda może być wykorzystana w Inteligentnych Systemach Transportowych w celu poprawy wiarygodności identyfikacji pojazdów oddalonych od kamery dokonywanej z wykorzystaniem technik analizy obrazu.

Sterowanie w czasie rzeczywistym symulacją stanowiskową odtwarzającą obciążenia układu napędowego

W badaniach elementów układu napędowego w procesach nieustalonych wykorzystać można stanowisko badawcze pozwalające na generowanie zmiennych w czasie oporów ruchu dla układu napędowego. Przy odpowiednim sterowaniu i charakterystykach układu generowania oporów ruchu możliwe jest odtworzenie na stanowisku badawczym przebiegu procesów dynamicznych zarejestrowanych w badaniach drogowych pojazdu z układem napędowym identycznym z badanym na stanowisku.
Subskrybuj to źródło RSS