Zaloguj się

WIEDZA

Walory eksploatacyjne elektronicznego systemu

Współczesne siłownie okrętowe nasycone są elektronicznymi urządzeniami, które mają wspomagać operatora w podejmowaniu decyzji eksploatacyjnych. śeby mogły spełniać swoją rolę powinny wypracowywać trafne i wiarygodne diagnozy. Zależy to od stopnia przystosowania do kontrolowanego obiektu, trafnego rozmieszczenia punktów pomiarów, odpowiedniej dokładności i niezawodności przyrządów pomiarowych oraz rzetelnej wiedzy eksperckiej , żeby odpowiednio zaprogramować systemy opracowujące dane. Jeżeli zastosowane systemy są w stanie wyeliminować część błędów popełnianych przez człowieka i mogą wypracować informacje wspomagające operatora w podjęciu trafnych decyzji eksploatacyjnych to przyczynią się tym samym do podniesienia bezpieczeństwa żeglugi.

EkologickÝ pohon ŽelezniČnej dopravy

Vplyv dopravy na hospodárstvo sa priamo premieta v jednotlivých odvetviach priemyslu vyrábajúcom dopravné prostriedky, v stavebníctve výstavbou dopravnej infraštruktúry a nepriamo vo všetkých odvetviach priemyslu vyrábajúcich suroviny, palivá, polotovary, komponenty a zariadenia pre dopravu. Rozvoj dopravy má však negatívny dopad na životné prostredie. Z hľadiska ozdravenia životného prostredia však majú význam hlavne hybridné dopravné prostriedky. Výhodou hybridného pohonu je rekuperácia.

Dwuwymiarowe matrycowe kody kreskowe o zmiennej długości w procesach identyfikacji w transporcie

Przedmiotem wypowiedzi są rozwiązania w zakresie reprezentowania (i gromadzenia) użytecznej dla człowieka informacji dla celów decyzyjnych przez kody graficzne. W szczególności uwagę skoncentrowano na dwuwymiarowych matrycowych kodach kreskowych o zmiennej długości. Prezentowane rozwiązania mogą być użyteczne w procesie identyfikacji przemieszczanych ładunków i środków transportowych.

Analiza ryzyka jako podstawowa metoda projektowania bezpiecznej transmisji w sieciach otwartych stosowanych w systemach sterowania ruchem kolejowym

Obowiązująca w UE norma PN-EN 50 159-2 dopuszcza możliwość stosowania otwartych systemów transmisji w sterowaniu ruchem kolejowym. Dotyczy to zarówno przewodowych jak też bezprzewodowych standardów transmisji. Podstawowym kryterium jest zapewnienie dopuszczalnego poziomu ryzyka (THR) zgodnie z obowiązującymi normami PN-EN 50 126 i PN-EN 50 129. Oznacza to, że wskaźnik THR dla systemów srk zaliczonych do danego poziomu bezpieczeństwa SIL nie powinien przekroczyć przewidzianej dla tego poziomu maksymalnej wartości. W pracy omówiono analizę ryzyka uwzględniającą realizację kanału transmisji otwartej na przykładzie dwóch systemach srk projektowanych na potrzeby kolejnictwa polskiego.

Przepływ towarów i informacji na przykładzie klastra okopskiego

Jednym z czynników wpływających na powstanie potrzeb transportowych jest rozmieszczenie działalności kulturalnej i terenów rekreacyjnych. Inicjatywy klastrowe mają za zadanie integrowanie w jednym obszarze geograficznym różnego typu podmiotów działających w pokrewnych sektorach. W literaturze dokonano podziału klastrów na zdecentralizowane i scentralizowane. Dodatkowo w podanych grupach wyodrębnia się specyficzne modele, związane z miejscem ich występowania.

Secure access control and information protection mechanisms in radio system for monitoring and acquisition of data from traffic enforcement cameras

Abstract: The study presents the architecture of the Radio System for Monitoring and Acquisition of Data from Traffic Enforcement Cameras (in short: RSMAD), particularly concerning access control and protection of confidential data. RSMAD security structure will be discussed in relation to network security issues. Additionally, the paper presents the results of the work associated with the modelling of potential threats to system security.

Transportowej ue

Transport 2004-2006. Analizie poddano zróżnicowanie wykorzystania alokacji ogółem oraz alokacji z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach poszczególnych działań Priorytetów I i II. Dokonano także przeglądu i podsumowania tematyki i zakresu zrealizowanych 150 projektów.

Metody zapewniania bezpieczeństwa samoczynnych sygnalizacji przejazdowych

Współczesne systemy sterowania ruchem kolejowym są realizowane w postaci urządzeń komputerowych. Ze względu na specyfikę urządzeń srk, muszą one spełniać ostre wymagania dotyczące bezpieczeństwa i niezawodności. W artykule poruszono zagadnienia związane z bezpieczeństwem komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym na przykładzie systemów samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.

W tunelach drogowych i obiektach metra”

W artykule przedstawiono działania Polski w zakresie tworzenia norm i wytycznych zharmonizowanych z dyrektywami UE zapewniającymi bezpieczeństwo użytkowników obiektów metra oraz tuneli komunikacyjnych. Omówiono podstawowe kierunki działań UE w tworzeniu bezpiecznych warunków użytkowania tych obiektów. Szczególną uwagę zwrócono na zapewnienie bezpieczeństwa pożarowego w trakcie projektowania, budowy i przebudowy tuneli i obiektów metra. W podsumowaniu zaprezentowano propozycje autorów zmierzające do poprawy obecnej sytuacji.

Metoda tpm jako element lean management w transporcie wewnętrznym

Streszczenie: Większość nowoczesnych przedsiębiorstw wprowadza do zarządzania zasady znane jako chude, wyszczuplone (lean). Jedną z metod proponowanych przez Lean Management jest Kompleksowe Utrzymanie Sprawności Maszyn - TPM (Total Productive Maintenance). Znane są aplikacje tej metody w odniesieniu do systemów produkcyjnych. TPM można także wykorzystać do poprawy jakości działania systemów transportu wewnętrznego. W artykule przedstawiono podstawowe zasady stosowane w metodzie TPM, a także możliwości jej wykorzystania w magazynie wyrobów przygotowanych do dystrybucji.
Subskrybuj to źródło RSS