Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Miasto Poznań otwarte na start-upy. Nowe rozwiązania logistyki miejskiej na Citython Poznań

Z inicjatywy EIT Urban Mobility Hub, funkcjonującego przy Łukasiewicz - Instytucie Logistyki i Magazynowania, odbył się Citython zorganizowany przy współpracy Urzędu Miasta Poznania. Wydarzenie miało formułę on-line i koncentrowało się na tematyce mobilnego hubu konsolidacyjnego służącego wsparciu dostaw ostatniej mili w centrum miasta.

Magazyny nie tracą na popularności wśród inwestorów

Budynki magazynowe to obiekty, które w zasadzie zawsze znajdują zastosowanie. Nawet bardzo małe firmy z czasem decydują się na to, aby zainwestować w solidne magazyny otwarte, magazyny półotwarte lub też mocne magazyny zamknięte. Nasza firma powstała właśnie po to, aby tworzyć takie konstrukcje przeznaczone do magazynowania najróżniejszych materiałów. Tworzymy również magazyny specjalne do wysokiego składowania oraz wysokiej jakości chłodnie, które sprawdzają się do przechowywania towarów spożywczych, owoców czy warzyw. Takie przechowalnie owoców to wytrzymałe zbiorniki zamknięte, w których panuje odpowiednia temperatura.

ID Logistics zarządza nowym magazynem e-commerce LPP w Rosji

ID Logistics, jeden z europejskich operatorów logistyki kontraktowej, umacnia swoją pozycję na rynku usług logistycznych dedykowanych obsłudze branży e-commerce. W Rosji ID Logistics rozwija współpracę z LPP, jedną z największych polskich firm odzieżowych, zarządzając jej nowym magazynem e-commerce o powierzchni 40 tys. mkw.

Dachser wyczarterował największy na świecie samolot towarowy

Międzynarodowy zespół Dachser Air & Sea Logistics wyczarterował największe samoloty towarowe na świecie, Antonow AN-124 i AN-225. Maszyny przewożą z Chin do Austrii wyroby medyczne dla jednego z klientów, które następnie Dachser dystrybuował za pośrednictwem swojej europejskiej sieci transportowej.

Czy roboty zastąpią kurierów?

Roboty dowożące jedzenie i zakupy pod drzwi mają być już wkrótce nowością na polskim rynku dostaw. Pomysł na wykorzystanie tego typu urządzeń do dostarczania zakupów, poczty czy pizzy, poruszających się po chodnikach i ścieżkach rowerowych, powstał jeszcze przed wybuchem pandemii, ale to właśnie w jej wyniku innowacja nabrała rozpędu. Niektórzy zagraniczni gracze, na przykład w Stanach Zjednoczonych, mają już po tysiąc takich kurierów.

Automaty paczkowe zawojowały polski rynek

Ostatnie lata upłynęły pod dyktando dynamicznego rozwoju sektora e-commerce, który zrewolucjonizował rynek zarówno handlowy, jak i magazynowy na całym świecie. Od 2015 roku w krajach Unii Europejskiej odsetek osób kupujących przez Internet co najmniej raz w roku, wzrósł niemal dwukrotnie, a w 2020 r. w Polsce wyniósł on 61%. Wielkim wygranym trendu na e-commerce jest rynek automatów paczkowych, co potwierdza najnowszy raport Colliers pt. "Rudolf sam sobie nie poradzi - rynek automatów paczkowych w Polsce".

Lepsze zarządzanie datami ważności produktów

W Unii Europejskiej rocznie marnuje się około 90 milionów ton żywności, w Polsce jest to około 9 milionów ton. Wraz z Wielką Brytanią, Niemcami, Francją i Holandią znajdujemy się w niechlubnej czołówce krajów unijnych, w których dochodzi do największego marnotrawienia żywności. Głównymi przyczynami tego narastającego problemu jest rozwijający się konsumpcjonizm, niewłaściwe odczytywanie terminu przydatności na etykiecie przez konsumentów, nieodpowiednie przechowywanie żywności, niewłaściwe zarządzanie zapasami, wyrzucanie częściowo zużytych produktów czy niewykorzystanych potraw. W ten sposób nie tylko marnuje się żywność, którą można przekazać głodującym, ale wyrzucone jedzenie to także konkretna utrata korzyści ekonomicznych dla przedsiębiorcy. Po trzecie - zalegające duże ilości niespożytej żywności w znacznym stopniu przyczyniają się do globalnego ocieplenia, ponieważ odpady żywnościowe wydzielają metan, będący gazem cieplarnianym 21 razy silniejszym niż dwutlenek węgla.

GEFCO testuje autonomiczne roboty mobilne

GEFCO, globalny ekspert w dziedzinie łańcuchów dostaw dla przemysłu i jeden z wiodących dostawców logistyki dla branży motoryzacyjnej w Europie, rozpoczyna testy autonomicznego robota mobilnego Stanley Robotics w rzeczywistych warunkach pracy, na placu składowym pojazdów w Nanteuil-le-Haudouin we Francji. Robot Stan został zaprojektowany w celu optymalizacji przechowywania gotowych pojazdów na placach składowych.

Subskrybuj to źródło RSS