Zaloguj się

WIEDZA

Wykorzystanie pododdziałów inżynieryjnych sił zbrojnych rp w logistycznym zabezpieczeniu sytuacji kryzysowych

W referacie przedstawiono problematykę użycia sił i środków w sytuacjach kryzysowych. Skupiono się nad możliwością wykorzystania pododdziałów sił zbrojnych RP w zadaniach niesienia pomocy poszkodowanym w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych. Przedstawiono strukturę batalionów ratownictwa inżynieryjnego, stawiane im zadania w sytuacjach kryzysowych i podjęto problematykę ich wyposażenia w sprzęt specjalistyczny.

Analiza stateczności płyty z uwzględnieniem wpływu

Płyta sama w sobie jest istotnym elementem konstrukcyjnym o szerokim zastosowaniu w budownictwie. Również przekroje cienkościenne np. dwuteowe, nośność ich poszczególnych ścianek jest wyznaczana z poziomu utraty stateczności modelu płytowego. W pracy rozpatrzono problem wyboczenia płyty wzmocnionej żebrem, które to wydatnie podwyższa jej odporność na utratę stateczności. Do analizy stateczności zastosowano metodę elementów skończonych, bowiem umożliwia ona obliczenia stateczności, w funkcji wszystkich istotnych parametrów fizycznych i geometrycznych oraz więzów.

Education and development of human resources in transport company

Enterprises should adapt to the changing environment with modern technologies but more with quality human capital. Slovak transport sector is no exception. Human resources are a source of competitive advantage through the operation of their disposable exceptional skills, knowledge, experience and skills, including the application of effort, talent, enthusiasm, willingness and motivation. The system of vocational education is a repetitive set of activities that reflect the strategic objectives and corporate policy, education, and are based on the realities of business and market environment. Lifelong learning staff in transport is becoming increasingly important not only for business but for society as a whole. Transport business must develop new core competencies and have a skilled, educated and competent workforce in order to provide better service. Under these framework conditions, core competencies and skills of employees are considered important conditions for present and future competitiveness of transport at global market.

Współczesny układ wartości oceny kompleksowej obiektów logistycznych

W artykule przedstawiona została tematyka związana z kompleksową oceną wielowariantowego projektowania obiektów logistycznych. Zaproponowano układ nowych parametrów ekonomicznych oraz nowych mierników oceny, które stanowią konieczne uzupełnienie układu wartości oceny kompleksowej obiektów logistycznych. Podano przyczyny i celowość wprowadzenia tych parametrów, zaproponowano ich nazwy (wraz z ujęciem leksykalnych przyczynek propozycji) oraz podano wzory służące obliczaniu ich wartości.

Ujęcia teoretyczne usług logistycznych

Artykuł przedstawia cele, funkcje i rodzaje usług logistycznych, jak również skupia się na trendzie mającym coraz większe znaczenie w świadczeniu nowoczesnych usług logistycznych, a mianowicie outsourcingu owych usług. Szczególną uwagę zwrócono na rozwój segmentu usług outsourcingowych oraz na wady i zalety tego typu działalności.

Estymacja prędkości pojazdu w warunkach silnych zakłóceń losowych z wykorzystaniem funkcji interkorelacji

Zaproponowano metodę estymacji prędkości pojazdu poruszającego się po jednym pasie ruchu. Uwzględniono rozmycie obrazu pojazdu oraz występowanie szumów gaussowskich na poszczególnych etapach akwizycji obrazu. Metoda bazuje na funkcji korelacji wzajemnej ( interkorelacji) wyznaczonej pomiędzy obrazem zakłóconym a modelem pojazdu. Działanie algorytmu w warunkach silnych zakłóceń losowych zweryfikowano w wyniku przeprowadzonych symulacji komputerowych.

Problemy certyfikacji systemu ertms na pojeździe trakcyjnym

W artykule przedstawiono problematykę certyfikacji urządzeń ERTMS instalowanych na pojazdach trakcyjnych. Pokazano sposoby certyfikacji urządzeń zgodnej z prawem wspólnoty Europejskiej, jak i prawem krajowym. Ponieważ certyfikacja rządzeń ERTMS na pojeździe trakcyjnym będzie prowadzona po raz pierwszy w Polsce zaproponowano sposób jej przeprowadzenia wraz z zestawem dokumentów niezbędnych do dopuszczenia systemu do eksploatacji na sieci kolejowej w Polsce.

Zastosowanie metod diagnostyki wibroakustycznej i tribologicznej w procesie monitorowania zasobu trwałości lotniczego silnika turbośmigłowego

Metody diagnostyki wibroakustycznej i tribologicznej pozwalają na określenie aktualnego stanu technicznego lotniczego silnika turbośmigłowego poprzez badanie własności procesów zachodzących podczas jego pracy. Uzyskane parametry podczas badań mają wspomagać proces oceny stanu technicznego silnika i przewidywania czasu jego bezawaryjnej pracy. Niezawodność i trwałość obiektu technicznego określona jest poprzez niezawodność poszczególnych zespołów i części. Jedną z podstawowych przyczyn zmian niezawodności i trwałości są procesy zużyciowe.
Subskrybuj to źródło RSS