Zaloguj się

WIEDZA

Modele szacowania kosztu cyklu śycia: przegląd

W artykule skupiono się na problematyce szacowania kosztu w całym cyklu życia produktu. Na podstawie informacji dostępnych w krajowej i zagranicznej literaturze scharakteryzowano istniejące modele kosztu cyklu życia oraz wskazano obszary ich zastosowania. Zaproponowano klika kryteriów klasyfikacji tych modeli oraz wykazano istotność przeprowadzania analizy i oceny nakładów metodą szacowania kosztu cyklu życia.

Przepływy dóbr w kanałach logistyki odwrotnej dla stałych odpadów komunalnych

Artykuł stanowi próbę ujęcia problematyki przepływów fizycznych w kanałach logistyki odwrotnej, którymi przemieszczają się stałe odpady komunalne. Zaprezentowano tu istotę klasycznych kanałów logistycznych oraz kanałów logistyki odwrotnej. Pokazano przy tym, że kanały logistyki odwrotnej, którymi podążają stałe odpady komunalne zasadniczo w swej strukturze nie odbiegają od kanałów klasycznej logistyki, choć występują tu pewne różnice, powodujące ich niesprawne funkcjonowanie. W następnej kolejności wskazano możliwości powiązania kanałów logistyki klasycznej z kanałami logistyki odwrotnej.

Bezpieczeństwo żeglugi morskiej - ocena skuteczności działań antypirackich podejmowanych przez społeczność międzynarodową

Od pewnego czasu doniesienia o nowych aktach piractwa i terroryzmu morskiego, ze względu na ich liczbę i częstotliwość występowania, przestały być dla społeczności międzynarodowej atrakcyjnym tematem medialnym. Okazuje się, że mimo zaangażowania znaczących międzynarodowych sił okrętowych i lotnictwa morskiego prowadzących systematyczne działania antypirackie na akwenach podwyższonego ryzyka, poziom zagrożenia atakami pirackimi nie maleje.

Czynnik ryzyka w relacjach partnerskich w sektorze usług transportowych

W referacie wskazano na kluczowe obszary ryzyka w procesie projektowania i zarządzania relacjami kooperacyjnymi pomiędzy operatorami TSL i firmami transportowymi. Zwrócono także uwagę na to, że w procesie zarządzania związkiem partnerskim, opartym w obszarze transportu głównie na outsourcingu, często występują szczególnie krytyczne fazy, które - gdy są realizowane niewłaściwie - narażają kooperantów na niewspółmierne ryzyko i stanowią zagrożenie nie tylko dla powodzenia partnerstwa, ale również dla możliwości funkcjonowania firmy w ogóle. Inna teza postawiona w referacie sprowadza się do twierdzenia, że ocena ryzyka przedsięwzięcia dotyczącego kooperacji w obszarze transportu pomiędzy przedsiębiorstwami musi być uwzględnianie na etapie konstruowania umowy, na której opierają się relacje partnerskie.

Przykład systemu sterowania drganiami semi-aktywnego układu zawieszenia siedziska

W niniejszej pracy przedstawiono przykład systemu sterowania drganiami semiaktywnego układu zawieszenia siedziska. Obiektem badań jest seryjnie produkowane siedzisko z lepko-sprężystym układem zawieszenia, którego właściwości wibroizolacyjne są kształtowane poprzez semi-aktywne sterowanie siłą tłumika magneto-reologicznego. Zaprojektowany system sterowania oraz procedura optymalizacji jego nastaw przyczyniają się do jednoczesnej minimalizacji przeciwstawnych kryteriów wibroizolacji: współczynnika przenoszenia drgań siedziska oraz przemieszczenia względnego układu zawieszenia.

Kierunki rozwoju transportu miejskiego w tczewie

W artykule przeprowadzono analizę układu komunikacyjnego miasta, wykorzystywanego taboru w transporcie miejskim w Tczewie, ofertę przewozową i taryfową oraz przychodowość poszczególnych linii. Na tej podstawie określono kierunki rozwoju transportu miejskiego w tych wszystkich zakresach.

Kształtowanie oferty przewozowej w publicznym transporcie pasażerskim

Praca dotyczy problemów związanych z przygotowaniem oferty przewozowej w publicznym transporcie pasażerskim. Przedstawiono główne elementy mające wpływ na kształtowanie ofert przewozowych oraz ukazano wymagania oferentów i konsumentów w tym zakresie. Zawarto wybrane wyniki badań prezentowane wcześniej w pracach naukowych innych autorów zajmujących się tą tematyką publicznych przewozów pasażerskich i jakości w przewozach.

Servqual jako metoda badania jakości obsługi w logistyce

Jakość jest jednym z czynników oddziałujących w dużym stopniu na zadowolone klientów i decyduje o uzyskaniu przez przedsiębiorstwo przewagi konkurencyjnej. Obsługa natomiast determinuje osiągnięcie sukcesu lub poniesienie porażki na rynku. Nie można wskazać jednoznacznej definicji jakości, którą wprowadzili do piśmiennictwa filozoficznego greccy filozofowie. „Platon (427347 r. p.n.e.) określił jakość jako „pewien stopień doskonałości”, Arystoteles (322-284 r. p.n.e.) jako

Analiza trendów w organizacji transportu ładunków skonteneryzowanych i tocznych w Regionie Basenu Morza Bałtyckiego

Region Morza Bałtyckiego (BSR1) jest jednym z najintensywniej rozwijających się regionów europejskich, który tworzą państwa o gospodarkach, wg szacunków ekspertów Unii Europejskiej, wykazujących ponadprzeciętny, na skalę kontynentu, potencjał wzrostu. Dlatego też porty morskie Regionu są obszarami intensywnego obrotu lądowo-morskiego odgrywając kluczową rolę w bałtyckim ruchu pasażerskim oraz w eksporcie i imporcie ładunków handlu zagranicznego poszczególnych państw.
Subskrybuj to źródło RSS