Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Potencjałowa koncepcja bezpieczeństwa w modelowaniu ryzyka i niezawodności łańcucha dostaw

Niezawodność oraz ryzyko są kluczowymi charakterystykami struktur logistycznych, w tym także łańcuchów dostaw. Chociaż w literaturze przedmiotu jest sporo publikacji na temat ryzyka w systemach logistycznych, to jednak niewiele na temat niezawodności tych systemów. Zdecydowana większość prac dotyczących zarządzania ryzykiem wykorzystuje (słusznie) metodologię zarządzania ryzykiem w działalności gospodarczej i technice. Jeżeli chodzi o problem oceny ryzyka - wszyscy autorzy akceptują znaną formułę „mierzenia” ryzyka poprzez mnożenie strat i prawdopodobieństw zagrożeń implikujących takie straty.

Kierunki przepływów materialnych i informacyjnych w motoryzacji

W artykule porównano dwa przeciwne kierunki przepływów materialnych i informacyjnych w motoryzacji. Przedstawiono aspekty logistyki i logistyki odzysku w odniesieniu do produkcji i eksploatacji pojazdów samochodowych aż do ich całkowitej likwidacji. Analiza dotyczy różnic występujących w tych przepływach, złożoności procesów logistycznych i trudności związanych z ich realizacją.

Stanowisko obróbcze na bazie stołu obrotowego

Przedstawiono koncepcję budowy stanowiska obróbczego zbudowanego z wykorzystaniem typowych elementów wykonawczych. Bazuje ono na stole obrotowym z czterema gniazdami. Zespołami współpracującymi są zasobnik grawitacyjny, urządzenie skrawające, moduł kontroli jakości wykonania oraz magazyn elementów gotowych. Stanowisko posiada napęd pneumatyczny, sterowane jest za pomocą sterowników PLC. Budowa strukturalna wynika z czterech etapów cyklu pracy: transportu, obróbki, kontroli poprawności wykonania otworu, sortowania i transportu do odpowiedniego gniazda magazynu elementów gotowych.

Wykorzystanie metody ABC do analizy materiałów w wybranym zakładzie wielkopiecowym

Jednym z podstawowych składników kosztu produkcji surówki wielkopiecowej jest koszt zużytych materiałów. Na wyprodukowanie jednej tony surówki potrzeba ponad 1,5 tony materiałów żelazodajnych, około pół tony paliw (głównie koksu) oraz pewną ilość dodatków, które wspomagają proces produkcji. Dzienna produkcja z jednego pieca to około 6 000 ton, co w skali całego zakładu, gdzie równolegle pracują dwa piece, daje ponad 4 miliony ton gotowego produktu. Wobec tego do produkcji huta potrzebuje bardzo duże ilości materiałów. Należy również pamiętać, że proces wielkopiecowy jest procesem ciągłym, wobec czego niedopuszczalnym byłby fakt braku materiałów [3, 4].

Generacja ruchu ciężarowego przez obiekty produkcyjne, magazynowe i handlowe

Z punktu widzenia administratora danego obiektu produkcyjnego, magazynowego czy handlowego istotne jest jego funkcjonowanie wewnątrz i operacje takie jak rozładunek, magazynowanie, przeładunek, załadunek lub wewnętrzny transport towarów. Dla potrzeb symulacji ruchu (w skali mikro) oraz modelowania podróży (w skali makro) istotne jest również rozpoznanie wielkości i charakterystyki (np. zmienność w czasie) ruchu jaki generowany jest przez takie obiekty. W referacie przedstawiono wybrane wyniki dotychczas prowadzonych badań w Polsce i na Świecie. Przedstawiono również założenia badań własnych, które zostaną przeprowadzone, wraz z oceną ich przydatności.

Formy utrzymywania pokoju

Zgodnie z dokumentem MC-327, utrzymywanie pokoju może być realizowane za pomocą bezpośrednich działań w ramach określonych misji wojskowych, do których należą: obserwacja, wprowadzanie wojsk, udzielanie pomocy w okresie przejściowym. Najbardziej elementarnym przedsięwzięciem w zakresie utrzymania pokoju jest misja obserwacyjna, której podstawowym celem jest obserwowanie sytuacji i meldowanie uwag oraz wniosków. W skład takiej misji wchodzi od 20 do kilkuset osób różnej profesji, a realizowana jest przez 2-3 osobowe zespoły robocze złożone z osób wojskowych lub cywilnych. Status i narodowość wszystkich członków zespołu są jednakowe, a obserwatorzy z reguły nie są uzbrojeni.

Pomiar poziomu zgodności percepcji operatorów logistycznych i ich klientów za pomocą metody servqual

Metoda SERVQUAL uznawana jest za najpopularniejszy sposób badania rozbieżności między poziomem świadczonych usług a oczekiwaniami klientów. W literaturze przedmiotu metoda ta uznawana jest jako uniwersalne narzędzie przeznaczone do badania postrzeganej jakości wszystkich rodzajów usług. Jest prostą, wielostopniową skalą za pomocą której można dokonać pomiaru jakości usług z punktu widzenia klienta, uzyskując wiele wskazówek, co do kierunku poprawy jakości. Autorzy tej metody przyjęli założenie, że jakość usługi określana jest przez rozbieżności pomiędzy percepcją konsumenta, a jego oczekiwaniami wobec usługi.
Subskrybuj to źródło RSS